Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Størrelse på vindusspylertank, Peugeot 307?


Hovis

Anbefalte innlegg

Jeg har en Peugeot 307, 2004 modell. Det jeg lurer på er hvor stor vindusspylertanken er?? Har fylt på 2 fulle kanner, til sammen 8 liter, men tanken er enda ikke full. Lurer derfor på om det kan være en lekkasje eller noe?? Ser ikke noe under bilen, er ca 1 uke mellom hver den første og den andre gangen jeg fylte på. Bilen er brukt minimalt i denne perioden, og det er ikke brukt noe spylervæske.

 

Håper noen kan hjelpe meg med svar på tankens størrelse :)

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, dette var skummelt, tror ikke det er så enorm tank på den bilen, så lenge min mercedes kun har 5.5 L, men det at du ikke ser noe spylervæske under bilen kan jo bety at det legger seg et sted, dette er skummelt, men bare hvis det er en lekkasje da. men kan også hende at du har så svær tank, med tanke på at nye biler i dag ofte bruker mye spylervæske både på frontrute, lykteglass og bakrute da går det med en del.

Lenke til kommentar
Oi, dette var skummelt, tror ikke det er så enorm tank på den bilen, så lenge min mercedes kun har 5.5 L, men det at du ikke ser noe spylervæske under bilen kan jo bety at det legger seg et sted, dette er skummelt, men bare hvis det er en lekkasje da. men kan også hende at du har så svær tank, med tanke på at nye biler i dag ofte bruker mye spylervæske både på frontrute, lykteglass og bakrute da går det med en del.

7495202[/snapback]

Som sagt så kan jeg ikke se noen lekkasje. Men hvis den bare er på 5 liter så skal det vel litt til at resten "samler" seg et sted? Men jeg synes det er enormt hvor mye spylervæske man kan fylle på. Får håpe tanken bare er stor da:)

Men håper fortsatt noen kan svare på hvor stor denne tanken er? Greit å vite uansett. Kan jo ringe til Peugeot også:)

Lenke til kommentar

Den har stor tank. Den er vel iallefall et sted mellom 6-8 L. Fylte nettopp på halvannen kanne selv på en sånn for litt siden, og den var ikke tom.

 

På min mondeo er det også stor tank på 8 L

 

Spylervesketanken er også montert nederst på høyreside, så det er begrenset hvor mye som kan samle seg andre steder ved evnt. lekasje.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Den har stor tank. Den er vel iallefall et sted mellom 6-8 L. Fylte nettopp på halvannen kanne selv på en sånn for litt siden, og den var ikke tom.

 

På min mondeo er det også stor tank på 8 L

 

Spylervesketanken er også montert nederst på høyreside, så det er begrenset hvor mye som kan samle seg andre steder ved evnt. lekasje.

7497291[/snapback]

Fikk mail fra Peugot i dag og de sa at den er på ca 6 liter. Skal kjøpe en kanne til så ser jeg, fylte på 4 liter i går, og da skal det ikke gå på noe særlig av denne da jeg som nevnt tidligere har fylt på 2 kanner. Så enten er tanken litt større enn det Peugot opplyser eller så er det en lekkasje.

Lenke til kommentar

Hadde en Seat Toledo 92 modell en gang i tiden, den hadde 9 liters tank. Det var fint å slippe å fylle på hele tiden.

 

edit: Det hender dessuten at det er forskjell på strs på tankene på modeller med lyktespylere, og uten. Noen modeller er det også forskjell om det er en stasjonsvogn eller ikke.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
Hadde en Seat Toledo 92 modell en gang i tiden, den hadde 9 liters tank. Det var fint å slippe å fylle på hele tiden.

 

edit: Det hender dessuten at det er forskjell på strs på tankene på modeller med lyktespylere, og uten. Noen modeller er det også forskjell om det er en stasjonsvogn eller ikke.

7505213[/snapback]

Jeg har lyktespylere på min. Jeg har jo fylt på to kanner og ser ingen lekkasje. Så tanken må jo være på ca 8 liter da, kan jo ikke være noen annen forklaring på det?

Lenke til kommentar
Hadde en Seat Toledo 92 modell en gang i tiden, den hadde 9 liters tank. Det var fint å slippe å fylle på hele tiden.

 

edit: Det hender dessuten at det er forskjell på strs på tankene på modeller med lyktespylere, og uten. Noen modeller er det også forskjell om det er en stasjonsvogn eller ikke.

7505213[/snapback]

Jeg har lyktespylere på min. Jeg har jo fylt på to kanner og ser ingen lekkasje. Så tanken må jo være på ca 8 liter da, kan jo ikke være noen annen forklaring på det?

7506346[/snapback]

 

Det stemmer nok det. :)

Lenke til kommentar
Jeg har en Peugeot 307, 2004 modell. Det jeg lurer på er hvor stor vindusspylertanken er?? Har fylt på 2 fulle kanner, til sammen 8 liter, men tanken er enda ikke full. Lurer derfor på om det kan være en lekkasje eller noe?? Ser ikke noe under bilen, er ca 1 uke mellom hver den første og den andre gangen jeg fylte på. Bilen er brukt minimalt i denne perioden, og det er ikke brukt noe spylervæske.

 

Håper noen kan hjelpe meg med svar på tanken størelse  :)

7494966[/snapback]

 

Hvis du har fylt på to kanner og det ikke er vått under bilen, er nok tanken på minst åtte liter. Det er ikke noe rart eller uvanlig med det.

Lenke til kommentar

Har nå funnet ut at det er en lekkasje på tanken :( Observerte den en stund og det drypper under bilen. Ikke mye, men nok til at tanken tømmer seg sakte men sikkert.

Det jeg da lurer på er hvor lang ti d et verksted bruker på å bytte denne. Regner med at dette går på nybilgaranti?

 

Skal reise hjem til jul i morgen formiddag og det er greit med spylervæske når man kjører. Greit å slippe stopp for å fylle etter i tide og utide.

 

Men som sagt. Noen som vet ca tid på 307 for å skifte spylervæsketank??

Lenke til kommentar
Har nå funnet ut at det er en lekkasje på tanken :(  Observerte den en stund og det drypper under bilen. Ikke mye, men nok til at tanken tømmer seg sakte men sikkert.

Det jeg da lurer på er hvor lang ti d et verksted bruker på å bytte denne. Regner med at dette går på nybilgaranti?

 

Skal reise hjem til jul i morgen formiddag og det er greit med spylervæske når man kjører. Greit å slippe stopp for å fylle etter i tide og utide.

 

Men som sagt. Noen som vet ca tid på 307 for å skifte spylervæsketank??

7524530[/snapback]

 

Sjekk først at det ikke er kondensvann fra AC-systemet som drypper. Det er mer sannsynlig enn at du ha rlekkasje i spylertanken.

Lenke til kommentar
Tja, det er vel mer om hvor lang tid før du for verksted time. Antar de må av med fanger og diverse, så går sikkert fort et par timer. Burde gå på garantien, med mindre du har hatt en blanding som har vært for svak så den har frysi og sprekt tanken.

7553085[/snapback]

Viste seg at det var en sprekk i tanken, de på verkstedet mente det kunne vært en produksjonsfeil på tanken. Garantien dekker dette, så den skal byttes.

Takker for hjelpende tips:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...