Gå til innhold

Noen gode Usenet leverandører?


frohmage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste gjennom retningslinjene, og kan ikke se at å gi informasjon om noen usenet leverandører er i strid med disse. Usenetleverandørene leverer en lovlig, komersiell tjeneste, som hverken er ulovlig i Norge eller USA hvor de fleste større usenetleverandører holder hus. Hvis jeg nå bryter en forumregel som jeg ikke er klar over, får jeg heller ta smekken over fingen som en mann :)

 

Jeg bruker selv newshosting.com som koster ca 15 usd i mnd og har fri båndbredde. Giganewsgår for å være "best", men er til gjengjeld en del dyrere.

 

Hvis du bare er ute etter å prøve news litt, kan du sjekke ut en Gratis konto hos Yottanews. Det er viktig å legge merke til at denne gratiskontoen har begrensing på 1 gig pr mnd, samt kun 1 tråd (noe som i praksis vil begrense nedlastingshastighet til 150K eller noe slik)

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Newshosting.com virker ok etter en kjapp titt innom. Har vært en del innom newsgroups tidligere, men nå er det binaries jeg er ute etter, så derfor blir yottanews uaktuelt så vidt jeg skjønner..(?)

 

Edit: og JonT: Google Groups støtter ikke binaries. Borsett fra det er det en bra tjeneste.

 

Edit igjen.. : Taxman, har du brukt newshosting.com lenge? Åssen er det med "* All accounts automatically renew each billing period." - regelen.. ?

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Takker for svar!

 

Newshosting.com virker ok etter en kjapp titt innom. Har vært en del innom newsgroups tidligere, men nå er det binaries jeg er ute etter, så derfor blir yottanews uaktuelt så vidt jeg skjønner..(?)

 

Edit:  og JonT: Google Groups støtter ikke binaries.  Borsett fra det er det en bra tjeneste.

 

Edit igjen.. :  Taxman, har du brukt newshosting.com lenge? Åssen er det med "* All accounts automatically renew each billing period." - regelen.. ?

7637985[/snapback]

 

1. Yottanews har binaries. Men retention stinker. Og det er veldig masse som ikke er fullstendig. Fin til å teste med før en tegner abo en plass - bare for å vite hva news egentlig går ut på. Se forøvrig min "artikkel"

 

2. Har hatt newshosting over 1 år. Har registrert kredittkortet mitt, så hver mnd trekker de $ 14.95 fra meg, og vil fortsette med det fram til jeg sier stopp. Har aldri hatt noe rot med betalingen. Kun et par ganger har tjenesten de leverer vært redusert, men da kun i kort tid, og som regel er det kun en av lokalitetene deres som har problemer slik at med å velge port manuelt får en full fart igjen. Har makset 6.5 mb linje uten problemer. Med mindre du er avhengig av 60+ dager retention ser jeg ingen grunn til å betale mer for å få giganews.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt newshosting i 6 mnd nå. Har aldri opplevd at jeg ikke har fått maksa linja mi på 3,5 mbit. Alt jeg har av lagringsplass er konstant oppbrukt:) 1TB er heldigvis underveis i posten.:)

Kan forresten si at jeg i tillegg til newshosting bruker tjenesten ifra newzbin.com, meget bra søkemotor for nzb-filer. Koster vel en tier per mnd eller noe sånt, helt klart verdt det.

Etter at jeg starta med news har jeg fullstendig gått bort fra nedlasting via torrent, som jeg brukte før :)

Lenke til kommentar
Så, hva laster dere egentlig ned/opp her? "Saker" og "ting" if you catch my drift?

7724862[/snapback]

For å si det sånn så leier jeg ikke DVD på bensinstasjonen lengre.. if you catch MY drift..

Vi laster ikke opp noe som helst. Bare ned. Fra en svært rask server.. som vi betaler ~100 kr i mnd for å få tilgang til.

Endret av evuhleye
Lenke til kommentar

Nye ting blir stadig lagt ut.. og blir liggende på serveren fra 60-100 dager før de fjerner det.. for å få en pekepinn kan du sjekke ut www.newzbin.com, der legger de ut såkalte nzb-filer som kan kobles mot serverne for å laste ned "varene". Vær obs på at du ikke får tilgang til alt på denne siden uten å ha konto der.

 

Alle som har tilgang til en newsserver kan legge ut ting, omtrent som på piratebay (kom ikke på noe annet å sammenligne med i farten). Ting blir gjerne lagt ut på news før de kommer til de store, offentlige torrenttrackerne.

 

For å laste ned fra newsserverne bruker man programvare som er lagd for formålet. Jeg bruker klientene Newsbin pro, og GrabIT. NB Pro koster penger, mens GrabIT er gratis.

Noen av nedlastingene kan være ufullstendige, da kan man bruke programmet QuickPar for å reparere filene. Dette er mulig, da det følger med såkalte PAR-filer når man laster ned.. som gjør det mulig å hente fram skadet informasjon.

 

Dette er en teknologi som kom leeenge før alt som heter peer to peer, altså kazaa, torrent osv.

 

Må si det overrasker meg at news ikke er mer utbredt enn det er!

 

For de som vil ha en fullstendig guide, anbefaler jeg å ta en titt på følgende side:

http://www.slyck.com/ng.php?page=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...