Gå til innhold

Spooky! =/ se på bildet her... en mann på bildet?

YojimboVII

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet

stikker å henger meg jeg :dontgetit:

neida men det var sjukt

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Lr2aQT
Skrevet
Stilig det, men jeg ble dypt skuffet da det viste seg å ikke være så mystisk allikavel. =/

7532980[/snapback]

bare å ikke lese alt det:P

Skrevet (endret)

jeg ser det ja, ser også at mannen er manipulert bort....

er ikke gjort en god jobb med å fjerne mannen en gang...

edit: jeg var for sen, leste ikke hele tråden før jeg postet...

Endret av aklla
  • 2 uker senere...
Skrevet
Hehe, det er ikke mystisk at all. Tingen er at det ligger en thumbnail i exif-dataen til bildet (av det originale bildet) og den er fortsatt der etter at bildet har blitt redigert. Alt etter hva du ser på thumbnails i så bruker den enten exif-dataen sitt thumbnail, eller et miniatyrbilde av den redigerte versjonen.

7525922[/snapback]

Jeg har også prøvd å funnet ut om man kan få tilbake det orginale som er vist i thumbnailen.

Har et bilde jeg fikk fra en bekjent som tjenestegjør i utlandet som har "sensurert" ansiktet sitt. på thumbnailen ser jeg fulle orginale bildet men ikke når jeg åpner det.

Er det sånn å forstå at selv om jeg ikke har orginalen så ligger exif dataen til det orginale bilde lagret fra det orgianale bilde på pcen til kompisen min i midtøsten?

Skrevet
like bra som å skrive:

"Bush hid the facts"

i notepad, lagre, lukke fila og deretter åpne den igjen.

7636200[/snapback]

funky, hvordan funker det?

Skrevet
Hehe, det er ikke mystisk at all. Tingen er at det ligger en thumbnail i exif-dataen til bildet (av det originale bildet) og den er fortsatt der etter at bildet har blitt redigert. Alt etter hvaa du ser på thumbnails i så bruker den enten exif-dataen sitt thumbnail, eller et miniatyrbilde av den redigerte versjonen.

7525922[/snapback]

Jeg har også prøvd å funnet ut om man kan få tilbake det orginale som er vist i thumbnailen.

Har et bilde jeg fikk fra en bekjent som tjenestegjør i utlandet som har "sensurert" ansiktet sitt. på thumbnailen ser jeg fulle orginale bildet men ikke når jeg åpner det.

Er det sånn å forstå at selv om jeg ikke har orginalen så ligger exif dataen til det orginale bilde lagret fra det orgianale bilde på pcen til kompisen min i midtøsten?

7630006[/snapback]

EXIF-dataen inneholder kun et thumbnailbilde, dvs, bildet i elendig oppløsning. Du kan selvsagt extracte denne informasjonen. Bruk f.eks jhead

jhead.exe -st C:\thumb.jpg C:\i15326354_74246_7.jpg

Skrevet
like bra som å skrive:

"Bush hid the facts"

i notepad, lagre, lukke fila og deretter åpne den igjen.

7636200[/snapback]

funky, hvordan funker det?

7637619[/snapback]

aner ikke, leste noe om det en gang. det finnes vel en post om det er på forumet om du søker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...