Gå til innhold

Test av lydnivå av de forskjellige konsollene.


Zylar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

finnes mange muligheter.....

 

men bare et lite skap som er lukket forrand, fjerner så og si all støy..

har man et bord immelom deg og boksen hjelper også mye.

 

kabler får man tak i så man kan plassere det nesten hvor som helst

Lenke til kommentar
finnes mange muligheter.....

 

men bare et lite skap som er lukket forrand, fjerner så og si all støy..

har man et bord immelom deg og boksen hjelper også mye.

 

kabler får man tak i så man kan plassere det nesten hvor som helst

7542684[/snapback]

 

Joda, men irriterende å hele tiden måtte åpne/lukke døren hver gang man skal spille. Eller enda verre, kjøpe noe slikt hvis man ikke har det.

 

Synes det er litt for drøyt når en konsoll bråker såpass mye at man blir omtrent nødt til å gjemme den bort. Støy har jo aldri vært engang et tema med konsoller før 360.

Lenke til kommentar
PS2 hos kamerater bråkte da de også tilbake i sin tid ;)  Kameraten min blei direkte sur når eg kommenterte kor stor og fæl PS2 var, samt den bråkte jo i fohold til min GC :p Må inrømme at eg gjorde de litt for å plage da :wee:

7542728[/snapback]

 

Den bråkte i begynnelsen fordi en del spill var på cd og derfor spant PS2 de veldig fort. Tekken Tag og RR5 blant annet. Akkurat som 360 må.

 

Men DVD ble jo standard ganske så fort og da bråker den jo ikke.

Lenke til kommentar

noen venner synes ps2'en så rar ut før men

 

 

ps2'en min ser fæl ut nå. den mangler disc tray dingsen med ps logo'en og reset knappen er knekt av inni (ps2'en funker men det kunne vært greit med en face lift har bestilt den reset/eject bryeren fra hammar men hammar.no suger ""vanlig leverings tid 2-5 dager"" har ventet en måned og det står fortsatt under behandling på ordren ikke bestill fra hammar det en dårlig sjappe)

 

 

litt ot men

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
finnes mange muligheter.....

 

men bare et lite skap som er lukket forrand, fjerner så og si all støy..

har man et bord immelom deg og boksen hjelper også mye.

 

kabler får man tak i så man kan plassere det nesten hvor som helst

7542684[/snapback]

 

Joda, men irriterende å hele tiden måtte åpne/lukke døren hver gang man skal spille. Eller enda verre, kjøpe noe slikt hvis man ikke har det.

 

Synes det er litt for drøyt når en konsoll bråker såpass mye at man blir omtrent nødt til å gjemme den bort. Støy har jo aldri vært engang et tema med konsoller før 360.

7542717[/snapback]

 

greit nok det, men da kan du ikke klage heller.

poenget mitt er hvis du ikke vill gjøre noe med, kan du heller ikke klage over at det bråker.

Lenke til kommentar
finnes mange muligheter.....

 

men bare et lite skap som er lukket forrand, fjerner så og si all støy..

har man et bord immelom deg og boksen hjelper også mye.

 

kabler får man tak i så man kan plassere det nesten hvor som helst

7542684[/snapback]

 

Joda, men irriterende å hele tiden måtte åpne/lukke døren hver gang man skal spille. Eller enda verre, kjøpe noe slikt hvis man ikke har det.

 

Synes det er litt for drøyt når en konsoll bråker såpass mye at man blir omtrent nødt til å gjemme den bort. Støy har jo aldri vært engang et tema med konsoller før 360.

7542717[/snapback]

 

greit nok det, men da kan du ikke klage heller.

poenget mitt er hvis du ikke vill gjøre noe med, kan du heller ikke klage over at det bråker.

7542842[/snapback]

 

Eh ?

 

Så jeg kan ikke klage over at en spillmaskin bråker såpass mye når INGEN annen konsoll noengang har vært engang i nærheten av samme støynivå ? Ville jeg heller ikke kunne klaget hvis min dvd spiller bråkte like mye under bruk ?

 

Støy skal være et ikke-tema på en konsoll. PS3 og Wii er lydløse, så det er fullt mulig.

Lenke til kommentar

Var innom Spaceworld her en dag og så på filmer, og fem meter borte kunne jeg HØRE at det var en X360 på.

INNI en sånn demokiosk, idle-mode i BFME2, med musikk i lokalet, masse folk i butikken i forbindelse med julehandelen, og dørene åpne ut til gata.

 

Trodde virkelig ikke den bråkte SÅ mye.

Lenke til kommentar
Var innom Spaceworld her en dag og så på filmer, og fem meter borte kunne jeg HØRE at det var en X360 på.

INNI en sånn demokiosk, idle-mode i BFME2, med musikk i lokalet, masse folk i butikken i forbindelse med julehandelen, og dørene åpne ut til gata.

 

Trodde virkelig ikke den bråkte SÅ mye.

7543161[/snapback]

Det tror jeg nesten ikke på. Har spilt 360 som sto i en monter på EB Games for en siden. Det var ikke musikk der, og en del andre folk i butikken, men jeg hørte ikke noe lyd fra 360'en i det hele tatt, bare snakkingen fra folk og lyden fra spillet. Lyden fra spillet var skrudd lavt og lyden fra spillet hørtes bare så vidt 5 meter unna.

Endret av CheX
Lenke til kommentar
Var innom Spaceworld her en dag og så på filmer, og fem meter borte kunne jeg HØRE at det var en X360 på.

INNI en sånn demokiosk, idle-mode i BFME2, med musikk i lokalet, masse folk i butikken i forbindelse med julehandelen, og dørene åpne ut til gata.

 

Trodde virkelig ikke den bråkte SÅ mye.

7543161[/snapback]

Det tror jeg nesten ikke på. Har spilt 360 som sto i en monter på EB Games for en siden. Det var ikke musikk der, og en del andre folk i butikken, men jeg hørte ikke noe lyd fra 360'en i det hele tatt, bare snakkingen fra folk og lyden fra spillet. Lyden fra spillet var skrudd lavt og lyden fra spillet hørtes bare så vidt 5 meter unna.

7543235[/snapback]

 

Det er ikke noen løgn jeg kommer med her. Grunnen til at jeg i det hele tatt beveget meg mot demokiosken var støyen som vekket oppmerksomheten min.

 

Tviler ikke på at noen modeller er mer stille enn andre, men dette tilfellet var virkelig ekstremt. Kunne aldri tenkt meg å ha noe sånt stående i stua.

 

Edit:

 

Har en kamerat som jobber på EB Games. Han har nevnt det selv at når de åpner butikken og slår på strømmen til demokioskene, høres det ut som et jetfly som starter.

Endret av Shivan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg har Hitachi... bråker lite.

hadde før den en Samsung, den bråkte litt mer..

 

begge var fra 2005.

 

samsungen fra November

 

Hitachi fra Desember som jeg har nå, den bråker mye mindre.

mindre vifte støy i maskinen også... generelt mer stille enn den med samsungen.

 

men det var mer vifte støy i samsungen fra November 2005

Lenke til kommentar

Jeg hadde Hitachi og den bråkte som et uvær. Det er visst ikke noe særlig mønster i hvem som bråker mer eller mindre av de forskjellige merkene etter hva jeg har skjønt.

 

Og i den artikkelen sier de

Notably the Samsung drive is MUCH quieter
så er nok ren lotto dette her. Endret av Zylar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...