Gå til innhold

Deltidsjobb til en 16-åring


Thewiz

Anbefalte innlegg

Driver å søker litt rundt på nettet og ser etter deltidsjobber, men finner ikke noe særlig brabetalte jobber. Fikk en flyer i posten her om dagen om at ruten i nærmiljøet mitt var ledig for salg av Dagbladet/VG på døren.

 

Lønnen var 4 spenn avisa (Herregud da, hva faen? Okay, si at jeg selge 50 aviser, Whoohoo! 200 spenn!)

 

Dette var bare hver Søndagsmorgen.

 

 

Må da gå ann å få seg en grei deltidsjobb (helgejobb/sommerjobb) hvor man tjener mellom 60 - 90kroner timen?

Og hvor finner jeg disse arbeidsgiverene i en by som Trondheim?

 

 

 

 

mvh.

(Ikke klag på skrivefeil, takk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg var 16 droppet jeg ut av skolen. Prøvde å finne meg deltidsjobb men det er klin umulig. Så jeg valgte å gå til Aetat å få meg arbeid gjennom dem. Fikk arbied i ett firma som het Bilpleiespesialisten AS, dær jobbet jeg 7mnd for 250kr dagen (ca 5000mnd), så lenge du bor hjemme får du jo alt gratis så det blir ala det samme en vanlig mann kan bruke på hva han vill i måneden. Så det er egentlig ikke så dårlig betalt alikavæll.

Jeg endte med å droppe ut av skolen i år også og da fikk jeg jobb dær på dagen:)

Så du kan vurdere det som en start, er ikke så dumt. btw test www.nav.no så kan du se etter ledige jobber:)

 

MVH Creep;)

Lenke til kommentar
60-90 spenn i timen? får du jobb i varehandelen er tariffen ca 85 spenn i timen for en som er under 18, så du bør ikke sikte noe lavere enn dette. prøv bensinstasjoner, matbutikker osv...de ansetter gjerne folk under 18.

7610519[/snapback]

 

Det er akkurat det som er vanskelig, å få seg jobb på butikker som selger tobakk og alkohol...Så ikke la deg lure av at det er lett :hrm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke så vanskelig som folk tror. Det eneste er at man faktisk må gidde å lage noen greie søknader, få rumpen ut av sofaen og gå rundt å spørre. Beste er å stille opp ansikt til ansikt, selv om det trengs litt mer guts. Leverer man søknader til kanskje 20 stk så får man kanskje 3 svar. Sånn er det. Men et svar er et svar. Man kan ikke sette de helt store kravene til første jobben når man aldri har jobbet før. Det går faktisk ann å få jobb selv om man ikke kjenner noen som jobber der. Må bare ut å prøve.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...