Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PPPoA bridge (SPeedtouch 585 eller 546) til DD-WRT


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger litt hjelp med å få konfigurert min 585 (eller 546, jeg har begge men jeg tror de fungerer likt) speedtocuh rutere så de kan fungere som en bridge fra PPPoA inn til ruter som kjører DD-WRT firmware.

 

Fra en annen forumbruker som hadde en 546 ruter fikk jeg et tips om at følgende config kunne brukes for å bridge fra PPPoA til PPTP (det samme ser ut til å virke på 585):

 

=>:ppp relay flush

=>:eth flush

=>:atm flush

=>:ppp flush

=>:atm phonebook flush

=>:saveall

=>:atm phonebook add name=BrPPPoE_ph addr=1.32

=>:service system modify name=PPTP state=enabled

=>:saveall

 

Dette har jeg konfigurert nå uten noen problemer, men det ser ikke ut som jeg får til at DD-WRT ruteren min klarer å connecte gjennom dette likevel. Jeg skal dog ærlig si at jeg ikke er 100% sikker på hvordan du setter den til å ta imot PPTP fra speedtouch ruteren....

 

Her er screenshot av PPTP setup på DD-WRT:

post-4879-1167330952_thumb.jpg

 

Med unntak av config'en over, så har min speedtouch standard (nextgentel) konfig, med følgende unntak:

 

- DHCP står av

- ruteren har sin egen IP som 10.0.0.100 (i stedet for 10.0.0.1)

 

ellers er alt standard config.

 

Kan noen hjelpe meg med forslag på hvordan jeg skal få dette opp og gå? Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste på dette forumet som kjører dette oppsettet :)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde også dette med en WRT54GL med DD-WRT, gikk ikke noe bedre for min del. Forøvrig kan jeg nevne at på min VIA C3 800MHz om høyt prosessor forbruk når jeg driver å laster ned endel, så da tror jeg rett og slett at WRTen ville slitt noe grusomt uansett.

 

For min del virka det som om DD-WRTen ikke fikk motatt IPen som den skal bruke til å sette opp en PPTP connection mot speedtouchen.

Lenke til kommentar
Det viste seg jo å være umulig å nå noen av hotlinene i utlandet pga. 900 numre, men jeg sendte av gårde en mail. Bare håper jeg ikke får noe idiotisk totalt urelevant standardsvar tilbake. *knock on wood*

 

Forhåpentligvis treffer jeg på noen som har litt peil :)

 

-Stigma

7600751[/snapback]

 

Kan du legge ut resultatet av "ppp iflist" kommandoen?

 

Ser også at du ikke har fylt inn noe på "Gateway (PPTP server)" adresse i ruteren. Bare skjermbildet som er tatt på et uheldig tidspunkt eller? (antar at det er denne adressen som ruteren bruker for å få tak i speedtouch ruteren). Sitter på en 585i på PPPoE så jeg får ikke testet.

Endret av mar
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...