Gå til innhold

Anbefale en mp3 spiller?


irio

Anbefalte innlegg

Hei og god jul! Jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av en ny mp3 spiller, og det er her jeg trenger deres hjelp. Det første jeg tenkte på var en iPod, men ble frarådet å kjøpe denne av venn. Så jeg lurte på om dere har noen å anbefale. Trenger en lagringsplass på rundt 20-40GB, og helst noe med et solid batteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Creative Zen Vision:M 30 gb ser ut til å passe. Den har jeg siklet på lenge, og gjør det fortsatt. Den har en kjempegod skjerm, kommet godt ut i alle tester, og spiller av videoer på spilleren såvel som på TV via kabel. Eneste negative er vel at batteriet ikke varer kjeeeeempelenge. Har også hørt at folk stresser med litt for lav max-lyd, men dette kan fikses på etter hva jeg har hørt :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Jeg driver å vurderer Creative Zen Sleek.

 

Edit: Det virker som om den er dyrere enn Creative Zen Vision:M av en eller annen grunn.

 

Edit igjen: Hvorfor er Creative Zen Vision:M så fryktelig billig? De vanlige mp3 spillerene som verken har videofunksjon eller like stor lagringsplass er dyrere.

 

Kan denne anbefales over en Creative Zen Sleek selv om jeg ikke trenger video, fargeskjerm eller så stor harddisc?

Endret av irio
Lenke til kommentar

Vegglader er jeg helt avhengig av, har på det meste tilgang på pc 3-4 dager i måneden. Har en Ipod lader fra før (Ipoden ble selvfølgelig ødelagt 4 dager etter garantien gikk ut) men denne fungerer vel kun på Apple produkter. Pris er også en veldig viktig faktor. Jeg har fått høre at lyden på Zen Sleek skal være veldig bra, kan Vison:M måle seg med den? Video kommer jeg mest sannsynelig aldri til å bruke, og vil nødig kjøpe en spiller som har det. Bare det faktum at jeg har en videofunksjon uten å bruke den kommer til å irritere meg til det ukristelige.

 

Når jeg tenker meg om kommer jeg nok ikke til å trenger mer enn 5-10 gb, men vil helst ha en form for oversiktelig menyfunksjon. De skjermene på bare 1 linje som har en liste med 2 første bokstavene i navnet på artisten har en tendens til å være litt småirriterende.

Lenke til kommentar
Lyden på Vision:M kan måle seg med Zen Sleek.

Men hvis du ikke trenger støtte for video så ville jeg gått for en Zen Sleek da den er mindre...

7610144[/snapback]

 

Nåvell, kunne godt ha hatt hjul for alt jeg bryr meg. Er ikke som om jeg skal på fottur i Jotunheimen, det at jeg får hva jeg betaler for spiller derimot en viktig rolle. Føler ikke jeg får det når Vision:M har så mange flere funksjoner og er billigere, så lenge den passer i en ryggsekk gir jeg fint faen i hvor stor den er. Hva er deres formening om ipod? Lurer litt på en av dem gamle svart/hvitt 40gb modelene.

Lenke til kommentar
Creative Zen Vision:M 30 gb ser ut til å passe. Den har jeg siklet på lenge, og gjør det fortsatt. Den har en kjempegod skjerm, kommet godt ut i alle tester, og spiller av videoer på spilleren såvel som på TV via kabel. Eneste negative er vel at batteriet ikke varer kjeeeeempelenge. Har også hørt at folk stresser med litt for lav max-lyd, men dette kan fikses på etter hva jeg har hørt :)

 

Goscinny ;)

7600071[/snapback]

jeg er helt enig med deg der.

 

har en AKKURAT en slik en jeg. den er super. den tar mange videofiler i tilleg. kjekk å se på film med. lang batteri kappasitet før den må lades. tåler veldig mye støt og slikt. har mista min mange ganger på gulvet. eller jeg har hært på musikk mens jeg skulle sove. sovna med den mange ganger har funnet den på gulvet.

 

i tilleg kan du bytte språk til norsk da =)

creativ zen vision med 60 gb

SVART!

creativ zen vision m 30 gb SVART!

 

creativ zen vision m 30 gb BLÅ!

 

creativ zen vision m 30 gb lyse GRØNN!

 

jeg vet du kan få kjøpt i rosa og. men komplett har de ikke.

 

hviss du ikke vill ha en slik på 30 gb. så kan du kjøpe Creative Zen V Plus. de er fra 1 gb til 8 gb.

 

men etter pris så er det mest lønnsomt å kjøpe Creative Zen Vision M.

 

du sparer penger på det ja. og tenk på all plassen du får.

 

spesifikasjoner for Creative Zen Vision M:

Generelt

Produkttype Digitalspiller / taleopptaker / radio

Digitalspillertype Harddiskbasert

Bredde 6.2 cm

Dybde 1.9 cm

Høyde 10.4 cm

Vekt 163 g

Innbyggingsfarge Lys blå

PC grensesnitt-støttet Hi-Speed USB

Lydsystem

Kapasitet 30 GB

Digitale lagringsmedier Harddiskstasjon - innebygd

Lydmodus Stereo

Equalizer Ja

Digitalfotostandardstøtte JPEG

Innebygd klokke Digital klokke, tidtaker, alarm

Tidtaker Hvile

Andre egenskaper Kalender, oppgraderbar fastvare, FM-radioopptakskapasitet, built-in organizer, Microsoft Outlook synchronization

Innebygd display

Innebygd skjerm TFT - farge

Skjermbelysning Ja

Fargedybde 262.144 farger

Bildeoppløsning 320 x 240

Diagnonal størrelse 2.5"

Equalizer

Antall equalizerbånd 5 bånd

Senterfrekvenser for equalizer 80 Hz, 250 Hz, 1000 Hz, 4000 Hz, 13000 Hz

Antall fabrikkinnstillinger for equalizer 8

Digitalspiller (opptaker)

Støttede digitale lydstandarder WAV, WMA, MP3, ADPCM, beskyttet WMA (DRM)

Støttede digitalvideostandarder AVI, M-JPEG, XviD, MPEG-4, WMV, DivX, MPEG-1, MPEG-2

Avspillingsmodi Repetisjons-shuffle, spilleliste, tilfeldig avspilling, gjenta alle sporene, ett-spors repetisjon

Støttet bithastighet 320 Kbps

Responsbåndbredde 20 - 20000 Hz

Signal-støy-forhold 97 dB

Total harmonisk forvrengning 0.1%

Ekstern hard-drive funksjon Ja

Radio

Type Radiokanalvelger - digital - FM

Antall forhåndsinnstilte stasjoner 32 forhåndsinnstilte stasjoner

Hodetelefoner

Hodetelefontype Hodetelefoner - binaural

Overføringsteknologi Kablet

Lydmodus Stereo

Responsbåndbredde 20 - 20000 Hz

Følsomhet 113 dB

Impedans 32 ohm

Mikrofon

Type Mikrofon - innebygget

Mikrofonoperasjonsmodus Mono

Koblinger

Koplingstype 1 x hodetelefoner ( minijack stereo 3.5 mm )

1 x kompositt video/lyd-utgang

1 x koplingsstasjon

Diverse

Bæreveske Pung

Tilleggsutstyr inkludert Synchronization adapter

Kabler inkludert USB-kabel

Programvare Creative MediaSource, Creative Media Explorer, Creative ZENcast Organizer

Batteri

Batteri Spillerbatteri - oppladbar - litiumion

Detaljer om batteriets levetid Digital avspilling - litiumion - opp til 16 time®

Videoavspiller - litiumion - opp til 5 time®

Systemkrav

OS påkrevd Microsoft Windows XP Embedded SP1 eller nyere

Perifere / grensesnittenheter USB-port

Systemkravdetaljer Windows XP SP1 eller nyere - Pentium II - 350 MHz - RAM 64 MB - HD 170 MB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...