Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dreambox: Se på TV via internett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som Cornel sier går det fint om du har rask nok linje. Dreamboxen sender ut en mpeg2-stream på rundt 15-20Mb i sekundet (hvis jeg ikke husker helt feil).

7623810[/snapback]

 

som i bytes eller bits?

uannsett må du ha go linje da ja. hvem har så god uthastighet for tiden?

Endret av thor918
Lenke til kommentar
Som Cornel sier går det fint om du har rask nok linje. Dreamboxen sender ut en mpeg2-stream på rundt 15-20Mb i sekundet (hvis jeg ikke husker helt feil).

7623810[/snapback]

 

som i bytes eller bits?

uannsett må du ha go linje da ja. hvem har så god uthastighet for tiden?

7625017[/snapback]

Lyse :roll:

Lenke til kommentar
Som Cornel sier går det fint om du har rask nok linje. Dreamboxen sender ut en mpeg2-stream på rundt 15-20Mb i sekundet (hvis jeg ikke husker helt feil).

7623810[/snapback]

 

som i bytes eller bits?

uannsett må du ha go linje da ja. hvem har så god uthastighet for tiden?

7625017[/snapback]

Lyse :roll:

7625038[/snapback]

 

hehe ser det. man får det man betaler-

koster en del de linjene der.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Ja det kan du. Jeg gjorde dette under OL i fjor vinter for å kunne følge litt med på jobben. Fant løsningen på digsat.net. Husker ikke detaljene nå. Men husker at jeg brukte VLC player for encode og streame ut på nett.

 

Edit: Ikke rask nok.. en før meg ;)

Endret av Raggis
Lenke til kommentar

Bruker selv VLC, og har lyse. Så båndbredde og kvalitet er ikke noe problem :p

 

Men det er litt verre når eg skal streame til laptop over gprs/3g, mobil eller pda. Da må man nedkonvertere litt.

 

Men ellers er det bare å åpne de rette portene i brannmuren(31339 om eg husker rett).

Lenke til kommentar
Eg har 7000S og 500S for øyeblikket. Skal snart kjøpe meg en til og da skal eg ha 7025S om ikke 8000S er kommet ut til da.

7631734[/snapback]

Hvorfor så mange?

7631944[/snapback]

 

Stue(7000S for øyeblikket, byttes til 7025 eller 8000), soverommet(500s) og når eg kjøper ny blir 7000s flyttet til kjellerstua.

 

Personlig begynner behovet for to tunere å bli kritisk(relativt sett) i stua(for mange som vil se for mye) så eg kaster meg nok på 7025 ganske snart. Og om eg da kjøper 8000 i tillegg når den kommer flytter eg 500s inn på kjøkken og 7025 inn på soverommet eller kjellerstua :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...