Gå til innhold

iTunes og importering av bibliotek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat formattert disken, og har nå "importert" bibliotek-fila til iTunes. Dessverre har alle oppføringer av "ganger spilt" og "sist spilt" blitt nullet ut. Dette er veldig irriterende, da jeg bruker programmet som en slags "jukebox" for hele samlinga mi, og har mange spillelister knyttet til antall "ganger spilt". Finnes det håp for å opprette denne statistikken fra bibliotekfila?

Hadde siste versjon av iTunes både da jeg "eksporterte" og "importerte".

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har valgt å gjøre dette manuelt når jeg har flyttet samlingen til nye maskiner etc. Tar vare på bibliotekfilene i iTunes-mappa. Når så iTunes og musikken er på plass på den nye maskinen legger jeg inn de gamle biblioteksfilene. Og alle mine ratings etc er på plass.

Hvis du har disse filene og organiser musikken på samme måte som før burde det gå greit.

Endret av nojac
Skrevet
Jeg har valgt å gjøre dette manuelt når jeg har flyttet samlingen til nye maskiner etc.  Tar vare på bibliotekfilene i iTunes-mappa.  Når så iTunes og musikken er på plass på den nye maskinen legger jeg inn de gamle biblioteksfilene.  Og alle mine ratings etc er på plass.

Hvis du har disse filene og organiser musikken på samme måte som før burde det gå greit.

7668714[/snapback]

Nøyaktig hvilke filer er det du har kopiert? Hele itunes-mappa?

Skrevet
[Nøyaktig hvilke filer er det du har kopiert? Hele itunes-mappa?

7727414[/snapback]

Etter å ha fått alt på plass har jeg erstattet de to filene iTunes Library.itl og itunes Music Library.xml med de versjonene jeg tok vare på fra den gamle installasjonen.

Pass på at du har valgt korrekt plassering av iTunes Music-mappa under Innstillinger..Avansert ("roten" på musikkatalogene dine, som ikke trenger å hete "iTunes Music" selv om dette er default)

Skrevet
[Nøyaktig hvilke filer er det du har kopiert? Hele itunes-mappa?

7727414[/snapback]

Etter å ha fått alt på plass har jeg erstattet de to filene iTunes Library.itl og itunes Music Library.xml med de versjonene jeg tok vare på fra den gamle installasjonen.

Pass på at du har valgt korrekt plassering av iTunes Music-mappa under Innstillinger..Avansert ("roten" på musikkatalogene dine, som ikke trenger å hete "iTunes Music" selv om dette er default)

7728067[/snapback]

Hvor finner du disse filene?

• 2 uker senere...
Skrevet

Et lite PS om flytting av musikk og iTunes-bibliotek:

Dersom du ønsker å angi en annen database enn den som automatisk opprettes ved installasjon av iTunes (i din "Min Musikk"-katalog) kan du holde inne Shift og Windows-knappen mens iTunes starter. Du blir da bedt om å angi plasseringen til biblioteksfila du ønsker å benytte. (Samme prosedyre brukes dersom du velger å flytte biblioteket)

Flytting av hele iTunes mappa med Album Artwork og bibliotekets databasefiler (iTunes Library.itl og iTunes Library.xml, men ikke musikken (iTunes Music-mappa bruker jeg ikke)) fungerte utmerket for meg. Og flytting av hele musikksamlingen til ny maskin er ikke noe problem.

Tilsvarende flytting av MediaMonkey- biblioteket gikk også greit, men det forutsatte manuell redigering av MediaMonkey.ini fila for å angi den nye plasseringen til databasen. (se readme.txt i MediaMonkey-mappa i Programfiler for nærmere info)

(Jeg ønsket ikke å ha bibliotekene i samme mappe som den jeg har musikken i)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...