Gå til innhold

AMD X2 4800+ Latterlig dyr?


Parapraxis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
må vere noe feil med prisen på 4800+...se her.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=44801

7512524[/snapback]

 

Det er, og alltid vil være, mange nettbutikker som ikke følger med på priskutt. Disse nettbutikkene vil av og til operere med priser helt hinsides all fornuft. Det er mulig å finne nettbutikker som selger 6800ultra kort til over 3000,-, og dette burde vel være et godt signal på at man bør styre unna disse nettbutikkene...

Så noen nettbutikker som priset 4800+ riktig etter priskuttet til AMD, men disse kom aldri på lager.

Lenke til kommentar
AMD X2 prossesoren kom bare ut med 2x512KB cache etter priskuttet. den du linker til har 2x1MB og er da priset etter det som var før priskuttet.

7512564[/snapback]

 

4800+ med 2x1mb ble også rammet av priskuttet, og flere nettbutikker listet prisen på denne på rundt 2500,-

For en stund siden var jeg ute etter nettopp denne prosessoren, og det var fortvilende å se på prisguiden at alle som listet den til rundt 2500,- ikke hadde den på lager, mens alle som hadde den på lager priset den langt over dobbelt pris. Mistenker at det er de samme butikkene som sitter med dem på lager ennå, og det tipper jeg de kommer til å fortsette med til de kan selges som antikviteter..............

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
AMD X2 prossesoren kom bare ut med 2x512KB cache etter priskuttet. den du linker til har 2x1MB og er da priset etter det som var før priskuttet.

7512564[/snapback]

 

4800+ med 2x1mb ble også rammet av priskuttet, og flere nettbutikker listet prisen på denne på rundt 2500,-

For en stund siden var jeg ute etter nettopp denne prosessoren, og det var fortvilende å se på prisguiden at alle som listet den til rundt 2500,- ikke hadde den på lager, mens alle som hadde den på lager priset den langt over dobbelt pris. Mistenker at det er de samme butikkene som sitter med dem på lager ennå, og det tipper jeg de kommer til å fortsette med til de kan selges som antikviteter..............

7512590[/snapback]

 

mange webshopper hadde fortsatt skrevet 2x1MB men dette var feil og tror de fleste har oppdatert dette nå. AMD sa selv at de ikke kom til å lage flere 2x1mb cache fordi det var dyrere i produksjon. utenom på FX modellene så klart.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Egentlig ikke.... Ytelsesforskjellen fra 2*512 til 2*1024 KiB cache er omtrent den samme ytelsesforskjellen som 200 MHz høyere klokkefrekvens. AMD fant ut at med deres arkitektur var ytelsesgevinsten ikke verdt den ekstra produksjonskostnaden.

 

Og både A64X2 4400+, A64X2 4800+ og FX-60 (i hvert fall socket 939-versjonene av disse, som er dem jeg ser på for tiden - jeg har ikke råd eller lyst til å oppgradere til AM2 for øyeblikket) er med Toledo-kjerne, altså 2*1024 KiB cache. Hvis du ser på prisguiden per dags dato er utvilsomt FX-60 den beste dealen av disse. Den kjører på 2,6 GHz (mot hhv. 2,4 og 2,2 for 4800 og 4400), har like mye cache og er den billigste av de tre. Go figure :roll:

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...