Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan sote ruter?og at det skal bli bra?


jorn89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å få best resultat vasker du rutene på utsiden først. Legger filmen opp ned på utsiden og skjærer dem ut etter ruten (la den bli litt lengre, men ikke breddere på dørene). Da får du en film som akuratt passer ruten din. Ta av dørtrekket på bilen og vask ruten godt ren. Fukt ruten og fjern plastfolien som er på filmen, spray godt med vann på filmen (den siden med lim). Tilpass folien på ruten, så kan du bare begynne å presse ut vannet. Etterpå bruker du en fin fil og filer bort forsiktig filmen som er for mye på toppen av ruten etterpå kan det ikke sees eller kjennes at det er film på ruten (spesielt greit på siderutene fremme hvis politiet stopper deg). La ruten være igjen i ca 2 uker etter at du har lagt den på slik at den får festet seg.

 

For ruter som har veldig mye krumming må filmen varmes forsiktig med en varmepistol og tilpasses krummingen. Veldig viktig å gjøre dette på bakruter da filmen har en lei tedens til å slippe tak i ruten og lage stygge luftbobbler.

 

For de som lurer så er grunnen til at film slipper lettere på krummete ruter er fordi filmen er for stor i forhold til ruten hvis du bare skjærer den ut. Prøv selv hvis du ikke tror meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Lite tips også...

 

På bilen min så var det bittesmå glass"nupper" på utsiden av glasset. Disse fjerner du enkelt ved å gå over ruta med et barberblad først. Skaffet meg litt ekstra jobb med den første ruta kan du si... hehe :p

Måtte bruke den metoden som er nevnt overfor, med nål og føner :)

 

Nei, er ikke vanskelig å fjerne den, hvis det går helt galt :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...