Gå til innhold

Elkjøp - fra billigst til dyrest på Wii


Oldie

Anbefalte innlegg

Mon tro om den er ekstra dyr i tromsø pågrunn av transportkostnader? :confused:

Mener nemmelig en gang jeg skulle kjøpe noe på elkjøp som lå litt ute på landet om kan si det slik, at de forsvarte den noe høyere prisen med transportkostnader...

Dog 700 kroners påslag pga. frakt høres litt vel mye ut. Nå kan det vel være slik at hver elkjøp butikk kan selv bestemme pris, og isåfall så kan det jo tenkes at Tromsø velger å sette prisen så høyt da de uansett kommer til å selge ut.

 

Vet forresten noen om spillene fortsatt koster 450? Selv fikk jeg wii til 1995 men så sto jeg en stund i kulden og regnet og da...

 

Men uansett tror jeg nok det er lurt å vente til etter nyttår hvis man ikke må ha wii nå (Har noen andre forøvrig lagt merke til at elkjop har skrudd opp prisene på ganske mange andre produkter før jul og? Syntes det ødelegger litt for seriøsiteten at en bedrift skrur opp prisene rett før jul...).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo folkens, dette er snakk om EN av over hundre Elkjøpbutikker. Elkjøpprisen er 2795,-!

7552862[/snapback]

 

Nei, dette gjelder ikke bare en butikk, men flere. Ikke så ekstremt som i Tromsø, men dog en del hundre i forskjell i butikker som ligger rimelig nær hverandre.

Synes det er noe rart at de tar forskjellige priser fra butikk til butikk når de skal fremstå som en kjede.

7552910[/snapback]

 

Elkjøpbutikker har lokal prising.. Å være en kjede har ingenting med at prisene er det samme. En liten butikk med få kunder må ha høyere priser enn en stor butikk med mange kunder.. Av samme grunn har små spesialbutikker ofte høyere priser enn de store kjedene.

Lenke til kommentar
Nå tror jeg at all min respekt for Elkjøp forsvant. Fy faen til utnyttelse av forbrukere. Setter prisen opp til 2800 i nettbutikken.... blir jo over 3000,- inkludert transport. Heldigvis så bor jeg ikke i Norge og får en Wii til 250 euro.

 

Selvfølgelig mener jeg for 250 euro hvis jeg vil ha en til. BEtalte 250 euro for wii med to kontrollere, en nunchuck, wii sports og wii play.

7551355[/snapback]

 

Du er ikke god i hodet - det er ikke utnyttelse; kunden har da i klarhet tenkt at han skal ha maskinen, dratt kortet og tastet en unik 4 siffret kode som kun han/hun har tilgang til - mulig han kan den autonomisk, mulig han måtte tenke for å huske den - men kunden har gjort det fordi han ville og fordi han tydligvis mente at den var verdt prisen.

Lenke til kommentar
Jeg trodde det nettopp var derfor man var i en kjede jeg. For å få felles innkjøp slik at de, selvom de er små, har de samme innkjøpsprisene som større butikker.

7553197[/snapback]

 

Og?

 

Hvis en butikk har en omsetning på 1mill og 20 prosents fortjeneste på varene er det 200000, og en annen har en omsetning på 100000 og samme pris på varene og derfor samme prosent vil de ha en fortjeneste på 20000.. Hvis ikke dette er nok til å drive butikken må de derfor sette opp prisene.

Lenke til kommentar

For det første må du ha en viss omsetning for å overleve. Har du for liten kundekrets er det bare å legge ned. For det andre så er det ikke så enkelt å si at du har 20 % fortjeneste på en vare. Her kommer også utgiftene inn i bildet, lønn, husleie osv. Har du lavere husleie, mindre lønnskostnader osv så vil du sitte igjen med mer fortjeneste pr. vare enn en større butikk.

Endret av Runepune
Lenke til kommentar

Alle Elkjøp butikkene i oslo solgte Wii til 2695 eller 2795 da vi fikk inn et parti 20.desember. (Som ansatt i elkjøp synes jeg også prisen som ble betalt i Tromsø var skrekkelig høy, er helt enig i at dette var litt sleipt av Elkjøp i Tromsø)

 

Men husk: Finner du den billigere i en annen butikk i tromsø de neste 30 dagene, så har du prisgaranti og vil derfor få tilbake mellomlegget om/når du sier ifra til de på Elkjøp Tromsø.

 

Om du tror du finner den billigere et annet sted og heller vil handle der, har du også muligheten til å levere tilbake maskinen og få tilbake pengene innenfor 30 dager.

Lenke til kommentar
Men husk: Finner du den billigere i en annen butikk i tromsø de neste 30 dagene, så har du prisgaranti og vil derfor få tilbake mellomlegget om/når du sier ifra til de på Elkjøp Tromsø.

 

Om du tror du finner den billigere et annet sted og heller vil handle der, har du også muligheten til å levere tilbake maskinen og få tilbake pengene innenfor 30 dager.

7553456[/snapback]

Får du til det, har du vært heldigere enn meg.

Jeg ringe kundeservice på mandag og de fortalte meg at Wii kostet 2495 i butikkene. Jeg sto i kø hos Elkjøp Drammen ( :thumbdown: ) nesten en time før åpning, og når jeg endelig kom inn, skulle de ha 2999,- for den.

Og i tillegg sto det "Ingen returrett" og "Ingen Prisgarant i" på kvitteringen. De tok fra meg mine "Elkjøp-rettigheter" ved "et pennestrøk" pga. de viste at vi ikke hadde noe valg der og da. Enten betale eller ikke få noen. Faen, jeg valgte feil Elkjøp og det pga. av kundeservicen. Hadde de gitt meg korrekt informasjon, hadde jeg ALDRI I VERDEN dratt til Elkjøp Drammen.

Jeg synes i tillegg Elkjøp Drammen burde ha hatt informasjon om dette i vinduet sitt, slik at vi som kom tidig kunne ha hatt muligheten til å stikke ett annet sted med vi hadde sjansen.

 

Ringte kundeservice igjen etter at jeg hadde betalt (for jeg MÅTTE jo ha den) og de påsto igjen at prisen skulle være 2495,- med selvfølgelig MED prisgaranti.

Sendte inn en klage og en fra Elkjøp Drammen ringe meg i dag og fortalte (kort fortalt) at de, som egen butikk, kunne gjøre hva de ville i denne saken.

Snakk om å utnytte desperate førjulskunder.

 

Fra å være en aktiv Elkjøp kunde, så vil nok jeg i fremtiden dra andre steder. Spill og ekstra kontrollere har jeg nå selvfølgelig kjøpt ett annet sted.

 

De bør huske på at de samme kundene de har nå som det er selges marked, er også de samme kundene som vil være der senere når det er kjøpers marked.

Bare så synd at de kalkulerer med at vi glemmer dette fort og at vi som bryr oss om dette, er for få.

 

Så takk deg til prisgarantien du har fått.

Lenke til kommentar

Jeg rett og slett nekter å tro at den var priset til 3400 med vilje! Alle var klar over at tilbudet Elkjøp kjørte på release ikke kom til å vare når neste parti kom inn i butikken, men 1400,- kr mer? Klarer ikke godta at de overpriser den så sinnsykt etter hvordan vi ble behandlet på releasedagen når vi sto i kø (ja, dette var i Tromsø). Ville tatt en ny tur og fått sjekket med noen litt høyere opp om prisen stemmer.

 

De som prøver å forklare denne økningen med frakt p.g.a punktet i landet, burde ta seg en tur til tollpost for en reality-check.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Poenge er vel at det er masse foreldrer som kjøper slikt til unga til jul, og da har de vel ikke store valget en å punge ut det extra det koster rett opp under jul. Sleipt av elkjøp og andre som gjør dette, men nå bør folk også lære at det ikke nytter å handle slikt dagene før jul.

 

Selv så kjøpte jeg wii'en til guttungen i Belgia for rundt 15-1600 kr ;) (og 360 til nesten samme pris (et par hundre mer) med COD3)

Lenke til kommentar
Poenge er vel at det er masse foreldrer som kjøper slikt til unga til jul, og da har de vel ikke store valget en å punge ut det extra det koster rett opp under jul. Sleipt av elkjøp og andre som gjør dette, men nå bør folk også lære at det ikke nytter å handle slikt dagene før jul.

 

Selv så kjøpte jeg wii'en til guttungen i Belgia for rundt 15-1600 kr ;) (og 360 til nesten samme pris (et par hundre mer) med COD3)

7554061[/snapback]

Jeg ser jo nå at det var teit av meg og ikke stikke til Belgia for å kjøpe den :D

 

Jeg prøvde å skaffe meg den tidlgere (i Norge), men det er siste gang jeg vil tillate en konsoll produsent å ha release så nærme jul...:!:

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Det er derfor du altid bør handle hos en stor elkøp butikk. Jeg for eksempel handler jevnt og trutt på el-kjøp giganten, og kan ikke annet enn å skryte av deres kundeservice og priser.

 

Og at Elkjøp øker prisen bare en-to uker før jul synest ikke jeg er ille sammenlignet med andre butikker. De driver butikk også, og vil selvfølgelig tjene så mye penger som mulig. Og når folk handler i jula nesten uavhengig av pris, kan man ikke klandre dem for å gjøre som de gjør.

 

Det jeg derimot er litt skeptisk til, er 1400 kr dyrere, en lapp med ingen returrett og null kundegaranti osv. Det tegner på at de butikkene bør unngåes i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
De som prøver å forklare denne økningen med frakt p.g.a punktet i landet, burde ta seg en tur til tollpost for en reality-check.

7554020[/snapback]

 

Vel det var vel ikke en forklaring noe jeg selv sa da jeg mente at 700 kroners påslag pga. frakt var litt vel mye, men husker en annen elkjop jeg tenkte å handle i en gang hadde en dyrere pris pga. av visstnok frakt (dog kan det tenkes at de løy til meg for det jeg vet...). Har ikke noe særlig peiling hva det koster for elkjop med frakt og hvordan de gjør de tingene så skal ikke si så mye om det egentlig....

 

Uansett er det vel et generelt tips til de som ikke ha wii å vente til over nyttår da gemyttene sikkert roer seg ned etterhvert, selvfølgelig er det kjipt men tydelig at elkjøp og en del andre utnytter at det er selgers marked pga. for få konsoller og at det er jul...

Lenke til kommentar

Har nå sørget for at både Elkjøp Tromsø og Elkjøp Drammen får høre (Via Elkjøp sitt hovedkontor) at de ikke skal selge Wii noe dyrere enn 2495,-

 

Elkjøp Drammen har heller ingen rettigheter til å si til deg at du ikke har prisgaranti eller returrett.

 

De respektive butikkene vil bli kontaktet av Elkjøp sentralt i løpet av dagen ang dette. Anbefaler derfor trådstarter og uheldig kunde hos Elkjøp Drammen om å stikke innom deres utsalgssted i løpet av dagen eller romjulen for å få ordnet opp i dette. Dersom ikke selgerne i butikken har hørt noe om dette be om å få snakke med avdelingsleder eller varehussjef. Skulle det bli noen problemer, send meg en PM.

 

Ellers ønsker Wii i Elkjøp en god jul til alle:)

Lenke til kommentar
Nå var det ganske mange Elkjøp butikker som tok mer enn 2495,-. Hva med disse? Tenker da spesielt på Storo som tok 2990,-

7555048[/snapback]

 

De har også prisgarnati, regner med at mange butikker i oslo tok mindre enn dette, finner du en er det bare å kontakte dem, så får du tilbake mellomlegget. Kanskje noen her på forumet kan henvise til en butikk i oslo som tok mindre enn 2995,- for Wii denne uken?

Lenke til kommentar
Har nå sørget for at både Elkjøp Tromsø og Elkjøp Drammen får høre (Via Elkjøp sitt hovedkontor) at de ikke skal selge Wii noe dyrere enn 2495,-

 

Elkjøp Drammen har heller ingen rettigheter til å si til deg at du ikke har prisgaranti eller returrett.

 

De respektive butikkene vil bli kontaktet av Elkjøp sentralt i løpet av dagen ang dette. Anbefaler derfor trådstarter og uheldig kunde hos Elkjøp Drammen om å stikke innom deres utsalgssted i løpet av dagen eller romjulen for å få ordnet opp i dette. Dersom ikke selgerne i butikken har hørt noe om dette be om å få snakke med avdelingsleder eller varehussjef. Skulle det bli noen problemer, send meg en PM.

 

Ellers ønsker Wii i Elkjøp en god jul til alle:)

7555013[/snapback]

 

Positivt tiltak!

Vurderer en tur ned nå selv om sjangsen for at partiet de fikk inn er solgt ut allerede.

Lenke til kommentar
Det er derfor du altid bør handle hos en stor elkøp butikk. Jeg for eksempel handler jevnt og trutt på el-kjøp giganten, og kan ikke annet enn å skryte av deres kundeservice og priser.

 

Og at Elkjøp øker prisen bare en-to uker før jul synest ikke jeg er ille sammenlignet med  andre butikker. De driver butikk også, og vil selvfølgelig tjene så mye penger som mulig. Og når folk handler i jula nesten uavhengig av pris, kan man ikke klandre dem for å gjøre som de gjør.

 

Det jeg derimot er litt skeptisk til, er 1400 kr dyrere, en lapp med ingen returrett og null kundegaranti osv. Det tegner på at de butikkene bør unngåes i nærmeste fremtid.

7554083[/snapback]

Elkjøp Storo, som vel er en av Oslos største, solgte den til 3000 kr, så det er nok ikke bare de små som utnytter folk.

 

De kan ha så høye priser de bare vil, poenget er at de øker prisen med over 50% flere steder. Hadde jeg visst det, ville jeg antakeligvis droppa tysktentamen den 8., eller bestilt fra noen andre. Men det gjorde jeg ikke, fordi elkjøp var så mye billigere enn de andre på release. De tapte ikke noe særlig på det heller, så få konsoller som de fikk. De har vel tjent det inn allerede, bare på Wii.

 

Forhåpentligvis mister de noen kunder. Jeg handler iallfall ikke hos elkjøp på en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...