Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Totaloverhaling av b230ET


DJ-Sonic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Glimrende tråd, ser virkelig ut som du har peiling på hva du holder på med. Keep it up!

7558575[/snapback]

 

Tja, vi drar fram noe gammal kunnskap og jobber videre derrifra hehe

og det jeg ikke vet, det spør jeg andre om :)

 

Men takkar så mykket for komplimentet :)

varmer å høre sånt. får en likom til å stå på litt ekstra.

Lenke til kommentar
Flotte bilder og flott forklart. Du har tydeligvis god greie på det du driver med,og denne tråden var veldig interessant. Lykke til videre da. :thumbup:

7561783[/snapback]

 

Et kjempe takk for det fine komplimentet :)

tja. gjør så godt jeg kan :)

da skal jeg prøve å gjøre det enda mere interesant i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Tenkte kanskje du ville se litt på min motor. Kanskje du får noen tips :)

 

www.bilenmin.piczo.com

 

GOD JUL

7591783[/snapback]

 

Heisann Reindan, må si meg imponert også over dette motor bygge, savner noen forklaringer til bildene men var kanskje ikke beregnet som en worklog. Veldigt pent for seg gjort arbeide. Men en ting, den forbaska fargen dukker opp stadigt vekk på forumet men ingen kan se hvor de har fått tak i den hvor mye den tåler av varme osv. kanskje du kan si det :) Den fargen skal jeg ha tak om jeg så må dra til uganda for å få den hehe

 

Siden din er lagret på mine favoritter og vil helt klart vere med under oppbyggningen min.

 

Kjempe bra jobb det der Reindan.

Lenke til kommentar
Er enig med Nordoelum, få opp en worklog du også Reindan :)

7593926[/snapback]

 

Kjekt med gode tilbakemeldinger!

Har det siste halve året hatt mer enn nok å gjøre med min nyfødte datter.

Bilen ble egentlig ferdig påsken 2006 (Blir vel EGENTLIG aldri ferdig men....). Tenkte selge i sommer fordi det ikke er den perfekte familiebil lenger med 300 hest og stiv clutch :)

Derfor la jeg ut litt bilder på piczo så evnt kjøpere kunne titte litt. Men så kom jeg over en billig 520 touring i stedet så nå står god volvoen trygt i garasjen!

Litt dumt å lage worklog etter den er ferdig, men er det sterke ønsker kan jeg seff ordne det:)

 

Når det gjelder fargen regner jeg med at det er den blå du mener. Den svarte er bilens originalfarge. Grå er sølv og aluminium blandet med litt perlemor etter egen konstruksjon. Den blå er faktisk veldig fin i skikkelig lys. Det er også en egenblandet farge med mye perlemor og sølv iblandet. Jeg kan rote fram blandingsforholdene om du vil bruke den...

 

Ellers må jeg bare få skryte litt over at du er så nøyaktig når du holder på. Fortsett med det og du får en bil og motor som vil gi deg mye glede fremover! :thumbup:

Lenke til kommentar

Endelig noen som tenker på motoren også, og ikke bare det som er utvendig.

 

Det står respekt av jobben du har gjort og kommer til å gjøre!

 

Selv så har jeg ikke peiling på å skru bil, men jeg har alltid satt bilen på ett verksted for å fikse motor og evt. andre ting FØR jeg har kjøpt felger/dekk/spoilere og annet krimskrams.

 

Jeg har till og med opplevd å sett en Volvo 174 med skjørtekanter som var festet med borrelås og malt med husbeis!

 

Enten så er slike mennesker tilbakestående, eller så har dem rett og slett for mye borrelås liggende.

 

Jaja... Det er bra det er noen som har skjønt det!

Bra jobba! :)

Lenke til kommentar
Er enig med Nordoelum, få opp en worklog du også Reindan :)

7593926[/snapback]

 

Kjekt med gode tilbakemeldinger!

Har det siste halve året hatt mer enn nok å gjøre med min nyfødte datter.

Bilen ble egentlig ferdig påsken 2006 (Blir vel EGENTLIG aldri ferdig men....). Tenkte selge i sommer fordi det ikke er den perfekte familiebil lenger med 300 hest og stiv clutch :)

Derfor la jeg ut litt bilder på piczo så evnt kjøpere kunne titte litt. Men så kom jeg over en billig 520 touring i stedet så nå står god volvoen trygt i garasjen!

Litt dumt å lage worklog etter den er ferdig, men er det sterke ønsker kan jeg seff ordne det:)

 

Når det gjelder fargen regner jeg med at det er den blå du mener. Den svarte er bilens originalfarge. Grå er sølv og aluminium blandet med litt perlemor etter egen konstruksjon. Den blå er faktisk veldig fin i skikkelig lys. Det er også en egenblandet farge med mye perlemor og sølv iblandet. Jeg kan rote fram blandingsforholdene om du vil bruke den...

 

Ellers må jeg bare få skryte litt over at du er så nøyaktig når du holder på. Fortsett med det og du får en bil og motor som vil gi deg mye glede fremover! :thumbup:

7597830[/snapback]

 

Ja det stemmer den blå fargen du har brukt på motoren din, for at fargen skal vare og ikke flasse av etter tid så regner jeg med at den tåler en smule varme, har også funnet en grunnings løsning for at fargen skal bite 100%.

 

 

Ja takkar for komplimentet Reindan, det varmer å høre slikt, det får en liksom til å stå på litt ekstra :)

Lenke til kommentar
Endelig noen som tenker på motoren også, og ikke bare det som er utvendig.

 

Det står respekt av jobben du har gjort og kommer til å gjøre!

 

Selv så har jeg ikke peiling på å skru bil, men jeg har alltid satt bilen på ett verksted for å fikse motor og evt. andre ting FØR jeg har kjøpt felger/dekk/spoilere og annet krimskrams.

 

Jeg har till og med opplevd å sett en Volvo 174 med skjørtekanter som var festet med borrelås og malt med husbeis!

 

Enten så er slike mennesker tilbakestående, eller så har dem rett og slett for mye borrelås liggende.

 

Jaja... Det er bra det er noen som har skjønt det!

Bra jobba! :)

7597865[/snapback]

 

tusen takk for det fine komplimentet :) ja det blir mere utover ja, thats a promise.

 

Ja har hørt om tilfeller der folk har gjort det men ikke bare med en borrelås, de må ha et feste eller to i tillegg. Bare å kun bruke borrelås funker dårligt over tid. Om jeg hadde gjort dette selv ? ikke for alt i verden hehe jeg liker at ting sitter fast og da mener jeg fast.

 

Men et annet tips som kan være solid nok er jo å feste den med usynelige skruer. I steden for å ha igjennomgående skruer i skjørt og karroserri så kan du lime fast skruer i kantene på baksiden av skjørtet. på den måten så får du festet skjørtet uten at skruene synest fra utsiden, og da kaller vi det for clean sight :)

 

Gid jeg hadde kommet på denne ideen tidligere hehe,, gjorde på det fangeren bak og det holder ennå. Da brukte jeg en blanding av epoxy lim og galssfiber sparkel. Skal du ha løs de boltene fra fangeren nå så må du bruke vinkel sliper hehe.

Lenke til kommentar
Moro å se en tråd om motoroverhaling. Vurderer å kjøpe en gammel Skoda Rapid som krever overhaling av motoren, og de er denne tråden fin inspirasjon. (Selv om Skoda og Volvo er to forskjellige ting). Har aldri gjort noe slik sjøl, men satser på å gjennomføre det.

7610238[/snapback]

 

Volvo, skoda, ford, alt er å blir det samme når det gjelder motor overhalinger. samme fremgangs metoder. Noen deler er jo sefølgelig forskjellige fra motor til motor. Å lese spesifikasjonene på den motor en skal overhale er et must fordi tiltrekknings momenter osv. er jo forskjellige fra motor til motor. Men når alt kommer til alt så er topp en topp og blokk en blokk.

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

Hei, dette er en meget oppegående tråd om hvordan ting skal / kan / bør gjøres.

 

All Heder og Ære til Dem for det. Flott å kunne få se "how too" på en Volvo motor.

 

Keep Up The Good Work. :thumbup:

 

Savner priser på "Ting og Tang" :hmm:

 

Når det gjelder Dem, på denne linken : http://www.bilenmin.piczo.com/?cr=3&rfm=y

 

Så kunne en også se masse flotte bilder, men De var hos Sten og hentet motoren ?! Kunne ikke De også skrive inn litt priser og slikt ?

 

Moro å få vite mest mulig, vet Dere :)

 

Godt Nytt År

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...