ze5400 Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jeg holder på med et CMS, men jeg har møtt på et problem. Table 'ud.user' doesn't existWarning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Documents and Settings\Daniel\Mine dokumenter\UngeDesignere CMS\include\functions.php on line 123 takelogin.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php //// Required files //// require_once "include/functions.php"; //// END Require //// opendb(); $promtedusername = $_REQUEST["username"]; $promtedpassword = $_REQUEST["password"]; $dbresource = sqltoarray("SELECT * FROM users WHERE username = '" . $promtedusername . "';"); if ($dbresource) { if (md5($promtedpassword) == $dbresource["password"]) { $now = date("Y-m-d H:i:s"); cookieset("username", $promtedusername, getoneweekdatetime()); cookieset("datetime", $now, getoneweekdatetime()); mysql_query("INSERT INTO sessions (userid, ip, sessionstart, sessionend, loggedin) VALUES ('" . getuserid($promtedusername) . "', '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "', '" . $now . "', '" . getoneweekdatetime($now) . "', '1');"); }else{ //Add 1 try to banlist. header("Location: ?page=login&error=2"); } }else{ header("Location: ?page=login&error=1"); } closedb(); ?> Linje 121 til 125 i functions.php Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor function sqltoarray($querystring){ $result = mysql_query($querystring) or print mysql_error(); $result = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC); return $result; } Noen som har noen aning? Tar jeg vekk "mysql_query("INSERT INTO sessions (userid, ip, sessionstart, sessionend, loggedin) VALUES ('" . getuserid($promtedusername) . "', '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "', '" . $now . "', '" . getoneweekdatetime($now) . "', '1');");" i takelogin.php virker det (uten å gjøre det det skal), og erstatter jeg "mysql_query" på den samme med print, kommer samme feil. Takk på forhånd Mvh; ze5400 Endret 28. april 2009 av ze5400
BigJackW Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Table 'ud.user' doesn't exist Sier vel sitt ? ud.user finnes ikke i databasen. Gi oss databasestrukturen Edit: Og btw. Det er setcookie() istede for cookieset() Endret 4. januar 2007 av BigJackW
ze5400 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Men saken er at jeg aldri refererer til "user", når jeg referer er det til "users"... Og som jeg sa, når jeg fjerner koden som setter inn i sessions tabellen, så virker det... Og angående det du sier om setcookie() isteden for cookieset(), så vet jeg det, men for å gjøre det enklere, har jeg laged funksjonen cookieset() i functions.php, så modifiserer den litt på inputen, før den kaller setcookie(). Takk for svaret likvel, selv om det ikke løste noe Håper noen andre har noe som kan hjelpe meg. Mvh: ze5400.
Stian Jacobsen Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 tipper feilen din ligger i den funksjonen "mysqltoarray".. skjønner ikke hvorfor du ønsker å gjøre dette da.. men ok
ze5400 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Ligger ikke i mysqltoarray, da jeg har prøvd å gjøre det "manuelt" på stedet det dreier seg om, samme feilen som kommer :/
ZoRaC Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Prøv å legge inn "echo $querystring;" i sqltoarray(), se om queryet ser "rett" ut der.
ze5400 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Prøvd alt... Kopierte den og smalt inn i sql query browser. Gikk rett igjennom og virka :/
kakkle Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Legg til i funksjonen og si hva du får ut av det: function sqltoarray($querystring){ $result = mysql_query($querystring) or print "FEIL: $querystring <br>". mysql_error(); $result = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC); return $result; } EDIT: Det jeg urer på, er hva feilmeldingen blir når du har denne funksjonen. Da får du også med spørringen ved en feil. Endret 4. januar 2007 av kakkle
ze5400 Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Skrevet 5. januar 2007 Jeg får: FEIL: SELECT id FROM user WHERE username = 'haXXa'; Table 'ud.user' doesn't exist Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Documents and Settings\Daniel\Mine dokumenter\UngeDesignere CMS\include\functions.php on line 127 Men jeg ber jo (som du kan se fra koden min) aldri etter user, jeg ber jo om users... Og jeg klarer heller ikke å se en sammenheng mellom "INSERT INTO"en min, og "SELECT"... Er ikke dette rart så vet ikke jeg...
kakkle Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Det er ikke i getuserid($promtedusername) funksjonen feilen ligger, da ? Det vil også forklare hvorfor det fungerer dersom du fjerner INSERT INTO saken. Prøv å legg inn noen echo "jalla" for å se hvor feilen oppstår. Se litt på getuserid funksjonen. Det står kanskje SELECT * FROM user der ?
ze5400 Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Skrevet 5. januar 2007 Det er ikke i getuserid($promtedusername) funksjonen feilen ligger, da ?Det vil også forklare hvorfor det fungerer dersom du fjerner INSERT INTO saken. Prøv å legg inn noen echo "jalla" for å se hvor feilen oppstår. Se litt på getuserid funksjonen. Det står kanskje SELECT * FROM user der ? 7647307[/snapback] Der traff du spikeren på huet! Tusen takk! Fy faen å dum jeg er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå