Gå til innhold

Treenighet? Firenighet? Ny gruppe rolle

Anbefalte innlegg

Skrevet

I groups så prøver spillere vanligvis å skaffe classes til de tre kjente rollene: tank, dmg, heal. Nå som Blizzard sier dem har tenkt å adde en ny class en gang i fremtida, hva skal til for at denne classen ikke skal bli nok en tank/dmg/heal class, men istedet klare å fylle en unik rolle i grupper? Er det noen her som har fantasi nok til å klare å finne opp en fjerde rolle? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, kanskje en som gjør de andre sterkere, feks han/hun kan focuse på en warrior sånn att han får 100% mer dmg, eller focouse på en priest slik att den healer for 100% mer,...

ikke vet jeg :p

Skrevet

Om det kommer en ny class ( Ikke at jeg har hørt om det men ) så får den neppe noe ny rolle i en gruppe.. Vi har jo allerede flere heale-klasser og flere dps-klasser så en ny klasse ville vel smette inn i en av disse rollene, support klasser finnes jo allerede.

Skrevet

Har blizzard virkelig sagt at de kommer med en ny klasse i fremtiden?

Tror nok heller ikke den nye klassen kommer til å få en ny og helt unik rolle, men synes nå uansett at blizz burde balansere de klassene som er først.:p

Håper på en mesmer, hypnotisør eller noe i den duren:P

Skrevet

En crowd control class. Som ikke tar så mye damage, men er en jævel og få tatt livet av og som kan holde mange fiender unna hadde jo kansje funket?

Skrevet

Jeg vil tro det ikke kommer nye classes slik, men at hero-classene kommer til å vere ganske mye om en "egen classe".

Det vil liksom ikke vere nok å si "jeg er warrior", men heller, "jeg er berserker/protector/kakekuttzor".

Skrevet

Bare så det er klart, ja, Blizzard har sagt at dem kommer til å komme med en ny (eventuelt flere) classes i fremtiden. I denne expansionen så kom det ny profession, to nye raser, muligheten til å levle til 70, og et nytt kontinent. I neste expansion (som Blizzard sier dem vil utgi hvert år fra nå av) kommer det nok ingen nye raser, men sikkert en class.

Skrevet (endret)
Bare så det er klart, ja, Blizzard har sagt at dem kommer til å komme med en ny (eventuelt flere) classes i fremtiden. I denne expansionen så kom det ny profession, to nye raser, muligheten til å levle til 70, og et nytt kontinent. I neste expansion (som Blizzard sier dem vil utgi hvert år fra nå av) kommer det nok ingen nye raser, men sikkert en class.

7622969[/snapback]

Kilde på alt det der?

Endret av Pug
Skrevet
Nå som Blizzard sier dem har tenkt å adde en ny class en gang i fremtida

7621070[/snapback]

Jeg kan ikke huske at de har sagt det. Det eneste de har sagt er vel at de ikke utelukker det, når intervjuerne maser... Så vi vet ingenting ennå, men kan jo tenke oss hvor mye arbeid det ville medføre og hvor vanskelig det ville bli å balansere den med de eksisterende klassene.

Skrevet
Nå som Blizzard sier dem har tenkt å adde en ny class en gang i fremtida

7621070[/snapback]

Jeg kan ikke huske at de har sagt det. Det eneste de har sagt er vel at de ikke utelukker det, når intervjuerne maser... Så vi vet ingenting ennå, men kan jo tenke oss hvor mye arbeid det ville medføre og hvor vanskelig det ville bli å balansere den med de eksisterende klassene.

Så dette må diskuteres på basis av fri fantasi og kreativitet, ikke på grunnlag av ikke-eksisterende uttalelser fra Blizzard.

7623312[/snapback]

Skrevet

Det kommer nye classes ja. Nemlig hero classes. :p

Men hvor langt frem i tid dette er, det vet bare Blizzard selv.

Eventuelt nye classes burde etter min mening også føre med seg nye races også.

Men om en eventuell ny class vil få en annen oppgave som ikke dekkes av en eller flere klasser pr. idag, tviler jeg på.

Dette er selvsagt bare ville spekulasjoner, men nye classes vil nok hovedsakelig være blandinger av eksisterende classes.

Skrevet (endret)

Det var planer om en ny klasse i TBC.. Mener jeg husker en klasse som heter spellbreaker eller no.. Var lenge før det var snakk om horde pala and alliance shaman

Endret av Alucard_21
Skrevet
Det var planer om en ny klasse i TBC.. Mener jeg husker en klasse som heter spellbreaker eller no.. Var lenge før det var snakk om horde pala and alliance shaman

7623596[/snapback]

Spellbreaker er en unit i WC3:TFT, og folk spekulerte i om at dette skulle bli (d)en ny klasse da Blood Elves ble bekreftet som en ny rase. Da nettop fordi Spellbreakers i WC3 er Blood Elves.

Skrevet (endret)

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...ageNo=1&sid=1#0

tolker det blå svaret i den threaden som at Blizzard ikke utelukker nye klasser.

OP:

0. Would a Bard/Entertainer class work in WOW?  |  10/07/2006 06:42:54 PM

I was wondering if a class that plays music or dance like in SWG or D&D work in anyway for a game like WOW? If so, what do you think it would be like. Primary buff class with minimal magic/combat skills? 

(svaret til Blizzard er på side 2):

This would be one of the first things the devs would likely consider.

While we've wanted to blur lines and share responsibilities of the 'Holy Trinity', a class that was primarily a support/utility class would be a challenge without having something in terms of dps/healing/tanking. To then make it distinct from our current classes, without copy/pasting abilities would be a further consideration.

Not saying it isn't possible, but the fit for this particular game would have to be made carefully, as a 'pure' support class would be group-dependant.

While some classes in game have different or larger value in a group, they still maintain an independence in the overall class structure.

Endret av zbegra
Skrevet

jeg tror det blir en ny melee damage klasse.

begrunelse

i melee har de bare rogue som pure damage

ranged har de

hunter

warlock

mage

Skrevet

jeg vil tro at hvis blizzard legger til en ny klasse blir de en form for spellbreaker. en melee klasse som kan specces mot dps, men ikke nødvendigvis bare det, god mot magi og god til å countre andre sin magi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...