Gå til innhold

Total War: Medieval 2 spørsmål tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for hjelpen men, jeg er Portugal og da kan ingen av mine sette ut stakes?

8383304[/snapback]

Såvidt jeg kan se av den berømmelige Faction And Unit Stat Table (Faust) omtalt her (og nedlastbar herfra): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7856919

så kan ingen portugisiske tropper sette ut "stakes". Ellers kan jeg nevne at jeg aldri har klart å nyttiggjøre meg dem, men det kommer vel en dag :!:

Lenke til kommentar
Hva skjer med et settlement dersom man "sacker" det? Jeg gjør alltid det for å få masse peng :hmm:  Så hva er vitsen med occupy? Da får man jo ingen ting??

8399038[/snapback]

Når man sacker så blir det færre innbyggere i settlementet, jeg pleier generelt ikke å sacke byer med få innbyggere. Tror også det gjør noe med reputation, dvs. det kan føre til at andre land erklærer deg lettere krig.

 

Det at man får så uhorvelig mye penger fra sacking gjør spillet enklere og kjappere å spille. Eneste poenget med å ikke sacke slik jeg ser det, er å gjøre det mer utfordrende.

Lenke til kommentar

Occupy - Du bare tar over byen, alt er som før. Faren for opprør kommer ann på byens innbyggertall, og byens kultur.

 

Exterminate - Du slakter et veldig stort antall av innbyggerne. Etter dette er byen liten og lett å holde styr på, selv om den har en annen kultur enn din nasjon.

 

Sack - Du plyndrer byen, og får naturligvis veldig mye penger av dette. Dog blir ikke så mange innbyggere drept, så byen kan være vanskelig å holde på etterpå. Spesielt om det er en stor by med anderledes kultur.

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

så hva pleier dere å gjøre?

 

jeg slakta byen før, vane jeg ahdde fra RTW, vet ikke hvorfor. men jeg fant la merke til at ting ble ødelagt, hadde egentlig aldri tenkt over det.. så jeg brukte occupy. men nå saccekr jeg, var vant med at du ikke fikk byen eller noe lignende når du plyndrer(RTW BI) og jeg trenger pengene i maktkampen ...

 

Axl F

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har litt problemer med å finne noen som er effektive mot horse archers.

Jeg bruker som regel å sette bueskytterne mine i loose formation, og prøve å få en crossfire når de løper i sirkel, men det er ikke så neveverdig effektiv.

 

Å løpe etter med light cavalry er håpløst, siden de blir plukket ned temmelig fort av dem.

Lenke til kommentar
Jeg har litt problemer med å finne noen som er effektive mot horse archers.

Jeg bruker som regel å sette bueskytterne mine i loose formation, og prøve å få en crossfire når de løper i sirkel, men det er ikke så neveverdig effektiv.

 

Å løpe etter med light cavalry er håpløst, siden de blir plukket ned temmelig fort av dem.

8537131[/snapback]

 

Prøv å omring horsearcherne med to til fire kavalerigrupper, og prøv å jag dem inn i en spydgruppe, da burde du ha en god sjanse for å komme deg i nærkamp.

 

Horsearcherne vil sannsynligvis flykte ut av omringningen din ganske fort, gjerne før spydene har rukket å komme med i kampen, men du har en god sjanse til å halvere fiendens gruppe. Repeter tilstrekkelig antall ganger.

Lenke til kommentar

Jeg har store problemer med mine diplomatiske forbindelser.

Jeg har gode forhold til mine naboer men så plutselig kan en av de blokkere en havn eller beleire en av mine byer. Også trekker de seg tilbake igjen. Hvis jeg angriper troppene, får jeg såklart dårligere forhold til de. Prøver jeg å gjennopprette freden uten å bruke makt, får jeg beskjed om at det er veldig vanskelig. (Virker nesten som det var jeg som startet krigen...). Har opplevd dette flere ganger. Har også alltid prøvd å holde meg til mine allianser og startet veldig få kriger. Men jeg har et omdømme som "very untrustworthy", med det resultetet at jeg har ingen allianser igjen, bare fiender. Mongolerene har snart nådd vest-europa (jeg er frankrike), så kunne vært en fordel å fått alliert meg med noen for å få stoppet de. Har ikke så mange land igjen med handelsavtaler heller så økonomien sliter jo litt.

 

Blir dette fikset i patch 1.2?

Beklager for dårlig skrevet post, ikke helt dagen tydeligvis.

Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med mine diplomatiske forbindelser.

Jeg har gode forhold til mine naboer men så plutselig kan en av de blokkere en havn eller beleire en av mine byer. Også trekker de seg tilbake igjen. Hvis jeg angriper troppene, får jeg såklart dårligere forhold til de. Prøver jeg å gjennopprette freden uten å bruke makt, får jeg beskjed om at det er veldig vanskelig. (Virker nesten som det var jeg som startet krigen...). Har opplevd dette flere ganger. Har også alltid prøvd å holde meg til mine allianser og startet veldig få kriger. Men jeg har et omdømme som "very untrustworthy", med det resultetet at jeg har ingen allianser igjen, bare fiender. Mongolerene har snart nådd vest-europa (jeg er frankrike), så kunne vært en fordel å fått alliert meg med noen for å få stoppet de. Har ikke så mange land igjen med handelsavtaler heller så økonomien sliter jo litt.

8586795[/snapback]

 

AI'en kan være ganske aggressiv tilsynelatende uten grunn. Det å beholde et bra omdømme kan koste mer enn det smaker. Her kan du lese hva som gir bedre og dårligere omdømme: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=71412

Sacke byer eller fort, gå inn i fienders regioner, alt kan gi deg dårligere omdømme. Så skal du ha et bra omdømme må du ta endel forhåndsregler, som kan være militært uheldige. Jeg spiller HRE(VH/VH) og har gjort mitt beste for å ha et godt forhold til paven, men jeg lurer mer og mer på om det er verdt det, må hele tiden la vær å angripe hærer som angriper meg, bare for ikke å bli kritisert av paven, og han er faktisk fra min faksjon!

Lenke til kommentar
AI'en kan være ganske aggressiv tilsynelatende uten grunn. Det å beholde et bra omdømme kan koste mer enn det smaker.

 

Mulig det, men syntes det er merkeligt at de andre nasjonene starter å stopper kriger i ett sett. Men de klarer fortsatt å holde på sine allianser. Syntes også at det er merkelig at de starter en krig med deg (uten å sende de store troppene mot deg), også skal det være så vanskelig å skape fred igjen (handelsavtale).

Litt dårlig av spillet hvis nasjonene ikke søker ut etter en sterk allianse parter, når f.eks Mongolerene plukker ned byer/nasjoner uten større motstand...bare min mening.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det bug eller meningen:

 

Jeg var klar til krig og ventet på forsterkninger. Jeg var ca. 700-800 mot 1200. Men så kom det bare ca.300 av de ca.600 forsterkningene.

?

8691341[/snapback]

Du kan maks ha 20 forskjellige enheter under din kontroll samtidig på slagmarken, dvs. hvis du har flere enheter må du vurdere fordelene og ulempene ved å sette disse til å styres av AI før slaget starter. Sjelden det er en fordel å la AI'en styre dem selv om alle da kommer inn i slaget med en gang.

 

Kanskje det var dette som gjorde at bare 300 kom?

 

Eller var det en nightfight hvor bare en av forsterkningstroppene dine hadde en general med nightfighter ability?

Lenke til kommentar
Er det bug eller meningen:

 

Jeg var klar til krig og ventet på forsterkninger. Jeg var ca. 700-800 mot 1200. Men så kom det bare ca.300 av de ca.600 forsterkningene.

?

8691341[/snapback]

Du kan maks ha 20 forskjellige enheter under din kontroll samtidig på slagmarken, dvs. hvis du har flere enheter må du vurdere fordelene og ulempene ved å sette disse til å styres av AI før slaget starter. Sjelden det er en fordel å la AI'en styre dem selv om alle da kommer inn i slaget med en gang.

 

Kanskje det var dette som gjorde at bare 300 kom?

 

Eller var det en nightfight hvor bare en av forsterkningstroppene dine hadde en general med nightfighter ability?

8694238[/snapback]

 

Var det med 20 unit cards.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...