Gå til innhold

trenger hjelp angående proffession valg.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, mining og blacksmith kanskje?

grunn mining der kommer oxo jewelcrafting,

ellers synes jeg altid alchemy og herb er bra, lager potions til deg selv eller selge potions og herb = tjene gull

Skrevet

jeg har lyst på noe interessant og som er nyttig for min warrior hvor lønnsomt det er står ikke i fokus (har en 300 enchanter/tailor som "fabrikerer" penger :p )

Skrevet

Er vel noob, men likevell, er warrior selv og valgte mining/blacksmithing som profession. Jeg liker å være selvforsynt i online spill så jeg valgte de 2 professions for å være mest mulig selvforsynt, selv om jeg trenger å kjøpe en del 2nd ingridients fra andre NPC/players så er jeg mer selvforsynt som jeg er nå.

Skrevet

Det spørs vel litt hva du er ute etter. Det blir sikkert drøssevis av spillere som velger jewelcrafting, så prisene på det de lager vil nok droppe ganske fort på AH.

Liker du PvP er jo engineering ganske så morsomt. Mye snadder å finne der. Mining kan gi bra med gull det også, selv med ganske lite skill.

Skrevet

Mining og blacksmithing høres ganske ok for en warrior. Alt opp til 300 er søppel og kommer ikke til å selge for noe særlig, men det kommer nok til å bli stor etterspørsel etter 300-375-items når BC kommer. I tillegg får man jo fjonge våpen for å spesialisere seg innen blacksmithing.

Skrevet

Å få opp crafting proffessoins går stort sett ut på å lage den gule/orange gjenstanden som koster minst materialer til den blir grønn, velge neste billigste gule/orange osv...

Du vil sannsynligvis lage en god del vendor trash i prosessen, det kan da være lurt å ha en alt med (dis)enchanting som disenchanter alt og selger dust/essence/shards på AH i stedet for at alt går til vendor. Kan være bra med gull i det. Som blacksmith lager du sannsynligvis en del våpen som ofte disenchanter essences, det kan det fort bli penger av.

Skrevet (endret)

Jo, men du får fremdeles skill opp til 50 for disenchanting (opp til lvl30 gjenstander) og det er ikke allverden som skal til for å disenchante lvl50 gjenstander som du lager for å komme den siste biten til 300 (150 såvidt jeg husker). Må riktignok spare litt Soul Dust på veien.

Litt mer jobb enn pre-patch, men fremdeles bedre enn å selge ting du har laget med 100 copper bars for 40s til en vendor.

Endret av MailMan13
Skrevet

Hadde tailoring og enchanting på min warlock før.... jeg byttet ut tailoring(300) etter jeg hadde lagd robe of the void, fordi jeg ikke hadde noe bruk for det lenger, men nå som disenchanting av våpen har begynt å kreve skills.. frister det ikke å powerlvle til 300... spørsmålet er om jeg bør bytte tilbake til tailoring når TBC kommer? Jeg har jo t2/t1/fieldmarshall gear... får jeg mye bruk for tailoring da? Er veldig intteresert i å tjene penger på proffessionene min.

Herbalism tjener jeg fett på og kommer til å gjøre det ettersom jeg plukker alle blomster jeg ser i Outland... ,men proffession nr 2?

Skinning kanskje :hmm:

Skrevet
Hva med alchemly som nr.2 da?

7521187[/snapback]

Har tenkt masse på det og, men er usikker på om det er så veldig mye mer penger å tjene på alchemy... finnes altids en alchemist i guilden som lager pots gratis, bare jeg har mats (det får jeg jo ved å plukke)

Og 1 pot får du ikke solgt for så mye mer enn matsene om du selger de på AH :hmm:

Skrevet
Jo, men du får fremdeles skill opp til 50 for disenchanting (opp til lvl30 gjenstander) og det er ikke allverden som skal til for å disenchante lvl50 gjenstander som du lager for å komme den siste biten til 300 (150 såvidt jeg husker). Må riktignok spare litt Soul Dust på veien.

Litt mer jobb enn pre-patch, men fremdeles bedre enn å selge ting du har laget med 100 copper bars for 40s til en vendor.

7520493[/snapback]

les post nr.2 :tease:

Skrevet (endret)

Det er enkelt å finne gode guides til alle professions. Søk på "<profession> guide wow" i google.

f.eks. Blacksmithing guide wow

Mange som har laget helt nøyaktige guides til hvor man skal finne forskjellige ting, hvor man finner oppskriftene for å komme seg videre, hvor lenge man bør være på en spesiell plass osv. Jeg levelet opp Cooking samtidig med Fishing helt opp til 300 med hjelp av en sånn guide. Fishing er den mest kjedelige, sjeledrepende aktiviteten i spillet, spesiellt ved lav skill når man mister all fangsten. Men man kan lage seriøst artige oppskrifter etterhvert.

Det står sånn steg for steg, "mellom lvl 10-50 går du hit og dit, og dreper disse mobbene der. Fra 50-100 henter du DENNE oppskriften her, og går dit og dreper disse mobbene der." osv.

Endret av Bitex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...