Gå til innhold

Hotmail-konto på mobilen


bradland

Anbefalte innlegg

Noen som har lagt inn Hotmail-konto på mobilen?

Skal visstnok være mulig dersom man er Hotmail Plus kunde, noe jeg er.

Det jeg sliter med er å finne riktig innkommende og utgående server.

Noen som kan hjelpe? Jeg har Nokia E61.

 

 

Spurte om det samme i Nokia E61-tråden, men siden dette er et mer generelt spørsmål er det kanskje flere som kan svare på det dersom jeg lager en ny post..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!  :)

 

Last ned Opera Mini 3 herfra: http://www.operamini.com/download/

 

Når du har innstallert Opera Mini kan du gå til www.hotmail.com og logge deg inn som normalt. Det fungerer helt fint for meg. ^^

7498824[/snapback]

 

Takk for svar, men er ikke det jeg er ute etter.

 

Jeg vil sjekke hotmail uten å gå veien om en nettleser. (Kalles vel POP)

Og da trenger jeg bl.a inng. og utg. serveradresse.

Lenke til kommentar

Ser ut til at Hotmail har gjort det samme som Yahoo at du ikke kan aksessere mailen din ved POP uten at du har noen form for + abonnement hos de.

 

Det nærmeste du kommer på mobil er nok denne siden.

http://mobile.msn.com (Bruk mobilen din til å gå inn på denne.)

 

Det er nesten samme løsning som foreslått, men denne er en dedikert portal for mobiler som da igjen vil si at du kan bruke vanlig wap innstillinger for å komme til denne.

 

(Wap-innstillingene gjør det også billigere å surfe.)

 

Eller har denne siden en del.

MSN Mobile, der du kan konfigurere ulike ting.

Endret av wampyre
Lenke til kommentar
Ser ut til at Hotmail har gjort det samme som Yahoo at du ikke kan aksessere mailen din ved POP uten at du har noen form for + abonnement hos de.

 

Det nærmeste du kommer på mobil er nok denne siden.

http://mobile.msn.com (Bruk mobilen din til å gå inn på denne.)

 

Det er nesten samme løsning som foreslått, men denne er en dedikert portal for mobiler som da igjen vil si at du kan bruke vanlig wap innstillinger for å komme til denne.

 

(Wap-innstillingene gjør det også billigere å surfe.)

 

Eller har denne siden en del.

MSN Mobile, der du kan konfigurere ulike ting.

7499225[/snapback]

 

Som skrevet så har jeg Hotmail Plus abonnement.

De linkene er ikke akkurat det jeg er ute etter.. :(

Lenke til kommentar
Wampyre: Han har jo Plus-konto...

 

Har erfart at brukerstøtten til Hotmail er veldig rask, jeg fikk svar dagen etter at jeg sendte spørsmål. En mail dit hjelper sikkert

7499468[/snapback]

 

Mail sendt.

7500346[/snapback]

 

Fikk følgende svar fra Hotmail Support:

 

----------------------

Takk for at du kontaktet MSN Mobile.

 

Jeg heter Isabel og jeg forstår at du vil vite hvordan du kan bruke MSN hotmail på din mobil.

 

På denne linken kan du registrere deg for MSN mobil og du vil også få vite hvordan det fungerer.

 

http://mobile.msn.com/?lc=no-no

 

Takk for at du bruker MSN Mobil. Hvis du har noen andre problemer er det bare å skrive tilbake så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.

 

Med vennlig hilsen

 

Isabel

MSN mobil Kundestøtte

-----------------------------

 

Fikk vel egentlig ikke svar på det jeg spurte om.. :(

Lenke til kommentar
Send mail til MSN Hotmail Kundestøtte i stedet, og spør rett ut hva inngående og utgående servernavn er.

7506337[/snapback]

 

Var det jeg gjorde.. Fylte ut det skjemaet du linker til.

7506542[/snapback]

 

Jeg har ikke hørt om en person som har satt opp hotmail på telefonen sin enda. Men når du betaler for en tjeneste som denne hotmailen din så må de klare å gi deg et bra svar også. Send en mail til folka og spør igjen, kanskje du må forandre litt på spm ditt. Si at du skal sette opp en epost konto på Nokiaen din og få alle innstillinger som trengs. Sånn som ingående og utgående server, porter etc.

Det har vært litt tull med noe slikt før da jeg skulle sette opp en gmail konto på telefonen min, måtte legge inn noe sertfikat o.l.

Lenke til kommentar
Fikk følgende svar fra Hotmail Support:

 

----------------------

Takk for at du kontaktet MSN Mobile.

 

Jeg heter Isabel og jeg [...]

7505837[/snapback]

 

HAHA!! Var Isabel jeg fikk svar av også! Så sendte jeg en mail tilbake og kjeftet verre på Isabel og da kom det nytt svar:

 

"Jeg heter Isabel og jeg forstår [...]"

 

Bot-support eller? :hmm:

 

EDIT:

Fikk faktisk EKSAKT likt svar. Suspekt.

 

Svar på den andre mailen jeg sendte dem om problemet (Jeg har også hotmail plus og E61):

 

Hei igjen Bjørnar,

 

Takk for at du kontaktet MSN Mobile.

 

Jeg heter Isabel og jeg forstår at du vil vite hvordan du kan bruke MSN hotmail på din mobil.

 

Om du går til denne linken, registrere deg for MSN Pocket stenesten vil du ikke trenge og bruke web browsweren for å lese din mail. din mobil vil da fungere som en pop 3.

 

 

http://mobile.msn.com/?lc=no-no

 

Takk for at du bruker MSN Mobil. Hvis du har noen andre problemer er det bare å skrive tilbake så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.

 

Med vennlig hilsen

 

Isabel

MSN mobil Kundestøtte

 

Men skjønner ikke helt hvordan dette skal fungere, for finner ikke MSN Pocket (som jeg mistenker for å være til telefoner/pdaer med MS OS).

 

Noen andre som har ideer nå? Skal jeg sende enda en mail til Isabel?

 

 

EDIT 2:

Isabel er nok IKKE en bot after all..

- MSN Pocket stenesten ?

- trenge og bruke ?

- browsweren ?

- din mobil vil da fungere som en pop 3 ? :!: Min mobil vil fungere som en pop3.. Hva er definisjonen på en pop3? :!:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Jeg bruker hotmail på min qtek 9100 og det fungerer utmerket. Nå kjører ikke hotmail pop, men det blir noe lignende. Leser den via epost progammet og ikke via browser.

7506668[/snapback]

 

Og du bruker Httpmail Provider eller noe eller? Finnes ikke liknende programmer til S60. Har selv Httpmail Provider på pdaen, og der fungerer det strålende, men til S60 telefon, not so much..

 

EDIT:

 

Httpmail Provider o.l. gir rett og slett httpmail støtte til Pocket Outlook. Hadde det bare vært en add-on til e-post klienten på S60 telefoner der ute.. :cry: Men har ikke funnet en eneste en..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Sendte ny mail til Hotmail Kundestøtte og fikk følgende svar:

 

-------------

Hei Øyvind,

 

Jeg vet ikke om hvor du har hørt om det, men MSN støtter ikke POP. Mobilen din må bruke HTTP. Vi har kun 1 HTTP server.

 

Hvis du vil avbestille ditt abbonnement, så kan du kontakte telefonstøtte fra Mandag til Fredag fra 9:00am til 18:00. Du finner dem på følgende nummer: 800 10960.

 

Vi beklager så meget for problemene dette kan ha forårsaket for deg og vi takker deg for forståelsen og for din tålmodighet.

 

Med vennlig hilsen

Christel

MSN Hotmail Kundestøtte

------------------

 

Det svaret var jo ganske oppklarende.

Lenke til kommentar
Hva i alle? Trodde Hotmail støttet POP dersom du oppgraderte til Plus, jeg! Det vil si at de kun har flyttet den tidligere gratis støtten for ekstern epostleser (med HTTP-støtte) over på en betalingstjeneste :/ Kjipt!

7526529[/snapback]

 

Som er grunnen til at jeg avbestilte hotmail plus og skaffet gmail. Har noen invites til overs om noen misfornøyde hotmail plus kunder vil ha gmail..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...