Gå til innhold

Puben - Generell Fotballdiskusjon


danno_O

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er noe jeg ikke har klart å fått med meg. Hva er en Bosman-spiller?

9083305[/snapback]

http://no.wikipedia.org/wiki/Bosman

Bosmandommen var en dom avsagt i EU-domstolen i Luxembourg som slo fast at profesjonelle fotballspillere i EU har rett til å signere for en ny klubb når kontrakten deres går ut, uten at den gamle har krav på noen som helst form for kompensasjon.

9083447[/snapback]

 

Så det vil si en spiller som er uten kontrakt med klubben sin og kan gå gratis til den klubben han ønsker innefor EU?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lillestrøm ute av UEFA-cupen...

9182833[/snapback]

Haha! De tapte mot det laget som kom på 8. plass i luxemburgsk (?) eliteserie i fjor.

 

Er det mulig!

 

Keiko er glad nå, vettu.

9183401[/snapback]

 

Kan du fortelle meg hva et lag som kom på 8. plass i Luxemborg har ute i Europa å gjøre?

Lenke til kommentar
Kan du fortelle meg hva et lag som kom på 8. plass i Luxemborg har ute i Europa å gjøre?

9184665[/snapback]

Tydeligvis mer enn Lillestrøm.

 

Kom forøvrig på andreplass i cupen, men siden cupvinnerne vant serien kom også Årjäng til UEFA-cupen.

 

Faen, Kaerjeng het de :D

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Synes det var litt morsomt jeg, viser bare hvor dårlig norsk fotball egentlig er. Selv om Lillestrøm burde ha overkjørt dette laget, kan man vel ikke akkurat si at Tippeligaen er den sterkeste ligaen i Europa.

 

Men, hadde jo selvfølgelig vært morsomt med litt flere lag ute i Europa, så på den måten er det jo synd at de røyk.

Lenke til kommentar
Kan du fortelle meg hva et lag som kom på 8. plass i Luxemborg har ute i Europa å gjøre?

9184665[/snapback]

Tydeligvis mer enn Lillestrøm.

9189202[/snapback]

 

Var ikke det jeg ville frem til, men hvordan laget fikk muligheten til å spille i Europa. Men det fikk jeg svar på lenger oppe :)

Lenke til kommentar

Fugla reiste seg etter Europacupfadesen med seier mot Godset. Personlig synes jeg ikke de spilte så veldig bra, var heller Godset som spilte helt elendig, men tendensene var der.

 

Uansett så er jeg slett ingen Lillestrømsupporter og personlig hadde jeg frydet meg om Godset hadde vunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...