Gå til innhold

Vil bli arbeidsledig, hva med Manpower?


MRN

Anbefalte innlegg

*prøve å holde seg til det relevante*

 

I dag fikk jeg en telefon fra Manpower. Jeg var blitt frigitt oppdraget som jeg hadde, så dit (oppdraget) "behøvde jeg ikke å gå mer".

 

I går hadde jeg en samtale med sjefen (på "oppdraget"), hvor forsentkomminger var et tema. Jeg sa at jeg var "lei", vanskelig å stå opp på vinterhalvåret og at jeg kanskje hadde godt av å ha litt fri.

 

Det er selvsagt det dummeste man noengang kan si til en sjef, men!, sist gang jeg sa det, så var det liksom "Kjære MRN, klart det. Bare si ifra, du!"

 

så... jeg gjorde en feil der. :(

 

Så, jeg ønsker å bli arbeidsledig hos NAV eller hva de kaller seg. Spørsmålet mitt er om jeg kan det? Jeg er jo arbeidsledig per definisjon, men per definisjon så er jeg jo ansatt hos Manpower. Men betaler Manpower penger til meg selv om ikke jeg jobber? Må jeg si opp hos Manpower, vente på oppsigelsestiden, og så melde meg hos NAV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke er i jobb får du ikke et øre av Manpower, og ikke er du garantert å få noe nytt oppdrag heller. Manpower her jeg bor svartelista meg da jeg ikke kunne ta et oppdrag p.g.a. sykdom. Bare registrer deg hos NAV med en gang, du, så kan du heller se om du får noe fra MP framover.

 

Hva jobba du med, forresten?

Lenke til kommentar

Spennende. Er det ikke bare å vise til oppdragsbekreftelsen som jeg får fra Manpower, som stod 22.10-13.12, og peke på at vi er forbi 13.12?

 

Er da det hadde vært kjekt med en printer...

 

Vet ikke om det går. Før i tida, så var det ok å vise til kontraktene som jeg fikk på forrige arbeidsplass. I disse kontraktene stod det at arbeidsforholdet opphørte om man ikke fikk seg en ny en. Lignende ordlyd står det ikke i disse.

 

Vente til kl 07 så jeg får logga meg på NAV...

Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri vært i kontakt med NAV for å få noen form for trygd men så lenge du ikke har sagt opp selv så har du krav på noen form for støtte. På meg virler det ikke som du sa opp selv da du fikk beskjed om ikke å komme på jobb mer.

7505710[/snapback]

Etter jeg hadde den samtalen med sjefen på Oppdraget, så var jeg klar til å møte opp på fredag for å jobbe. Så om han bestemmer seg for "han vil ikke vi ha" f.eks, så har ikke jeg sagt opp noe som helst, har jeg det? Merk, jeg sa aldri NÅR jeg ønska å ha fri, jeg bare ytra et ønske om det til feil person.

 

Leste på NAV-sidene at jeg trenger skattekort, så der må jeg vel til ligningskontoret for å hente. PDF-filen fra Manpower er lagt ut på nettet, så om jeg har Internett-tilgang og printer hos NAV, så får jeg printa den ut der. Noe mer jeg trenger å ha med da? Jeg har ikke med noe oppsigelse, så jeg får heller forklare situasjonen med en ev. saksbehandler.

Endret av MRN
Lenke til kommentar
Ansettelsen hos Manpower er null verdt så lenge du ikke er i oppdrag.

7507275[/snapback]

 

du er uansett ikek i jobb hos manpower så lenge du ikke er i oppdrag heller.

 

Hva med å prøve seg hos andre vikarbyrå?

7507297[/snapback]

Hva med bare å ha litt fri en liten stund?

 

Så nå skal jeg begynne på lappen (kunne jeg ha gjort uansett), og trene "skikkelig" på treningsstudio (kunne jeg også ha gjort uansett). Samtidig skal jeg bli level 60 i WoW (alt dette kunne jeg vanskelig ha gjort samtidig.)

Lenke til kommentar
Etter jeg hadde den samtalen med sjefen på Oppdraget, så var jeg klar til å møte opp på fredag for å jobbe. Så om han bestemmer seg for "han vil ikke vi ha" f.eks, så har ikke jeg sagt opp noe som helst, har jeg det? Merk, jeg sa aldri NÅR jeg ønska å ha fri, jeg bare ytra et ønske om det til feil person.

 

Som vikar er en ekstra utsatt for å få fyken og du bør derfor være ekstra påpasselig med fravær og det å komme for sent på jobb. nå er ikke jeg ansatt gjennom Manpower men jeg regner med du har noe i kontrakten angående oppsigelsestid som er på et par uker. det kan hende de har endel i kontakten som går på "grovt brudd brudd på tjenesten" som gjør at de kan kutte deg fra kontrakten før denne tiden.

 

på meg virker det ikke som det var så lurt av deg å si at du hadde problemer med å komme deg opp i vinterhalvåret og hadde jeg vært sjef for en vikar ville dette vært tilstrekkelig for å gi slipp på vikaren. da du sa dette gav du ikke inntrykk av at problemet med ditt "søvnproblem" og stadige forsovelser kom til å løse seg før om en god del måneder.

 

edit:

Hva med bare å ha litt fri en liten stund?

så lenge du jobber gjennom et vikarbyrå er det begrenset med muligheter for å ta seg ferie mellom oppdrag. du vil antageligvis få sluttvederlag hvis du ber om dette.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
I går hadde jeg en samtale med sjefen (på "oppdraget"), hvor forsentkomminger var et tema. Jeg sa at jeg var "lei", vanskelig å stå opp på vinterhalvåret og at jeg kanskje hadde godt av å ha litt fri.

7504670[/snapback]

:thumbdown: Flott arbeidsmoral og ansvarsfølelse.

 

Du kan jo gå til NAV og si at du trenger noen nye epix så du har ikke tid til å jobbe. Jeg funderer på om de ikke vil igangsette noen slags tiltak for å få deg ut i jobb igjen, med mindre du klarer å sabotere det også, siden du ikke er syk eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...