Gå til innhold

Lovmessig sporsmal (N8800 sak)

Har Christians feil vært deg til hjelp, eller har alt bryet vært til ingen nytte?  

19 stemmer

1. 1. Har Christians feil vært deg til hjelp, eller har alt bryet vært til ingen nytte?

• Ja
      8
    • Nei
      7
    • Hvilke feil?
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Jeg vil oppfordre deg til å ta det slik jeg mente det, som ett venlig sleivspark.

Jeg har sikkert en fryktelig morbid og rar humor, men dersom man skulle skrevet en Biografi om en persons liv i møte med mobiltelefoni ville du vært mitt første valg. For all del, du har min sympati og støtte for de gangene forhandlere har oppført seg uprofft, men dog er det utrolig morsomt å lese om det her på mobilforumet hver gang ett eller annet går galt (og det er jo alltid noe :tease:). Alt i fra selgere på Lefdal Sandvika som skjeller deg ut etter note, til at du kjøper en fake 8800 som funker bedre enn originalen (hvorpå du selvfølgelig går på paypal for å få dekke dine utgifter).

Nei, det er rett og slett til tider meget underholdende å lese innleggene dine, og det rører meg at du har slik tiltro til folka her på forumet at du alltid konferer med oss for å være på den "sikre siden" før du slår deg til ro med noe.

Så jeg synes du skal ta det som ett kompliment! ;)

Edit: Leifer

7585056[/snapback]

Hva kan jeg si; jeg er en sta faen, noe kjaresten sikkert ville skrevet under pa, samme med vennene mine.

At jeg en gang fikk 8800 se er mitt eget arbeid fordi jeg la press pa telefast og brightpooint, og en stor del lykke at jeg kom godt overens med samtlige, sa de gadd a hjelpe meg litt ekstra for jul.

Det med paypal var en selvfolge. ikke min feil at jeg ble svindlet takk! :p

Jeg har mer tiltro til enkelte her fordi jeg far svar fra forhandlere og jusstudenter. Hjemme er det to foresatte og x antall venner som ikke har tilsvarende snoring pa lovverket, dermed gjor jeg hva en ressurssterk person ville gjort, henter svar fra andre som kan tilsvarende eller mer :)

alle saker har mer enn en side :)

uansett; skal sende mail til butikken om dette, si at den skal selges og sporre pent om hva jeg skal si til kjoper om han reagerer.

Det er helt uskyldig sporsmal. Dessuten skylder butikken meg for noe porto :p

ps! haper ikke noen nekter for at de larer noe av dette her? Minnes a huske at en av sakene mine sparket i gang diskusjonen om springende regress. For den tid var det enda ferre enn na som visste om det :) (ref. Nokia 9500 saken min :p)

og for ordens skyld; jeg har hatt minst 110 mobiler pa 7 ar, ikke alle har dod pa reklamasjon. mange ble solgt, en stjalet, to veskeskadet og noen gitt bort. Sa er ikke alltid feil, det bare virker slik :p

Endret av Christian86
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er helt uskyldig sporsmal. Dessuten skylder butikken meg for noe porto :p

I rest my case.... :w00t:

7585087[/snapback]

grrr :p portoen er for en annen sak, uansett. Inntil videre har vi kanskje losning pa saken. I mellomtiden burde jeg kanskje lage en trad i mobil delen som sporr om folk har lart noe av mine feil? :p

Skrevet

Christian redegjør for alle overgrep man kan bli utsatt for av forhandlerstanden dersom man ikke er seg bevisst sine rettigheter.

Poll:

Har Christians feil vært deg til hjelp, eller har alt bryet vært til ingen nytte?

:ja

:nei

:Hvilke feil?

Skrevet
Christian redegjør for alle overgrep man kan bli utsatt for av forhandlerstanden dersom man ikke er seg bevisst sine rettigheter.

Poll:

:ja

:nei

:Hvilke feil?

7585107[/snapback]

tok deg pa ordet jeg :p

Skrevet

Det har ingen betydning for dine rettigheter om en mobil skulle være kjøpt med "gavekort", "tilgodelapp" eller lignende. Betaling etter forbrukerkjøpsloven behøver ikke være penger, og til og med bytte av ting anses som "kjøp" etter kjøpslovene.

Dersom du virkelig hadde kjøpt mobilen med gavekort, kan man kanskje spørre hva som skal tilbakeleveres ved hevning - om butikken kommer unna med å utstede et nytt gavekort eller en tilgodelapp fremfor å gi deg mobilens verdi i penger. Etter mitt syn må det riktige normalt være at du har krav på penger, siden hevning i klassisk forstand utelukkes dersom man godtar en evig rekke av "hevninger" med utstedelse av gavekort/tilgodelapp. Konsekvensen av at man godtar nytt gavekort ved hevning, blir at du aldri kommer deg ut av faenskapet dersom butikken suger.

Man kan jo si at utstedelsen av det opprinnelige gavekortet også forutsetter at butikken overholder avtaler der gavekortet fungerer som betaling senere. Slikt sett kan man kanskje si at man hever kjøpet av gavekort i samme slengen, altså etter et slags subrogasjonssynspunkt.

Dette er vel unødvendig komplisert; helst bør man si at hevning av et kjøp der betaling har skjedd med gavekort, ganske enkelt bør gi krav på utbetaling av penger fordi hevning som sanksjon ellers ikke har den nødvendige effekt og fordi gavekort i realiteten fungerer som et pengesurrogat. Satan, hva jeg klarer å lire av meg før nyttårsvorspielet. :D

Skrevet

butikken er komplett og retursjefen gjorde neppe dette for å være kjip, men fordi min andre telefon ble stjålet en dag før eksamen og 4 dager før jeg reiste til Polen.

En falsk 8800 er neppe førstevalget da, så jeg fikk medhold hos telefast,brightpoint og en veldig fin opplevelse med retursjefen som sendte en telefon asap.

pakken var faktisk sendt 2 timer etter at samtalen fant sted ca 15:45.

men nå skal den selges :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...