Gå til innhold

LCD vs Plasma 37-42" trenger anbefalinger/hjelp


Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av ny TV til familien og jeg er blitt satt som ansvarlig for innkjøp siden jeg er den eneste som har "litt" teknisk innsikt.

 

Prisramme >16000

Størrelse: 37"-42"

Bruksområde : Vanlig tvtitting (digitalt), litt filmer, XBOX spilling.

 

Har lest en del guider i hva jeg skal velge, men sliter fremdeles med å ta et valg.

Eneste jeg er skeptisk til med plasma er innbrenning.. Jeg har en liten bror som spiller xbox, og han setter gjerne spillet på pause i opp til 4-5timer om gangen. Dette kan jo ikke være så bra for plasmaskjermer.

Men jeg er dog litt skeptisk til lcd etterslepet, og svartnivået..

 

Trenger hjelp til hvilken teknologi jeg skal velge, og konkrete valgalternativ.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så dere mener at plasma er en bedre teknologi enn lcd når det kommer på bildekvalitet?

Men er så skeptisk til den innbrenningen mtp at jeg har småbrødre som spiller mye xbox, og ikke vil skru av xboxen under middagen etc ;)

 

Jeg har sett litt på en samsung Le40N71B  https://prisguiden.no/product.php?productId=53369

 

Hva tror dere om denne?

7520569[/snapback]

 

Var bare rundt og titta litt jeg, så tenkte jeg måtte svare på denne.

 

Det går jo an å skru av tven under middagen og la x-boxen stå på også. :p

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at du gjør et dumt valg ved å velge LCD fremfor plasma med de bruksområdene du nevner. Innbrenning kan selvsagt forekomme men dagens TVer er mindre utsatt for dette enn før. Noe stort problem er det neppe enn så lenge man bruker sunn fornuft (og kutter ut Swisj om natta).

 

Jeg er mektig imponert over Samsung 42 Plasma PS42E71H som selges kun for 11995,- på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...