Gå til innhold

TEST: Billigste webshop 2006


Anbefalte innlegg

Har du penger til overs til januarhandelen, men ikke vet hvor du skal handle? Vi forteller deg hvor de laveste prislappene henger!

 

Les mer

7598998[/snapback]

 

 

 

HAr hatt veldig dårlig erfaring med shg, brukte 2 mnd på retur av en defekt kiss mediespiller! Holder meg til Ps data, komplett og mixroplex. Der går returer lekende lett....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil bare fortelle om en liten historie om Itbutikken.

 

Har en sak inne hos Forbrukertvistutvalget FTU - som sier at en hevingsak går i min favær (feiler etter 2 rep forsøk - samme symptomer), men itbutikken har skrevet et brev til FTU der de sier at de ikke vil overholde et vedtak fordi de hevder å være en utenlandsk butikk.  I samme brev forsøker de å hinte til at jeg har ødelagt skjermen selv med viten og vilje - noe som selvsagt ikke stemmer.  Har fått skjermen reparert av verksted 2 ganger og diagnostert den 3dje.  Disse sier ingenting om brukerfeil eller sabotasje.  :whistle:

 

Og videre blåser de ut mot bananstaten Norge og dens kjøpslover.  Det skal visst være taus vitenskap i Danmark hvordan norske myndigheter gir kundene urettmessige fordeler.  På min side, derimot, er det meg bekjent at folk her inne som har jobbet på danske webshoper har kommentert at det er DE som er noen lurendreiere.

 

Bare så vi vet hva vi kan forvente oss fra den kanten.  Dere kan jo se de hvilke erfaringer folk har med de på webshopguiden og.  :nei:

 

Derfor synes jeg det er beklagelig at de engang er med i en slik test - for etikken er på bånn og et slikt foretak fortjener ikke å drive i Norge spør du meg.  Prisene subsidieres altså med kjeltringvirksomhet i forbrukersaker - De hever seg over både Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalget.  Maken til arrogant foretak skal man lete lenge etter.

7600954[/snapback]

 

 

Jeg har en nesten identisk sak med Itbutikken.

 

Helt utrolig at de ikke vil følge norsk lov. De har til og med merket siden sin med N-Safe som forplikter de til å informere og følge norsk lov. Men dette betyr altså ingenting i deres øyne.

 

Sjefen i Itbutikken sitter angivelig i den danske utgaven av N-safe.

Endret av Cocytor
Lenke til kommentar

Komplett er stort sett dønn profesjonelle, fra bestilling til levering og tilbake igjen. De vet hva de må gjøre, og de gjør det. Så får det heller være at jeg av og til må betale noen hundre ekstra - jeg er i det minste trygg på at så lenge jeg selv er ærlig og redelig så er komplett det samme.

Lenke til kommentar

jeg har da viterligen bygd rundt 70-75 maskiner opp gjennom åra. Og jeg ser kun på pris og at det er en nogenlunde størrelse omsettningsmessig på butikken.

 

Service for meg er kun 2 ting, pris og rask levering, de som vil betale for service ut over det må gjerne det men å si at webshoptesten har utspilt sin rolle bare for at komplett havner langt bak, er et patetisk syn. Har handla mye hos komplett den tiden de var konkuransedyktig på pris og det dumper gjerne en ordre dit i ny og ned.

 

Veiledning og rådgvning er dyrt innenfor data og de som trenger bør selvsagt handle hos en webshop som har det. Men at vi som ikke trenger det skal være nøyd til å betale for det i form av at webshoppene tar høyrer pris intresserer meg skit.

 

jeg følger godt med på webshoptesten og den er et godt verktøy for å finne ut hvor en skal handle så får dere som er så gift med komplett bare handle der, ps best på service utover leveringstid er nå faktisk ps data og netshop. og handler hos norske når deres pris ikke aviker mye mot de danske.

Lenke til kommentar
Jeg er kraftig for at SHG lager en bedre layout og bygger opp siden sin litt bedre! mpx.no-style!

7606242[/snapback]

 

jeg vil nok si at komplett har det mest oversiktlige/raskeste siden av de netshop sidene jeg har vært innom.

 

bra style på mpx, men treg :p

 

jeg synes at det skulle være en egen resultat ved siden av billigste webshop som het feks. "beste layout"

 

feks

 

billigste:

1. shg

2. itbutikken

3. ametio

4. plass: PS Data

5. plass: Netshop

 

layout:

 

1.komplett

2. psdata

3. mpx

Lenke til kommentar

Har ingenting negativt å si om SHG! Har kjøpt flere ganger og handla for bortimot 10,000kr her og alt har gått som smurt! Servicen er upåklagelig, har sendt inn flere mailer, alltid fått kjapt svar. Om en neste dag, men vanligvis etter noen få timer. Hatt to returer pga produksjonsfeil og returen er også god, tok to uker hver gang, noe som er greit nok, hadde en retur hos komplett som tok lengere tid. Har bare positive ord å si om SHG! :thumbup:

 

~ Medion

Lenke til kommentar

Jeg handler også stort sett der det er billigst. Men har selv opplevd det mange her sier med itbutikken og tregt og dårlig behandling med retur på produkter med feil på. Og om man leser webshop erfaringer så er de DÅRLIG likt av flere enn meg. Om jeg må betale 100kr mer for samme delen fra, komplett, netshop, psdata eller mpx så gjør jeg glatt det framfor å kjøpe fra itbutikken. Men shg har jeg foreløpig ikke hatt noen problemer med så derfor får de enda penger fra meg om de er biligst på diverse deler. Dog lønner det seg skjeldent å bestille småtjafs fra de siden de tar mest i porto og gebyrer.

Lenke til kommentar
Service for meg er kun 2 ting, pris og rask levering, de som vil betale for service ut over det må gjerne det men å si at webshoptesten har utspilt sin rolle bare for at komplett havner langt bak, er et patetisk syn. Har handla mye hos komplett den tiden de var konkuransedyktig på pris og det dumper gjerne en ordre dit i ny og ned.

 

Veiledning og rådgvning er dyrt innenfor data og de som trenger bør selvsagt handle hos en webshop som har det. Men at vi som ikke trenger det skal være nøyd til å betale for det i form av at webshoppene tar høyrer pris  intresserer meg skit.

Veiledning og rådgivning driter jeg en lang marsj i. Men frustrasjon, ubrukelig maskin og epost med henvisninger til kjøpsloven og klager til forbrukerrådet (som jeg har truet med, men aldri kommet til fordi jeg referer gode kilder på at jeg har rett) stjeler massevis av tid og er også noe man må ta med, om ikke din tid er verdiløs.

 

Men ja, jeg sjekker et utvalg butikker (4-5 via prisguiden) som jeg mener er seriøse (ikke slik at resten ikke er det, men de jeg kjenner) og det har blitt lite kjøp på komplett i det siste. Likevel har jeg hørt mye dårlig om de aller billigste og ser det er mye "lagerstatus: ukjent" på superprisene. Jeg vet ikke om lagerstatus er registrert, men kan vi få en prissammenligning som kun teller varer på lager? Da tror jeg mange av de seriøse kommer høyere opp, eller rettere sagt jeg tror mange av de billigste blir diska.

Lenke til kommentar

Mine erfaring med SHG er blandt de beste jeg har opplevd.

 

De fleste ordre har blitt levert raskt og feilfritt, men det er når noe går galt at man skiller klinten fra hveten;

 

Etter å ha kjøpt ett demo hovedkort som ikke skulle vært sendt ut fikk jeg ett flunkende nytt ASUS kort tilsendt før de mottok demo kortet i retur.

 

Jeg fikk også en god rabatt på neste ordre som plaster på såret.

 

Fortløpende oppfølgning fra en av deres norske kundekonsulenter (Tom) har vært "above and beyond" og gjenopprettet tilliten til bedriften når feilen først oppstod.

 

SHG får mine varmeste annbefalinger og vil være preferert leverandør av HW også i 2007.

 

/Rune

 

:thumbup:

Endret av GLRune
Lenke til kommentar

Det som ødelegger for SHG for min del er den upraktiske og jalla utseende hjemmesiden deres - Ser mer ut som et prosjekt fra ungdomsskolen enn en seriøs nettbutikk. "Klik her" står det på forsiden..

 

Lyser rot av hele siden, selv om butikken og de som jobber der sikkert er så flinke og ordentlige som bare det..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...