Gå til innhold

Hvor langt kan jeg klokke?

Lrrrrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en North-Q 400 W PSU, og har klokket den opp til 600W. er det noen som har erfaringer med å klokke den høyere? hvor langt er det mulig å klokke den? Er det noen fare for at den kan gå varm hvsi du klokker den for høyt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg har en North-Q 400 W PSU, og har klokket den opp til 600W. er det noen som har erfaringer med å klokke den høyere? hvor langt er det mulig å klokke den? Er det noen fare for at den kan gå varm hvsi du klokker den for høyt?

7515266[/snapback]

Jeg har også erfaring med klokking av denne Psu'en, jeg klokket min til 800 W med en custom laget psu kjøler fra pcstyling.no. Men den går nok til 700 W med Boxed kjøleren, eller så kan du jo bruke vannkjøling.

Gjest Slettet+6132
Skrevet

:!:

Ett herlig innlegg i en overflom av "noobs" som spør om det samme "omatt-ogomatt".. for sitt nyinnkjøpte "kårnoe"-sysem..(før var det "opty") :tease:

Skrevet

Hvis du klarer å klokke psu langt nok så er det også en god nok kjangs for at du skal klare å klokke en 74GB Raptor hdd opp til en på 150 med vindu :w00t:

Skrevet

Du skal se hvor få Nanosekunder det tar å brenne en full DVD, DVDen er selvfølgelig clocket opp til 14gb per lag og 5 lag :p

Samt viftene mine er clocket opp med 400-500cfm uten mer støy, det er kvalitetsvifter det. HAr to stykker, og det blir jo helt vakum i pc'en. :p

Skrevet (endret)

Jeg klokka skjermen min jeg. Gikk fra 8ms til 2 med bare 3 ekstra 120mm vifter :w00t:

Edit: Dette trekker jo såklart mye strøm, så jeg klokka stikk-kontakten med 50%. Også lyspærene da.. 120% mer effektive ved idle load :love:

Endret av Laland
Skrevet

Personlig har jeg gode erfaringer med å klokke voltregulatorene på hovedkortet, nå slipper jeg å bruke andre varmekilder om vinteren :thumbup:

Ett annet godt tips er å voltmodde startknappen, dere kan jo selv tenke dere hvor mye lettere det blir å få fyrt opp maskinen ;)

Skrevet (endret)

håper dette var en god spøk jan_banan :D

selv så klokka jeg sata kablene mine :D så istede får 150 sata så ble det 300 sata :thumbup:

jeg tokk og smelta sammen 2 stykker slikt at det ble dobbel hastig het xD

Endret av Arne_set
Skrevet (endret)
Jeg overklokket hjernen min til å gjennomskue spøken  :nei:

7515849[/snapback]

Hvordan klarte du det? er dette en spøk?

Er vel påtide at tråden blir stengt snart...

Endret av Zimmen
Skrevet

7515849[/snapback]

Da bruker du vel vannkjøling? Ellers kan det gå gærent. Lykke til da garantien kanskje er ute allerede.. :whistle:

Skrevet

7515849[/snapback]

Hvordan klarte du det? er dette en spøk?

Er vel påtide at tråden blir stengt snart...

7515902[/snapback]

Absolutt! Hvis ikke risikerer vi jo at forumet blir fullt av tøysetråder, og det er ikke bra.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...