Gå til innhold

1,4 T-bird 200bus @ 2 ghz ?


fredde

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har søkt igjennom hele forumet og lett etter overklokking av 1,4 t-bird prosessor. Funnet masse men alle henviser til 266mhz bus. Jeg har et MSI K7T Turbo hovedkort og har mulighet til å stille fsb/multiplier i bios.

 

Har lest at "ingen" har hørt om en låst 1,4 t-bird, men det ser ut til at min er det, men den fixer jeg å låse opp. (den legger ikke merke til at jeg foranderer multiplieren)står på defalt som vel er 14, det legger ikke merke til dersom jeg flytter den til 13 eller 15.

 

Noen som har noen bra innstillinger som er stabile i et slikt oppsett ? Har god kjøling, ligger i dag på ca. 40 grader etter et par timers bruk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-24 13:17, skrev Socratex^:

Jeg kjører 166*9... 1,75 i vcore.


 

Hvordan får du til å kjøre på 166 ? Jeg kan ikke stille opp til max. 132 og 15 i min bios. Som er av nyeste versjon. Hadde håpet å komme litt høyere enn 1494 også da.

 

Jeg kjører nå 108*14=1512 men hadde håpet på og komme endel høyere....

Lenke til kommentar

Fredde, på MSI turbo hovedkortet må du flytte på en jumper for å "aktivisere" FSB hastighet over 133MHz. Denne jumperen sørger også for at du får korrekt PCI og AGP hastighet når kortet sviver på 133MHz FSB.

 

Med god kjøling på den prosessoren kan du kanskje komme noe over 1.6GHz. Noe særlig mer kan du ikke vente deg.

Lenke til kommentar

Har 1,4 t-bird, den er ikke låst.

Har globalwind dritt kobber kjøler, med delta vifte som jeg forlengst har kasta ut av vinduet.

satte på ei gammel coolermaster vifte, som ikke bråker en fjerdedel av det delta vifta gjorde.

Men ved bare å klokke multipier, har jeg fått den opp i ca 1545mhz stabilt, faktisk.

driver å montere vannkjøling nå, må bar isolere litt mere, så skal jeg nok få den over 1600mhz, da med klokking av FSB også.

Lenke til kommentar

Det HK ditt støtter jo ganske nye prosessorer:

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...S-6330%20Ver3.0

 

Hvorfor kjøper du ikke en raskere og kjøligere prosessor? Det vil garantert gå både kjøligere enn den berømte varmeovnen Athlon 1400, og være langt mer overklokkbart.

 

Forslag: Athlon XP1700+ (TbredA) til 509kr på komplett. Den får du sansynligvis opp i minst 1,8GHz. (=XP2200+) Tipper også at denne vil bli ca like varm overklokket som din 1400 uten overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...