Gå til innhold

Litt artig innspill om emoer


CCola

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på Gothic aktig greie men tenkte det ikke var det.

 

Gothic Nei nei. Det var liksom ikke det. Hehe.

 

Mer som en stil og gjøre. Og gothic kan jo være en slags emo?

7510312[/snapback]

Jaaa'a, tror gothc er en emo. Men iallfall, emo'er er "kjent for" å skjære seg, såe det passet bra :)

7510360[/snapback]

 

 

gothere er ikke emo folk. gothere kan jo være deprimerte de også men for det meste kler gothere seg i fine, svarte klær. Jentene bruker ofte korsett også for å få VELDIG smale midjer. Liker også å bruke kors og sånt. De fleste gothere er satanister.

Emo er også en stil men litt annerledes. De går som oftest mye med rødt og svart og masse hodeskaller overalt.

Og ja, det er et "kjennetegn" at emoer skjærer seg selv. Men ikke alle gjør det. Emo står jo for emosjonell.

Selv synes jeg at de "største" emoene er ganske teite. For et annet "kjennetegn" for emoer er jo *emoluggen*. De "største" emo folka sier at de har den fordi de orker bare å se halve verden. Fordi de er så depremerte.

 

bare litt info til folk som ikke sjønner helt forskjell og/eller ikke vet så mye om emoer eller gothere ;)

8659382[/snapback]

 

og du vet tydeligvis ikke hva verken emo, gothere eller satanister er eller står for.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Skjær alle under en kniv?" Den varianten tror jeg ikke jeg har sett før. men det hadde ikke blitt noe gullkorn hvis det korrekte ordtaket hadde blitt brukt, altså "å skjære alle over en kam".

7504802[/snapback]

 

Den har ikke jeg sett før. Har hørt "å dra alle under en kam", men ikke de to andre som nevnes her i tråden. Så ro ann, du. Er vel ikke garantert at ditt er korrekt?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei, alle dere som vet så mye om emoer...

Jeg er bare en liten nysjerrig 12-åring...

 

Så jeg har fortsatt en god del å lære, men anyways...

HVA ER EN EMO, det kan ikke være en deppa person som hører på punk og har håret foran øyna ?! :ph34r:

 

...Eller er det det det er ? :hmm:

Jeg lurer på om det har noe med stoffer (ikke silke, dop og hassj osv.)

Jeg er valdig intrisert i dette samfunnet og vil gjærne finne ut mer !

Lenke til kommentar
Hei, alle dere som vet så mye om emoer...

Jeg er bare en liten nysjerrig 12-åring...

 

Så jeg har fortsatt en god del å lære, men anyways...

HVA ER EN EMO, det kan ikke være en deppa person som hører på punk og har håret foran øyna ?! :ph34r:

9027732[/snapback]

Det er vel stereotypen, men emoer kommer i alle farger og fasonger.

Lenke til kommentar

Hahaha, lite "rasistisk" å gå rundt og hate emoer for den personen de er, da :cool:

Om de ikke plager deg på noen måte, hvorfor hate? Kan gjerne misslike stilen, men hvem vet hva andre synes om DIN stil? :p

 

Kjører litt emostil selv fordi det er en veldig kul stil egentlig (synes jeg nå selv)

Men Prøv ikke å kall meg wemo eller lignende bullshit fordet, for da kommer jeg og klår deg :cool:

 

MEN folk trenger ikke å være triste og deprimerte folk fordi de kjører emostil. Ofte, men ikke alltid.

 

En i klassen kalte meg noe så smart som glademo, den likte jeg!

 

Btw, Bullet For My Valentine*

Genialt band med enda mer geniale gitarriff. Kjenner masse folk som er helfrelst av Band som Metallica, Red Hot Chilli Peppers som digger emomusikken, bare ikke teksten.

 

Så py på det!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Emo er død.. Og nå er alle blitt sånn.. Hvis du går i svart er du emo, hvis du farger håret ditt svart er du emo.. det er ikke sånn faktisk --. Går ann å ha en annen stil uten å være emo, emo er egentlig ikke noe om stil, selvskading, eller å ha håret i trynet, emo som dere sikkert har hørt 100.000 ganger før står for emosjonell.. det betyr at omså en person som går i rosa hver dag kan godt være emo.. Det er bare det at emos som kler seg i svart (ok ikke nødvendigvis svart) og farger håret svart føler for å uttrykke seg gjennom stilen..

Endret av HxCTeaParty
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
De fleste emoer er egentlig "wannabe emo" Altså, de kler seg i svart, og farget håret svart, gjerne med en rød stripe eller noe. Disse ser bare ut som en emo, men de er ofte populære, livglade og sprudlende personer.

 

Ekte emos derimot, skryter ikke av å være det selv, de trenger ikke å ha svart hår, men de er faktisk virkelig deprimerte, og tyr til selvskading for å slippe psykisk smerte.

 

Uansett, ingen liker folk som syter over hvor kjipt de har det, konklusjon = Ekte emos er plagsomme, wannabe emos er rare O.o

7637185[/snapback]

 

Å slite med deppresjoner og angst (som faktisk er en sykdom som de ikke kan noe for) er emo og dere hater de for det? :hmm:

Lenke til kommentar
konklusjon = Ekte emos er plagsomme, wannabe emos er rare O.o

7637185[/snapback]

 

 

Plagsomme? Er ikke den litt på kanten? Tror de ikke vil så veldig gjerne kutte seg selv, men derimot gjør det for å slippe psykisk skade som du sa... Ikke for å tøffe seg, eller no... Derfor synes jeg det er helt jævlig patetisk av deg å klandre dem som tyr til selvskading av psykiske grunner.

 

Det blir liksom det samme som å mobbe en dverg fordi han er lav, og si at det er plagsomt å se på han...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...