Gå til innhold

Posten


FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Posten skal fram! Uansett hvor lang tid det måtte ta. :wink:

Hvis navn og adresse fremdeles er leselig skal den framsendes. Om hverken avsender eller adressat er leselig sendes den til avdelingen for ubesørgelig post. Der _kan_ brev bli åpnet for om mulig å spore adressat eller avsender. Alle postansatte har selvfølgelig taushetsplikt.

Lenke til kommentar

Siden pakken er sendt i postoppkrav, så antar jeg at varen har en verdi. Har Posten betalt ut erstattning for varen, så eier de varen hvis den dukker opp senere. De vil da åpne den for å se om det er noe de kan selge. Hvis det er noe de kan selge, så blir dette lagt ut for salg på auksjoner for overliggende gods. Er litt usikker på om du kan kreve den utlevert mot tilbakebetaling av erstattning. Spurte ikke om dette, da det var uinteressant. Hvis du IKKE har krevd erstattning og pakken etter en tid blir funnet, så vil Posten prøve å levere å levere pakken til enten adressaten eller deg hvis de finner en adresse utenpå pakken. Hvis det ikke er noen adresse utenpå, så blir pakken sendt til en spesiell avdeling for åpning for å mulig å finne en adresse. Finner de ingen adresse til pakken, så blir den oppbevart i ett år. Etter ett år uten at noen gjør krav på pakken, blir innholdet enten destruert eller solgt. Du kan kreve en pakke returnert til deg mot et gebyr. Dette fordrer selvfølgelig at pakken er sporbar.

 

Dette er det jeg ble fortalt da en pakke jeg skulle motta var forsvunnet fra sporingssystemet noen dager. Du kan forøvrig finne Postens betingelser her.

 

Det enkleste er jo å spørre Posten direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...