Gå til innhold

Gamle nintendo spill på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nintendo driter en lang helvete i om noen har NES spilla på HDen og kjører dem i en emulator..

 

Har selv sett på TG og andre plasser at eneste plassen folk bryr seg er på slike forum som dette her.. Vedder på at minst 1 av de som har skrevet i denne tråden har hatt "ulovlige" NES spill på PCen.

 

Selv har jeg sett MANGE som har hatt hvert eneste forbanna nintendo spill på harddisken.. Er veldig lett tilgjengelig på nettet og dersom man ikke er totalt nabb...

Lenke til kommentar
Tror nintendo driter en lang helvete i om noen har NES spilla på HDen og kjører dem i en emulator..

 

Har selv sett på TG og andre plasser at eneste plassen folk bryr seg er på slike forum som dette her.. Vedder på at minst 1 av de som har skrevet i denne tråden har hatt "ulovlige" NES spill på PCen.

 

Selv har jeg sett MANGE som har hatt hvert eneste forbanna nintendo spill på harddisken.. Er veldig lett tilgjengelig på nettet og dersom man ikke er totalt nabb...

7604569[/snapback]

 

Det er like ulovlig å kopiere nintendo spill som alle andre spill.

 

Om det er mange som gjør det og det er lett tilgjengelig så er det ikke noe mindre ulovlig for den grunn.

Lenke til kommentar
Tror nintendo driter en lang helvete i om noen har NES spilla på HDen og kjører dem i en emulator..

 

Har selv sett på TG og andre plasser at eneste plassen folk bryr seg er på slike forum som dette her.. Vedder på at minst 1 av de som har skrevet i denne tråden har hatt "ulovlige" NES spill på PCen.

 

Selv har jeg sett MANGE som har hatt hvert eneste forbanna nintendo spill på harddisken.. Er veldig lett tilgjengelig på nettet og dersom man ikke er totalt nabb...

7604569[/snapback]

 

Right. Akkurat som de store filmstudioene 'driter en lang helvete' i om at noen laster filmene deres istedefor å kjøpe de i butikken.

 

Vet ikke om du har hørt om det, men Nintendo har noe som heter Virtual Console, der du kan laste ned de gamle spillene deres for en liten penge. Hvorfor skulle de 'drite en lang helvete' i at folk laster ned til PCen istede for Wii, og påføre dem tap av profitt?

 

Dessuten har Nintendo slått hardt ned på kinesiske ROM-crackere lenge før Virtual Console.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg mener å huske at det er lovlig å laste ned ROMs sålenge man eier originalspillet (backup).

Jeg har plenty med SNES-roms liggende på xboxen da SNESen min ikke fungerer tilfredsstillende.

 

Kommer til å laste ned de samme spillene til Virtual Console (når jeg får min Wii) da classic kontrolleren er mye finere å spille på enn Xbox-kontrolleren, i tillegg har xsnes9x en aldri så liten delay som gjør at blant annet diverse kombinasjonsangrep i Street Fighter blir vanskelig å gjennomføre. :p

Lenke til kommentar
Hmm, jeg mener å huske at det er lovlig å laste ned ROMs sålenge man eier originalspillet (backup).

Jeg har plenty med SNES-roms liggende på xboxen da SNESen min ikke fungerer tilfredsstillende.

 

7604659[/snapback]

Det jeg også mener, trådstarter eier kanskje orginalspillene enda? Da skal det være null problem om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...