Gå til innhold

Minnepinne vises ikke i explorer


Kahuna

Anbefalte innlegg

Opplevde en litt rar sak med en minnepinne...

 

Når den settes inn i en bestemt maskin vises den ikke i explorer. Den dukker opp i device manager og kan fjernes på vanlig måte via icon i system tray. Den får en stasjonsbokstav ( e: ) og kan aksesseres fra kommando-vinduet. Hvis jeg bruker "subst" kommandoen til å gi den en ekstra stasjonsbokstav så dukker den nye bokstaven opp i explorer. Hvis jeg setter to minnepinner i samme maskin så får den første e:, og forblir usynlig, mens pinne to blir f: og synes, uansett hvilken av pinnene som settes inn først. Maskinen har et par nettverksdrev men de ligger på z: og x: og er ikke i konflikt med minnepinnen.

 

Er det mulig at explorer nekter å vedkjenne seg e: ?

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg opplever av og til at minnepinner får samme bokstav som en allerede mappet network share. må inn i disk management og gi pinnen en ny bokstav for at den skal dukke opp.

7542610[/snapback]

det er ganske vanlig.

Opplever det nesten daglig, da en skal ha ut noe av pc-er som har mappet opp flere nettverksgreier. da tar de nettverksgreiene (husker faenmeg ikke navnet) stasjonsbokstaven som minnepennen egentlig vil ta, men så greier ikke minnepinnen å finne seg en ledig bokstav.

Det kan vel også skje hvis du har brukt mange av stasjonsbokstavene til HD-er og cd/dvd-rom osv...

 

Men et spørsmål... Hva skjer hvis du bruker opp alle stasjonsbokstavene? fra A til Z?

blir det to bokstaver i stasjonene eller blir det bare ikke kapasitet til å "se" flere stasjoner? slik at du må fjerne bokstaven fra en, og legge til den på en annen disk eller hva det nå er som vil ha bokstaven? :p

Lenke til kommentar
Jeg opplever av og til at minnepinner får samme bokstav som en allerede mappet network share. må inn i disk management og gi pinnen en ny bokstav for at den skal dukke opp.

7542610[/snapback]

Jeg trodde først det var det som hadde skjedd men så enkelt var det altså ikke. Det er explorer som ikke viser e: driven...

 

 

Når du har brukt opp hele alfabetet så er det fullt. :p

(hvis ikke du kan assigne disker til hvilkensomhelst unicode karakter LOL)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...