Kimelimm Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hei! Jeg og en kamerat har tenkt å prøve og lage et spell, vi har begge Zbrush, PS. Hva mer kreves det? EDIT: Jeg har exp i PS, og litt i Zbrush. Kan litt HTML, men ikke så veldig mye Endret 1. januar 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Vil påstå at programmeringskunnskap er et must. Begynn med det. Lenke til kommentar
Agg Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Skal du lage noe fra bunnen av må du ha ganske gode programmeringskunnskaper ja, og hvis dere bare er to, så må jo en av dere også lære seg modellering og animering. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Aller først må du ha en engien som kan kjøre spillet. Source, unreal og D3 er 3 av de mest populære engiene der ute i dag, og de støtter alle modding, slik at eier du f.eks half-Life 2, kan du lage mods til det. Dessuten trenger du: Modelers Level designere Consept artists 2D artists Texture artists Sound artist Lyd teknikere Musikk komponeringer 3D artsists Programmerere Jeg kan skrive under på å lage et spill fra bunnen av er et rent mareritt om du ikke vet hva du driver med. Det er så mange ting som skal plasseres sammen, de jeg har nevnt ovenfor er bare det jeg kommer på, er vel masse jeg har glemt. Så å kan litt i et program er nok ikke nok. Enten må du kan masse, eller så må du samle en stor gruppe som tilsammens kan alt det som kreves. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 for 2 år siden var jeg på sommerleir i danmark hvor vi lagde dataspill. det vi hadde: -6 dataintreserte ungdommer -6 dager -3 datamaskiner -3D studio max -Adobe photoshop -Virtools 7 av 8 grupper klarte å lage spillbare spill. Lenke til kommentar
Vista_Bruker Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Er man nybegynner og har begrenset med programmerings kunnskaper så er FPS Creator artig og interessant å begynne med.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Brettspill er greit, kan du f.eks bruke GameMaker til å lage, spesielt 2D sidescroll passer det programmet fint å lage brettspill til. Men skal du lage noe skikkelig 3D, som trådstarter er ute etter, kreves det mye mer. Lenke til kommentar
P.E.R.J Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Hvis det er sånn at dere vil ha det gøy med å lage et enkelt spill, så er kansje flash et alternativ? Det er jo langt unna kjøpespill, men det er vel noe av det enkleste å lage. For eksempel så er de fleste små spill på internett laget i flash. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 det vil nok ta lang tid å lage et bra et!2 er litt for få. Mye kunnskap å dele på 2 personer! Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Siden ingen av dere har noe erfaring med programmering så kan dere bruke feks. Virtools. Vi holder på å lage en spill demo nå og da bruker vi det. Anbefaler dere også å lære dere 3ds Max. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 3ds max sux etter min mening... Det er jo ingenting å gjøre der Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Folk flest som programmerer, har ikke kunnskaper nok til å lage en brukbar grafikk- og fysikkmotor. Hvis du vil lage 3D-spill, anbefaler jeg Wintermute Engine, eller 3D Gamestudio. Begge disse har ferdige motorer, og er relativt enkle å mestre. Zbrush bør helst kombineres med 3D Studio Max. Endret 2. januar 2007 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 3ds max sux etter min mening... Det er jo ingenting å gjøre der 7627596[/snapback] Eh.. Du sier du vil lage spill og nevner at du kan html og at 3ds max suger Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 3ds max sux etter min mening... Det er jo ingenting å gjøre der 7627596[/snapback] Lol'd, I did. Lenke til kommentar
Agg Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 3ds max sux etter min mening... Det er jo ingenting å gjøre der Den tok jeg ikke helt...tror du skal se langt etter spillet ditt om du ikke kan programmere og nekter å bruker 3ds max. Det er en grunn til at 3ds max og Maya er de ledende programmene når det gjelder modellering og animering. Selvfølgelig, det finnes enklere programmer for modellering og animering der ute, men da blir også resultatet deretter. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 3ds max sux etter min mening... Det er jo ingenting å gjøre der 7627596[/snapback] hahahahahahahahah det er det dummeste jeg noen sinne har hørt, 3d max er det mest omfattende programmet jeg noen sinne har vert borti. du kan kan gjøre nesten alt i det. Zbrush er ment som et extra programm man bruker ved siden av max eller maya, det er egentlig ikke et komplett 3d verktøy. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 De treng: 1. Ein idè. 2. Pågangsmot/innsatsvilje. 3. Kunnskap. Den viktigaste av desse er nummer 1, ein idè. Kva slags spel vil de lage? Dersom de vil starte med noko heilt enkelt, er det ikkje sikkert de treng so mykje meir enn litt programmeringskunnskapar og ein kompilator av eit eller anna slag. Dei første spela eg lagde var fullstendig tekstbaserte. Nummer 2 høyrast det ut som de har, berre ver innstilte på at det vil ta ein del tid å få ting til bra. Lær å krype før det prøver å springe. Kva de treng av nummer 3, kunnskapar, kjem an på kva idè de har. Om de ønsker å lage noko med fancy grafikk og variert spelbarheit, er der mykje som må lærast. Programmering det mest grunnleggjande. Der er mange programmeringsspråk å velge mellom, men for nybyrjarar er kanskje ein eller annan variant av BASIC, eller Java, ein grei plass å starte. Eit alternativ er å bruke ein eksisterande spelmotor. Då lagar ein riktignok ikkje heile spelet sjølv, men bygger på andre sitt arbeid. Fordelen med det er at ein kan få resultat raskare, og at ein kan få til ting ein ellers ikkje hadde hatt ein sjanse til (som til dømes 3d-grafikk). Ulempa er at ein er begrensa til det spelmotoren tilbyr, og at ein kanskje lærer ein del mindre. Kay Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Husk at svært mange utviklere bruker ferdige motorer. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 men 3ds max er jo helt vanskelig () jeg kan bare sette inn firkanter jeg :P Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 BTW vi snakker om "Autodesk 3ds max"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå