MindTooth Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Men X360 og Wii har ikke MGS4, samt noen andre eksklusive tittler. Pluss at det vil sikkert komme flere spill som ikke kommer på de andre formatene. Det er også muligheter for å kjøre linux på PS3.
lonnj89 Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Skjønner ikke hva PS3 har som ikke vi har fra før avX360 og Wii er mere enn nok 7493813[/snapback] thats right
thomassit0 Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Jepp, det er veldig uheldig for Sony. Hvorfor folk her på forumet skal gå rundt og hate Sony og aldri ville kjøpe en PS3 fordi release blir skjøvet på, det skjønner jeg ganske enkelt ikke. Realiteten er dette: Sony taper UTROLIG mye penger på utsettelsene. De utsetter ikke for å være kjipe med Europa, de sjalter ikke ut Europa fordi vi er tredjerangs i dems øyne og de er veldig klar over at Europa er et veldig viktig marked for dem. Sony sine executives kan også lese tall, vet dere. Europa blir utsatt fordi Europa er det mest kompliserte markedet, og det er lengst unna. USA og Japan har en viss grad av homogenitet når det gjelder spillmarkedet. Sære, japanske spill nyter mye større oppmerksomhet i USA enn i Europa generelt. Og ikke minst, i USA er det bare engelsk som gjelder. Ikke tysk, fransk, spansk og italiensk. Så Sony gjør ikke dette for å være kjipe med oss. De gjør det fordi de ikke har noe annet valg! Dere bør heller be på deres knær om at Sony overlever denne releasen og ikke ender opp som et skadeskutt selskap som ikke er istand til å gjennomføre noenting på denne siden av atlanterhavet. Og hva vil det gjøre med konkurransesituasjonen? Tror dere det vil være positivt om vi bare sitter igjen med X360 og Wii, med så vidt forskjellige ideologier på hva bra spill er for noe at de nærmest kan operere i hver sine marked? Vi trenger PS3, og vi trenger X360. Det er en vinn/vinn situasjon for oss forbrukere, og det som kommer ut i andre enden er enda bedre spill. Gutter og jenter, skjerp dere. Vi burde heller sende positive tanker i retning Sony og håpe på at de får ting i gang. Og for all del, gå hen og kjøp X360 så mye dere lyster i påvente av PS3, men ikke la vær og kjøpe PS3 fordi Sony har hatt trøbbel. Det vil komme utrolig mye bra til PS3 framover som vi kan glede oss til. Jeg for min del krysser fingre og tær for at PS3 kommer på markedet her i mars. Ikke fordi jeg skal stå i kø på releasedatoen, men fordi vi trenger en ny PlayStation i markedet! 7493633[/snapback] Flott innlegg. Men jeg ser hvorfor folk kan begynne å hate Sony. Iallfall de som har vært trofaste tillhengere og støttet Sony ved å kjøpe produktene deres. Det har vært litt for mange løgner den siste tiden fra den siden. Jeg sier ikke at det vil bli en utsettelse. Men jeg sier heller ikke at det ville forundret meg om det ble en. Og jeg håper iallfall ikke at det blir en utsettelse. Det virker som Sony har gjort en del uheldige valg med PS3en. Derfor klarer de ikke å produsere nok enheter, og ender opp med en konsoll som er krafitg forsinket ut på markedet. Jeg håper maskinen kommer i mars, både fordi vi trenger at Sony overlever og for at jeg skal stå i kø på release dagen. 7493784[/snapback] Jepp, de ble nok tatt på senga av at MS slapp sin konsoll såpass tidlig, og det var heller ikke noe kupp å slippe en ny konsoll med 2 helt nye teknologier i seg ( Cell og Blu-Ray ), som er grunnen til at de ikke klarer å lage pålangt nær så mange som de burde. Personlig så mistenker jeg at PS3 ikke kommer til å gjøre det i nærheten av så bra som PS2 som vel har solgt over 110 mill nå tror jeg. Og hvis prisen ikke blir satt ned etterhvert så vil nok store mengder av kundemassen velge noe annet, mener det var noe sånt som 70% av PS2'ene som ble solgt etter at den ble satt ned til 199$. 5500,- eller hva den nå ender opp på her til lands er ganske mye hvis det er snakk om en maskin som hovedsaklig skal brukes til spilling av barna i familien. Men X360 og Wii har ikke MGS4, samt noen andre eksklusive tittler. Pluss at det vil sikkert komme flere spill som ikke kommer på de andre formatene.Det er også muligheter for å kjøre linux på PS3. 7493830[/snapback] Jepp, eksklusive titler er og bør være hovedpoenget for at man skaffer seg en konsoll. Det med linux er og en fordel, men utifra et økonomisk perspektiv tror jeg ikke akkurat at det vil sørge for mange salg, "Ola Nordmann" / "Joe Schmoe" kommer nok ikke til å lese at PS3 kan kjøre linux og velge den p.g.a. det tror jeg Endret 13. desember 2006 av Thomas_H
Knebel Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 @Baltie: Det kan godt være at vi opplever det litt forskjellig etter hvilken informasjon vi søker ute på det store vide nettet, men de fora og nyhetssider jeg har fulgt det siste året har i hovedsak inneholdt det jeg beskriver i postene mine over. MS sprer FUD mens Sony hyper, og de gjør det om ett og samme produkt. Det er min oppfatning som sagt og det kan være at andre oppfatter det på en annen måte. MS downplaying eller FUD har jeg nevnt litt om også i en post over.. Og nei, det er ikke slik at det florerer med direkte artikler fra MS som downplayer PS3. Men med dagens informasjonsflyt er det nok å bare nevne forbokstaven i en artikkel, så klarer diskusjonsforumene resten.. Jeg er forøvrig hjertens enig med deg i den generelle holdningen du har til dette..
ttt Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Har hørt rykter om at Sony går på ræva om PS3 skulle bli en flopp. Det er ingen tvil om at Sony satsar mykje på at PS3 skal bli ein suksess. Men dei har fleire bein å stå på, så eg vil tru dei klarer seg sjølv om PS3 skulle ende opp som ein "flopp". Det er bare en ting å si til slike rykter:GJESP! Ganske enig med dette. Denne typen rykter vil nok ikkje stoppe. Det beste er nok å vente og sjå korleis det går.
MindTooth Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 NB! Skal vi holde et serdeles seriøst nivå, ber jeg dere om å ikke poste bilder, eller andre "vitser" om partene i diskusjonen. Takker så langt for at alle har holdt en stor grad av seriøsitet. (Innlegget skal ikke kommenteres, men kan bli diskutert over PM!)
thomassit0 Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Er det forresten noen som vet om når det eventuelt skal være pressekonferanse / annonsering om når den skal slippes i Europa ? har ikke hørt noe om det selv enda. Hvis den faktisk skal komme i Mars bør vi høre noe om ikke så lenge, de annonserte USA release 6 måneder i forveien. http://www.us.playstation.com/News/PressReleases/341 Endret 13. desember 2006 av Thomas_H
Knebel Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Skjønner ikke hva PS3 har som ikke vi har fra før avX360 og Wii er mere enn nok 7493813[/snapback] thats right 7493831[/snapback] PS3 vil gi konkurranse.. Meg bevisst har dette aldri vert en bakdel for forbrukerne. Man kan også se på hva PS3 allerede har gitt spillverdenen: Nemlig Xbox360 til en billig penge..
ttt Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Dette har jeg trodd helt siden mars-annonseringen. Grunn? Det er dumt å lansere en konsoll på våren, da markedet er større på høsten. Det samme skjedde med PSP. DS kom jo ut i mars i Europa og om sommaren i Kina. Så vidt eg veit har den klart seg heilt ok. Eg vil tru at ein god konsoll klarar seg uansett når den blir lansert.
arnegn Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Tviler veldig sterkt på at dette ryktet stemmer. Det ville vært tett oppunder et PR-selvmord i europa hvis Sony utsatt PS3 enda en gang. Derimot er jeg mer skeptisk til hvor mange konsoller som blir tilgjengelig i mars. Uansett, dette er ikke bra for noen.
Vo0do0 Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Tviler veldig sterkt på at dette ryktet stemmer. Det ville vært tett oppunder et PR-selvmord i europa hvis Sony utsatt PS3 enda en gang. Derimot er jeg mer skeptisk til hvor mange konsoller som blir tilgjengelig i mars. Uansett, dette er ikke bra for noen. 7493965[/snapback] Jo... MS og Nintendo.
Knebel Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Dette har jeg trodd helt siden mars-annonseringen. Grunn? Det er dumt å lansere en konsoll på våren, da markedet er større på høsten. Det samme skjedde med PSP. DS kom jo ut i mars i Europa og om sommaren i Kina. Så vidt eg veit har den klart seg heilt ok. Eg vil tru at ein god konsoll klarar seg uansett når den blir lansert. 7493955[/snapback] Det tror jeg også.. Særlig når det er så stor etterspørsel.. Det er stor sannsynlighet for at markedet ikke vil bli mettet uansett.. Endret 13. desember 2006 av Fhj
arnegn Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Jo... MS og Nintendo. 7493975[/snapback] Faktisk tror jeg ikke det. Playstation er et utrolig sterkt merkenavn, som har skapt en stor forbrukermasse. Det vil være dumt for salget av konsoller generelt om den største aktøren snublet skikkelig. Det vil også være veldig dumt for mange utviklere, som har satset veldig mye penger på titler til PS3, og kanskje drive noen av dem konkurs. På kort sikt så ville det nok hjulpet MS og Nintendo, men for spillindustrien som helhet - som de er avhengig av - så vil det være fryktelig uheldig.
Blue Gene Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 *Leser artikkelen* Ikke mye å hente her, RYKTEBØRS folkens! Hvor ble det forøvrig av saltet, her trengs det nemlig en hel masse.
360Wii Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Jepp, de ble nok tatt på senga av at MS slapp sin konsoll såpass tidlig, og det var heller ikke noe kupp å slippe en ny konsoll med 2 helt nye teknologier i seg ( Cell og Blu-Ray ), som er grunnen til at de ikke klarer å lage pålangt nær så mange som de burde. Personlig så mistenker jeg at PS3 ikke kommer til å gjøre det i nærheten av så bra som PS2 som vel har solgt over 110 mill nå tror jeg. Og hvis prisen ikke blir satt ned etterhvert så vil nok store mengder av kundemassen velge noe annet, mener det var noe sånt som 70% av PS2'ene som ble solgt etter at den ble satt ned til 199$. 5500,- eller hva den nå ender opp på her til lands er ganske mye hvis det er snakk om en maskin som hovedsaklig skal brukes til spilling av barna i familien. 7493851[/snapback] Enig. Vi har X360 som leverer like bra grafisk eller bedre. Den er billigere Vi har Wii som har en ny måte å spille på. Den er billigst. PS3 har ingenting nytt som vil lokke kundemassene
MindTooth Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 PS3 har ingenting nytt som vil lokke kundemassene 7494052[/snapback] Det er PlayStation. Den har Blu-ray. Støtter bruk av Linux. Ekslusive tittler. Osv.
thomassit0 Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Eneste jeg syns virker mistenkelig m.t.p. lansering i mars er som jeg nevnte lenger oppe her, er at de annonserte det 6 måneder i forveien når den skulle komme i USA. nå er det bare 3 måneder igjen til begynnelsen av mars, og vi har enda ikke hørt noe. Ser ikke noen god grunn til at de skulle velge å si fra mye senere nå. Endret 13. desember 2006 av Thomas_H
sp0ck Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Uansett om den blir enda mer utsatt eller ikke, så er det jo et spørsmål om hvorvidt Sony klarer å produsere nok konsoller til å møte etterspørselen. At mange kommer til å kjøpe PS3 er det liten tvil om, men jeg tror nok ikke at Sony klarer å dominere i like stor grad som de gjorde med PS1 og PS2. Ser ikke helt for med over 100 mill solgte PS3. Tror nok at det blir ganske likt mellom konsollene denne generasjonen, noe som tjener oss forbrukere.
360Wii Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 PS3 har ingenting nytt som vil lokke kundemassene 7494052[/snapback] Det er PlayStation. Den har Blu-ray. Støtter bruk av Linux. Ekslusive tittler. Osv. 7494061[/snapback] Ola Norman bryr seg lite om det. Han vil ha en maskin til å spille på. Det er ikke noe som er banebrytende for PS3 når det gjelder spill Vi har det allerede til X360, det PS3 kan gjøre med spill
Snikpellik Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Dette har jeg trodd helt siden mars-annonseringen. Grunn? Det er dumt å lansere en konsoll på våren, da markedet er større på høsten. Det samme skjedde med PSP. DS kom jo ut i mars i Europa og om sommaren i Kina. Så vidt eg veit har den klart seg heilt ok. Eg vil tru at ein god konsoll klarar seg uansett når den blir lansert. 7493955[/snapback] Joda, er enig i det. Men DS-en haltet faktisk litt helt på førsten i Europa. Men nå er det jo en viss forskjell på håndholte og stasjonære konsoller. Det er veldig mange som f.eks. har med en GBA eller DS på sommerferie eller lignende.
Anbefalte innlegg