Gå til innhold

Noen gode Usenet leverandører?


frohmage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror denne tråden nå strider mot retningslinjene på dette forumet.

7725985[/snapback]

 

Neida.. Det er da ikke noe problem for noen at evuhleye er mer glad i å lese i gjennom newsgroups på nett enn å se på film?

 

Uansett.. ChristianW, nå kjører jeg liksågodt 8 tråder ja.. Blir dessverre nødt til å strupe NewsLeecher til ca. 320kB/s for å få gjort alt jeg trenger på nettet ved siden av :thumbup:

Lenke til kommentar

Alle som har tilgang til en newsserver kan legge ut ting, omtrent som på piratebay (kom ikke på noe annet å sammenligne med i farten). Ting blir gjerne lagt ut på news før de kommer til de store, offentlige torrenttrackerne.

 

 

Alle som har tilgang kan ikke legge ut ting, kommer ann på serveren du bruker.

Hos newshosting trenger man å søke først.

 

 

Dette er en teknologi som kom leeenge før alt som heter peer to peer, altså kazaa, torrent osv.

 

Stemmer heller ikke helt.

Selve nettverket har eksistert i lang tid før, men systemet godtar bare tekst så det er ikke sånn at man kunne laste ned filmer/musikk++ over usernet før p2p.

Lenke til kommentar
Stemmer heller ikke helt.

Selve nettverket har eksistert i lang tid før, men systemet godtar bare tekst så det er ikke sånn at man kunne laste ned filmer/musikk++ over usernet før p2p.

7739994[/snapback]

Det stemmer ikke. Den største newsgroups-leverandøren, Giganews, har holdt på siden 1994.

 

P2p som vi kjenner det i dag kom ikke før i 1998-1999.

Endret av parallax313
Lenke til kommentar
Stemmer heller ikke helt.

Selve nettverket har eksistert i lang tid før, men systemet godtar bare tekst så det er ikke sånn at man kunne laste ned filmer/musikk++ over usernet før p2p.

7739994[/snapback]

Det stemmer ikke. Den største newsgroups-leverandøren, Giganews, har holdt på siden 1994.

 

P2p som vi kjenner det i dag kom ikke før i 1998-1999.

7740392[/snapback]

 

 

Stemmer, men ikke public.

 

"In the summer of 1998, Giganews officially opened its news servers to the world"

 

Hvor fikk du det fra at det var mulig å laste ned noe annet enn tekst hos giganews i 1994?

Lenke til kommentar
Stemmer, men ikke public.

 

"In the summer of 1998, Giganews officially opened its news servers to the world"

 

Hvor fikk du det fra at det var mulig å laste ned noe annet enn tekst hos giganews i 1994?

7740934[/snapback]

Rett fra Giganews sin hjemmeside, såklart. Men det har da ingenting å si om det er public eller ikke. Bare fordi Giganews holdt det lukket, betyr ikke at det ikke eksisterte for andre folk.

 

Så er jo det Christian sier riktig også:

Man kan fortsatt bare laste ned tekst. Det er programmet som du laster ned som tar seg av dekodingen til binærfiler. Sånn sett har man kunnet overført binærfiler over usenet hele tiden.

7740983[/snapback]

Endret av parallax313
Lenke til kommentar
Stemmer, men ikke public.

 

"In the summer of 1998, Giganews officially opened its news servers to the world"

 

Hvor fikk du det fra at det var mulig å laste ned noe annet enn tekst hos giganews i 1994?

7740934[/snapback]

Rett fra Giganews sin hjemmeside, såklart. Men det har da ingenting å si om det er public eller ikke. Bare fordi Giganews holdt det lukket, betyr ikke at det ikke eksisterte for andre folk.

 

Fikk du med deg at jeg snakket om deling av andre ting enn rene tekstposter ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Yeah, ny fartsrekord her.    Stabilt 1,5 MB/s fra newshosting.

7744316[/snapback]

 

Dette har vært en bra måned. Get har tydeligvis gitt meg feil linjehastighet en periode, men dessverre tok det slutt for noen dager siden. Newshosting kan tydeligvis levere minst 3 MB/s ved optimale forhold.

 

Nå er jeg, med min "Classic"-linje, nede på stabile 490 kB/s, noe som forsåvidt er helt ok..

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...