SteveVice Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 IGN har som desverre er en stor kjent spillside på en merkelig måte greid å senke seg enda lavere enn det absolute bunnivået de har ligget på mange år nå. Jeg trodde ikke det var mulig for en spillside å bli mindre seriøse enn dette men de har altså greid det. Jeg snakker selvfølgelig om deres kåring av The Best of 2006. Hvor de kårer det beste (LEGG MERKE TIL DETTE ORDET -->) SPILLtilbehøret som kom ut i 2006: Best Gaming PeripheralXbox 360 HD-DVD Add-on Sony made a controversial choice when it chose to base the PlayStation 3 upon the brand new Blu-ray disc technology, and has since run into some pretty serious production complications as a result. Microsoft stuck with regular DVD at launch, but has now launched the Xbox 360 HD-DVD drive add-on. The $199 drive connects to a 360 via USB, and will also work with Windows Vista when it launches next year for the PC. Though limited via the 360's lack of HDMI output and support for 7.1 sound, for gamers that already own a 360 it is one of the best ways to get into next-gen DVD. Runner-Up: Xbox Live Vision Camera pause... la det synke inn... Er det en ting Xbox 360 sin HD-DVD add-on IKKE kan gjøre, så er det å spille spill på noen som helst måte, dette er en filmavspillings Addon som absolut ikke har NOE med gaming å gjøre. Hvordan kan den bli kåret til dette? Dette står litt i sammenheng med at PS3 vant beste nye konsoll, ikke for sine spill, men derimot for sine multimedia funksjonalitet. Dette er spillsiden enkelte hever over Gamespot og 1UP, i min mening bør ikke IGN og Gamespot nevnes i samme setning men jeg har allerede gjort den synden i denne setningen.
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Link: http://bestof.ign.com/2006/gear/2.html Er enig med deg, merkelig at de lar en enhet som kun er egnet for avspilling av film vinne pris for beste spilltilbehør. Wii-mote ville vel vært en mer verdig vinner, eller det trådløse rattet til Xbox 360.
_norse_ Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Det er jo nok et tegn på at det er altfor mye fokus på alt det "andre" en konsoll skal kunne gjøre idag. Det eneste jeg interesserer meg for i en konsoll er dets spillfunksjoner. Greit nok at den kan noe mer, men å si det er viktig for hvor bra en spillkonsoll er blir bare latterlig. IGN har tydligvis ikke riktig fokus
Cryovat Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Link: http://bestof.ign.com/2006/gear/2.htmlEr enig med deg, merkelig at de lar en enhet som kun er egnet for avspilling av film vinne pris for beste spilltilbehør. Wii-mote ville vel vært en mer verdig vinner, eller det trådløse rattet til Xbox 360. 7621676[/snapback] Synes ikke Wii-moten kvalifiserer. Blir galt å kalle primærkontrolleren til konsollen for tilbehør. Hadde det vært en Wiimote-addon anderledes enn nunchucken hadde det vært en annen sak.
SteveVice Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Skrevet 1. januar 2007 Link: http://bestof.ign.com/2006/gear/2.htmlEr enig med deg, merkelig at de lar en enhet som kun er egnet for avspilling av film vinne pris for beste spilltilbehør. Wii-mote ville vel vært en mer verdig vinner, eller det trådløse rattet til Xbox 360. 7621676[/snapback] Synes ikke Wii-moten kvalifiserer. Blir galt å kalle primærkontrolleren til konsollen for tilbehør. Hadde det vært en Wiimote-addon anderledes enn nunchucken hadde det vært en annen sak. 7621928[/snapback] Nei, ikke Wiimoten men f.eks Classic Controller til Wii, Xbox Live vision (som ble runner up) 360 rattet. Ting som faktisk har noe som helst med gaming å gjøre.
Bear^ Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Dette overasker meg ikke. Det er ikke noe addon som har noe med spill å gjøre, men vinner likevell en pris for beste tilbehør for spill. Erm, kan noen foretelle meg logikken her, hva har film asvpilings addon med spill og gaming å gjøre? Er litt feil fokus ute å går i dag, hva en konsoll egentlig er. Når de skal kåre noe som har med spill å gjøre burde de og holde seg til spilll.
Snorre Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Så en spillside kårer en HD-DVD-spiller som ikke brukes til spill, til årets beste spilltilbehør. Hva skjer med verden? Hva går det egentlig av de folka. Greit nok om de hadde kåret årets konsoll-tilbehør, multimedia-tilbehør eller lignende. Men når det er snakk om spilltilbehør er det da bak mål å kåre noe som ikke brukes til spill. Jeg er glad jeg ikke bruker de sidene der annet til noen få nyheter av og til. Nei, de største spill-sidene er rett og slett skummelt dårlige blitt. Hvis gamer.no hadde utviklet seg i samme retning hadde jeg boykottet i ren frustrasjon. Heldigvis holder gamer.no for det meste et meget høyt nivå. Takk og pris for det.
SteveVice Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Skrevet 1. januar 2007 Så en spillside kårer en HD-DVD-spiller som ikke brukes til spill, til årets beste spilltilbehør. Hva skjer med verden? Hva går det egentlig av de folka. Greit nok om de hadde kåret årets konsoll-tilbehør, multimedia-tilbehør eller lignende. Men når det er snakk om spilltilbehør er det da bak mål å kåre noe som ikke brukes til spill. Jeg er glad jeg ikke bruker de sidene der annet til noen få nyheter av og til. Nei, de største spill-sidene er rett og slett skummelt dårlige blitt. Hvis gamer.no hadde utviklet seg i samme retning hadde jeg boykottet i ren frustrasjon. Heldigvis holder gamer.no for det meste et meget høyt nivå. Takk og pris for det. 7622104[/snapback] Jeg vil ikke gre alle over en kam, det er spillsider som Gamespot og 1UP som holder et veldig bra nivå.
LarsBarstad Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Vel, er vel neppe noe å hisse seg for mye opp om... "Gaming Peripheral" i denne sammenhengen kan vel så gjerne oversettes som "tilbehør til spillsystem" som "spilltilbehør" når man tar høyde for at de vil ha en kort og fengende tittel. Lars
Nevnarion Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Merkelig kåring. Som andre sier her, så er det jo helt bak mål å kåre en HD-DVD-spiller til årets spilltilbehør. Men det er vel noe i det som blir sagt om at fokuset blir mer og mer borte fra det konsollene egentlig er ment å brukes til. :/
SteveVice Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Skrevet 1. januar 2007 Vel, er vel neppe noe å hisse seg for mye opp om... "Gaming Peripheral" i denne sammenhengen kan vel så gjerne oversettes som "tilbehør til spillsystem" som "spilltilbehør" når man tar høyde for at de vil ha en kort og fengende tittel. Lars 7622185[/snapback] Det er ikke Best Peripheral eller Best Game Console Peripheral, men GAMING Peripheral. Oversetter man Gaming Peripheral til "Tilbehør til spillsystem" som du gjør så er du litt ute å kjøre på engelsken din.
LarsBarstad Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Det er ikke Best Peripheral eller Best Game Console Peripheral, men GAMING Peripheral. Oversetter man Gaming Peripheral til "Tilbehør til spillsystem" som du gjør så er du litt ute å kjøre på engelsken din. Det er en tittel i en kåring i ett nettmagasin ffs... Hva tror du er mest sannsynlig, at de har valgt en upresis / dårlig tittel, eller at for å kåre beste spilltilbehør så har de valgt ut ting som knappest kvalifiserer som spilltilbehør? Går ann å lese litt ut av sammenhengen også vet du. Lars
SteveVice Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Skrevet 1. januar 2007 (endret) Det er ikke Best Peripheral eller Best Game Console Peripheral, men GAMING Peripheral. Oversetter man Gaming Peripheral til "Tilbehør til spillsystem" som du gjør så er du litt ute å kjøre på engelsken din. Det er en tittel i en kåring i ett nettmagasin ffs... Hva tror du er mest sannsynlig, at de har valgt en upresis / dårlig tittel, eller at for å kåre beste spilltilbehør så har de valgt ut ting som knappest kvalifiserer som spilltilbehør? Går ann å lese litt ut av sammenhengen også vet du. Lars 7622291[/snapback] Det jeg tror er at IGN har et feil fokus, og faktisk ser på dette som noe som folk bør ha til sin spillkonsoll, og lar det vinne over ting som faktisk har med spill å gjøre, i en kategori som uansett hvordan du vender og vrir på det er korrekt oversatt til spilltilbehør og på engelsk ubenektelig ikke har med noe annet enn Gaming å gjøre. Se i tråden her, jeg er ikke den eneste som reagerer på dette, grunnen til at jeg postet det var fordi jeg hørte dette på en podcast på Allgames radio hvor de pekte ut hvor latterlig hele IGN sin kåring av The Best of 2006 var, da nevnte de at dette vant som beste Gaming Peripheral. Jeg er ikke den eneste som reagerer på IGN sitt fokus. Endret 1. januar 2007 av SteveVice
Snikpellik Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 (endret) -.- Huff. Dette er egentlig litt gammelt da. Men jeg synes det er tragisk at det skal være så mye fokus på multimedia. Og når spillsidene atpåtil begynner er det noe skeis. At PS3 ble kåret til årets spillmaskin er jo også helt bullshit. PS3-avdelingen til IGN sa til og med at lanseringen var skuffende og at den ikke hadde noen virkelig gode spill. Da stiller jeg meg også spørsmålstegn ved hvordan den kunne bli årets spillmaskin. Ved siden av at de trekker opp for multimediamulighetene selvsagt. Har alltid likt IGN mye bedre enn Gamespot og liker den fortsatt. Men dette synes jeg var teit. Liker uansett Wii-delen og de høyoppløste gameplayfilmene jeg får derfra. Endret 1. januar 2007 av Aylars
Bear^ Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 Gaming blir vel oversatt til spilling, altså prisen går til beste spill tilbehør. Hva HD-DVD addon til X360 har med spilling å gjøre har jeg faktisk ingen anelse om. Men hey, se på de andre vinnerne. PS3 vant for beste konsoll, ikke for at den var noe god konsoll i 2006, men fordi den vil "modnes" og bli bedre. Og at den har god HW. Det sier vil sitt om IGN det, en gaming side har dermed falt totalt av lasset, og lar seg lett kjøpe om du glinser litt fancy HW i trynet på dem. Hvor useriøs går det ann å bli?
KayAU Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Ser det litt merkelege med at noko som strengt teke ikkje er ein "gaming peripheral" i det heile, vinn prisen for "best gaming peripheral", ja. Kay
-Mr.T- Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Jeg synes godstolen min hjemme (som jeg sitter og spiller i) kunne vunnet i stedet. Mye bedre spilltilbehør den ja (lener seg tilbake og legger beina på krakken)
TheScorp Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 De kårer forøvrig også årets flopp, Zune, til "Best Portable Audio".... http://bestof.ign.com/2006/gear/5.html Enough said.
GtReBra Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Hm hadde egentlig veldig respekt for IGN før de anmeldte zelda TP til gc, så kom ps3 som beste nye konsoll selv om de skreiv masse dårlig om den. OG nå dette IGN begynner og ha feil fokus imo.
arnegn Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Skjønner ikke hvordan 1Up kan nevnes som en seriøs side? Av det jeg har lest og sett der (som forsåvidt ikke er veldig mye), så har det vært noe av det mest useriøse jeg har vært borti...? Virker som de bevisst har folk med ekstreme meninger på hver side, i motsetning til folk med objektive meninger. Hvis en gjeng nintendo, xbox og sony fanboys hadde laget en side sammen, så hadde den liknet på det jeg har sett av 1Up. Gamespot og gamer.no (både anmeldelser og forum) er stort de jeg lytter mest til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå