Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Grums i kjølevannet!?! (Audi A4, 98mod)


AudiA4

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Idag så jeg at det var litt lite kjølevann i bilen, så jeg åpnet lokket og helte inn frostvæske, men da så jeg at det var hvit/lyse gult aktig grums under lokket og litt inne i beholderen helt øverst... Hva kan det være? :hmm:

 

Så har jeg merket siden vinteren kom at bilen drar litt dårligere, men ellers når det er varmere vær så drar den bra nok?... Er det grunnet lufta er kald eller?

 

(Audi A4, 98mod, 1,9 TDI)

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan være at topppakningen er dårlig slik at det lekker litt olje og eksos inn til kjølevannet.

 

bruker bilen mye kjølevann?

7582998[/snapback]

 

Har brukt mye, men etter en flens ble skiftet har den ikke brukt så mye. Bare igår det var litt for lite at jeg fylte på mer.

 

Men hvis den j**** toppakninga er dårlig da, det blir jo en skikkelig dyr affære da? =|

 

Og kan det være noe spesiell grunn for det? (At toppakninga blir dårlig?)

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar

Hei

Er ikke sikkert at det er den, men et symtom på det er jo at den bruker vann, blir gul veske under radiator lokket siden olje blir blandet med vannet og bilen går dårlig.

 

Men du kan jo ta en kompresjons test på bilen, hvis det er mye dårligere kompresjon enn vanlig eller at det er veldig forskjellig kompresjon i hver sylinder tyder det på at noe er galt.

 

Bytte av toppakning er dyrt, blir fort en del tusen.

så hvis det er en veldig liten lekkasje går det ann og prøve tette med sånn radiator sement, det fås kjøpt på biltema, bensin stasjoner osv.

 

gjorde det på gammel bilen min når toppakningen var dårlig på den og fungerte veldig bra.

 

For å ta en komp test kjøper du bare et sånn komptester på biltema til ca 60kr og så tar du av tennplugg kablen fra alle tennpluggene og skrur ut en og en tennplug og skrur komp testen nedi og så lar du bilen gå på starteren i 3-5 sek og får en til å lese av hva du får på komp testeren.

 

hva du skal ha i kompersjon på den bilen vet jeg ikke, men det kan du finne ut hos audi gratis.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Enig med Dennis87....har hatt samme problem. Bilen gikk dårlig og lokket for påfyllling av kjølevæske var fullt av hvitgult grums.

 

Har kanskje peilepinnen også noe grums på seg?

 

I mitt tilfelle var det blitt grader på toppen slik at pakninga ikke tettet skikkelig. Hvis det bare er pakninga som er gåen er det ikke veldig dyrt....

 

hagobart

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...