Gå til innhold

Pondus. Bedre eller dårligere enn før?


Anbefalte innlegg

Som de fleste har sagt, så er jeg glad at Pondus utvikler seg. Jokkes ville verder begynte å bli litt repetetive, så hvis Øverli fortsatt hadde tviholdt på dette enda, så tror jeg ikke at jeg hadde lest Pondus lengre. Roger er en karakter jeg gjerne ville ha sett enten utviklet eller fjernet. Han begynner nå å bli repetetiv slik som Jokke var, og siden Roger som tegner sansynligvis er basert på Øverli selv, så ser jeg ingen grun til at han ikke kan utvikles slik som Øverli selv har gjort opp gjennom årene.

 

Btw. har hørt at Pondus slutter bussjobben for å ta over puben etter TL. Er dette sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns bare at det skjer for mye!

Det som var morsomt med Pondus og Jokke var når de satt å prata shit og Jokke kom med dårlige kommentarer til damene/Jokke fikk bakk av damene.

 

Men nå er det som Frode ikke kommer på nå mer å skrive så han lager bare store forandringer i den serien jeg forelsket meg i for 8 år siden, det blir bare handling :nei:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg syntes Pondus var veldig bra kanskje til halvt ut i Tredje Omgang, men så ble det bare noe du leste, ikke gledet deg til.

 

Har dere lest Pondus den siste uken (eller ukene) nå? Hva faen er det Øverli driver med, sender ungen ned til leting etter "Zalo" som tydeligvis aldri tar slutt, det er som å se et slow-motion selvmord over 300 episoder på Glamour! Herregud så råttent. Nei, Pondus i startfasen var konge, da faktisk Pondus også var ganske gal.

 

Etter min mening har Pondus bare blitt en som kommenterer det "crazy-gale" andre (Hugo og Jokke) gjør. Han driter seg aldri ut lenger!

 

Frode bør ta seg en ferie på et år, for så å komme i skrivelyst igjen. Ikke si at han faktisk synes det her er bra? For meg virker det som han sliter under pisken til alle aviser og magasiner han tegner for.

Lenke til kommentar

Syns det har blitt dårligt nå ja, var kjempebra før. Pondus sitt jobbskifte virket lovende, men det blei jo bare dritkjedeligt, ingenting skikkeligt morsomt har skjedd på pubben og nå er TL tilbake, var mye mye artigere med psykopat-passasjerer. Ivar klarer heller ikke å erstatte jokke på pubben, noe artigt men de to pingle sjåførene var artigere før ivar begynte å gå på pubben.

Lenke til kommentar

Merkelig nok har utviklingen i Pondus ført til at serien likevel har samme rollefordelinger. Jokke ble familefar, som Pondus. Ivar og han andre bussjåføren ble oppgradert til Jokke. Sneipen ble forfremmet til Påsan. Pondus ble Turid-Laila en stund, men rykket tilbake igjen (hvis jeg ikke husker helt feil).

Lenke til kommentar

Pondus har rett og seltt blitt mye dårligere. Det er jo ikke lett for en person å finne på nye morsomme ting hele tiden.

 

En grunn til at Jokke har blitt voksen er nok fordi serien trenger forandring.

 

Frode burde kanskje vurdere og slutte å skrive pondus!

Lenke til kommentar

Som alle andre tegneserier må også Pondus utvilke seg for å ikke miste lesere. Selvfølgelig er det noen som ikke kommer til å like at det skjer utvilking i livene deres, men det får de bare tåle. Jeg syns det er bra at Øveli har utvilket Pondus-historiene sånn at man får følelsen av at ting faktisk skjer. Karakterene endrer seg kanskje litt, men man kan fortsatt merke Jokkes "ville tankegang" fra tid til annen selv om han nå har blitt far og sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...