Gå til innhold

militæret for oss med det lille ekstra?


chokke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rekrutten og forsvaret generelt er lagt opp til at alle skal kunne klare det.

så lenge du ikke har noen fysiske skavanker skal det går bra :thumbup:

 

Er innstillingen det kommer an på. <---- veldig viktig

 

Men såklart, dem som fullfører førstegangstjenesten tilhører en liten elite (17% av befolkningen)

 

 

anbefaler deg å ta en joggetur 2 ganger i uka før du skal inn. gjerne supplementert med litt push-ups og sit-ups.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Kommer som nevnt veldig ann på innstillingen din. Se på militæret som en fin mulighet til å komme i form. Har sett tjukke og lubbene folk gå ned haugevis av kilo i rekrutten.

Du må lære å bite tenne sammen, det kan hende du kaster opp og blir så sliten du aldri har vært før, men hvis du klarer å takle det så vil du ha en enorm fremgang.

Lenke til kommentar
hva om man er i elendig form? er ikke spesielt tjukk, mer ute av form og vekta ligger med stort volum på midten.

Og er det mye kjefting, tenker på sånn man ser på amerikanske filmer med streng leder og utslitte rekrutter ?

7607266[/snapback]

Etter det jeg har sett er det ikke så mye kjefting, men befalet maser alltid på de som sliter litt når man er ute og løper. Men det er vel heller et forsøk på oppmuntrende masing, type "kom igjen nå, du klarer dette".

Lenke til kommentar

Fysisk styrke gjør det selvfølgelig lettere, men det gjør det ikke umulig.

Vi hadde en litt romslig kar oppe hos oss på GSV i min tid. Selv om han slet en del med det fysiske klaget han aldri, i motsetning til mange andre med bedre fysiske forutsetninger. Det ende med at han kom seg på grensa som vognfører og gjorde en god jobb etter det jeg har hørt.

Så selv om du er så sliten at du tror du dør så er det bare å bite tenna sammen og holde kjeft. Så lenge det er ingenting fysisk galt med kroppen din utenom den ekstra bagasjen, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal greie deg like bra som alle andre. Det hele handler om holdninger og motivasjon, du vil bli overrasket over hva du kan klare på kun vilje.

 

Siden du skal snart på sesjon, betyr jo det at det er en stund til du skal inn. Bruk den tiden til å trene deg opp og motivere deg, så skal du se at alt går bra.

 

- gordito

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Så lenge du fungerer ellers (syn, hørsel), og ikke har noen defekter (av den typen du ikke merker i dagliglivet uansett, som f.eks. nedsatt lungekapasitet i forhold til normalen), tror jeg du skal komme inn om du vil. Når du først er der, handler det vel om viljestyrke og andre ting jeg ikke er i besittelse av.

 

Sånn apropos, jeg er ikke akkurat i kjempeform, sikkert helt gjennomsnittlig, men da jeg var på sesjon fikk jeg likevel 9 (maks) på allmenn fysisk tilstand.

Lenke til kommentar

Kondisjon er det enkleste å trene opp.

 

Prøv en joggetur 2 ganger i uka til å begynne med.

 

Men selv om du ikke klarer alle kravene er det ikke slik at du blir kastet ut. så lenge befalet ser at du gjør en god innsats vil det hjelpe deg langt på vei.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...