Gå til innhold

Ett år i World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Alvene Pycnopodia og Eylon møtte hverandre mens de var unge. Med tiden skulle de oppleve mye forskjellig sammen. Til nå hadde de levet på den fredelige øyen Tel'Drassil i harmoni med naturen, senere skulle det bli nødvendig å hjelpe alliansen å bekjempe både orker og udøde. Dette lå fortsatt et stykke frem i tid for de to uerfarne alvene, men selv om de ikke kunne sloss var de flinke på sine områder. De var blant annet tålmodige fiskere og flittige elever hos alkymi-mesteren på øyen.

Tilstanden på øyen var ikke så fredelig som den hadde vært, det var som om naturen ble langsomt forgiftet av ondskap, når de to alvene var gamle nok hjalp de til med å utrydde ugress og ondsinnede planter. Plantene var ikke spesielt farlige, men bort måtte de og noen måtte gjøre jobben. Mens de to håpefulle alvene slåss med plantene oppdaget de begge at de var flinkere med våpen enn de hadde forventet. Pycnopodia på sin side kunne bære selv de tyngste stridsrustning og var et naturtalent med sverdet. Eylon på sin side var den skarpeste bueskytter øyen hadde sett, samtidig hadde hun et uforståelig godt lag med dyr. Det ble sagt at dyrene var hennes beste venner, for de beskyttet henne alltid når hun var i nød.

 

Det unge paret tilbringte all sin tid sammen, de lærte å slåss sammen og ble anerkjent i alliansen som dyktige krigere. De ble sendt på stadig lengre og farligere oppdrag og kom alltid helskinnet fra dem. Selv den gangen de ble sendt til Redridge for å forsvare den lille landsbyen Lakeshire mot den beryktede ork-klanen Blackrocks. Borgermesteren i byen var kjempeglad for ankomsten av de to spirende krigere, og de skuffet ham ikke. Eylon mislikte det sterkt, men etter kampen med orkene var det henne som måtte bære det avkappede hodet til ork-lederen i sin ryggsekk. Pycnopodia hadde nemlig maten i sin ryggsekk.

De fortsatte sine tokter og slappet av mellom slagene. De var glad i å nyte naturen og brygge trolldrikker og legende urter til andre medlemmer av alliansen, både dverger, mennesker og gnomer. De to alvene var til å begynne med ikke så interresert i samvær med de andre rasene i alliansen, men på sine krigstokter hadde de egentlig ikke noe valg. På disse toktene skulle de bli godt kjent med både mennesker, dverger og gnomer, flere av dem ble de gode venner med. Ikke bare var de flinke krigere, de var også som dynamitt på dansegulvet og hadde alltid en morsom vits på lur de ikke hadde hørt før.

 

Livet for alveparet gikk videre, de ville reise og utforske så mye av Azeroth de kunne, og overalt hvor de reiste hjalp de fattige og trengendes på deres vei. Enda så gavmilde de var fikk de hurtig nok gullmynter til å kjøpe hver sin tiger å ri på. Pycnopodia var nemlig lumsk og solgte en Sentry Cloak til en eksentrisk rikmann for 150 gullmynter. Dette syntes han var så gøy at han bare måtte selge mange flere. Siden han nettopp hadde forstuet foten i trappen i Zul'Farrak drev han i en periode mer med handel enn kriging. For gullmyntene kjøpte de seg også de flotteste rustningene, sverdene og buene som kunne kjøpes, og dette har gjort deres tokter mindre farefulle for dem. Men aller mest ønsker Eylon seg en Murloc-baby, og desverre er de så sjeldne at ingen har vært for salg noen gang.

Et nytt år er på vei, og våre to helter håper på at det ikke bryter ut full krig mellom alliansen og hordene, men skulle det skje vil de kjempe side ved side, til siste slutt om nødvendig. Heldigvis går ting stille og rolig for seg i Azeroth, ihvertfall for denne gang. Stort sett passer både alliansen og horden sine egne problemer. Det har vært et morsomt, spennende og opplevelsfullt år for de to alvene, de har hatt det mye kjekt sammen og opplevd et storslagent og fantastisk eventyr, nå gleder de seg til fortsettelsen (Outlands). :love:

 

etaariwowl.jpg

 

Dette spillet er veldig koselig og herlig, meg og kjæresten falt raskt pladask for det, vil anbefale dette spillet over de fleste av programmene som går på TV.

 

Hvordan har deres år med World of Warcraft vært? :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo vært et godt år, ble lvl 60 tidlig i januar, startet som en paladin med mitt +str og stam gear og kom inn i et lite ZG guild med vennlige mennesker som tilslutt endte med et Naxx guild med ikke fult så vennlige mennesker men noen av dem er der enda så jeg holder meg her =)

Lenke til kommentar

Sånn når jeg tenker over det (det var faktisk ikke med overlegg), så har jeg spilt i ganske nøyaktig to år. Jeg begynte når jeg fikk betakey i mailen av Blizzard, 2. desember 2004 (yay, bursdagsgave fra Blizzard), og jeg slutta når dama flytta ut, 2. desember 2006. Så japp. Moro med progress i Naxxramas og hele pakka, men strengt tatt så var det ikke spillet som var moro lenger, det var folka på Ventrilo. Da var det nok for min del. Morsomme folk finnes det egentlig nok av utafor leiligheten også. :]

Lenke til kommentar
Moro med progress i Naxxramas og hele pakka, men strengt tatt så var det ikke spillet som var moro lenger, det var folka på Ventrilo. Da var det nok for min del. Morsomme folk finnes det egentlig nok av utafor leiligheten også. :]

7630335[/snapback]

 

Som jeg skulle sagt det selv.

 

Begynner å bli lei av spillet, men forstår for all del at folk koser seg med å spille ennå :)

 

Blir bare daffing rundt i OG nå om dagen på meg. Ingen raids, nesten ingen premades til BG, alle bare løper rundt og kødder og snakker sammen, men det kan jo for all del gjøres over IRC i steden. Når jeg skal slutte er enda uvisst, samt om jeg skal kjøpe TBC eller ikke.

 

Kos dere videre :)

Lenke til kommentar

Har spilt siden kl. 13:14, 26 Februar, 2005. På den tiden har jeg rukket å få lvl 60's, alt for mange alts og stukket nesa inn i Naxxramas! Har også møtt min bedre halvdel i Azeroth, som jeg har vært sammen med i over 6 mnd (/cheer).

 

Angrer ikke på at jeg begynte og har hatt det mye morsomt med WoW.

 

Godt nytt år på etterskudd! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...