Gå til innhold

Gullnummer som selges nå er svada...


Battone

Anbefalte innlegg

Jeg går for tiden gjennom bruktmarkedet og ser folk avertere "gullnummer".. Hver gang går jeg inn for å se på annonsene, men nesten hver gang blir jeg bare irritert og skuffet.. Det groveste eksempel på at det har gått inflasjon i å kalle noe for gullnummer er dette..

 

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=74879

 

Gullnummer er f.eks. 99999999, eller til nød. 99020000 eller lignende.. alt annet er svada og og det irriterer vettet av meg at dem ikke kan kalle det for noe annet..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går for tiden gjennom bruktmarkedet og ser folk avertere "gullnummer".. Jeg går nesten hver gang inn for å se, men nesten hver gang blir jeg bare irritert og skuffet..  Det groveste eksempel på at det har gått inflasjon i å kalle noe for gullnummer er dette..

 

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=74879

 

Gullnummer er f.eks. 99999999, eller til nød. 99020000 eller lignende..  alt annet er svada og bare irriterer vettet at dem ikke kan kalle det for noe annet..

7491193[/snapback]

 

 

Så forbannet enig med deg...

 

Dette med "gullnummer" har tatt helt av, og eneklte som selger disse "gullnumrene" har rett og slett slått seg i hodet....

 

 

Det tristeste med det hele. er vel at det er enkelt som går på

Lenke til kommentar

Hvem faen betaler 25k for et brukt mobilnr? Er bare latterlige mennesker som prøver å selge mobilnummeret sitt for 25k.. Spesielt når det ikke er et gullnummer. Uansett syntes jeg det er drøyt, om det så hadde vært 99999999.. Kunne gitt 500 spenn kanskje. Maks. Hva faen skal man med sånne nr? Jeg er så viktig for kontaktene mine at de lagrer meg i kontaktlista si.. Nok sagt!

 

Kanskje lette nr kompenserer for noe..? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvem faen betaler 25k for et brukt mobilnr? Er bare latterlige mennesker som prøver å selge mobilnummeret sitt for 25k.. Spesielt når det ikke er et gullnummer. Uansett syntes jeg det er drøyt, om det så hadde vært 99999999.. Kunne gitt 500 spenn kanskje. Maks. Hva faen skal man med sånne nr? Jeg er så viktig for kontaktene mine at de lagrer meg i kontaktlista si.. Nok sagt!

 

Kanskje lette nr kompenserer for noe..?  :hmm:

7495658[/snapback]

Hvis du skulle bestilt Pizza og den ene hadde telefonnummret: 01100 og den andre: 32984839. Hvilken hadde du husket og mest sannsynlig ringt?

Lenke til kommentar
Hvis du skulle bestilt Pizza og den ene hadde telefonnummret: 01100 og den andre: 32984839. Hvilken hadde du husket og mest sannsynlig ringt?

7495735[/snapback]

 

Sorry mann, JEG hadde ringt de med den beste pizzaen.. Lar meg ikke påvirke av sånt, helt sant! :)

 

EDIT:

Det var i grunnen et knallgodt eksempel! Pizzasjappa nede i veien har nr 32870000 og de på andre siden av elva husker jeg ikke for alt i verden. Men er der jeg bestiller.. :)

 

Mennesker har automatisk mye større tilgjengelighet til ønsket informasjon i dag enn tidligere, så menneskers individuelle preferanser spiller vesentlig større rolle enn den "billige" typen tilgjengelighet ved et enkelt nummer. Mennesker kan til mye større grad enn før skaffe de varene og tjenestene de ønsker hos den leverandøren de ønsker.

 

Skjønner at bedrifter vil ha nummerserier osv, slik at alle nummer har betydelige likheter, men banal enkelhet er ingen garanti for omsetning.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Hvis du skulle bestilt Pizza og den ene hadde telefonnummret: 01100 og den andre: 32984839. Hvilken hadde du husket og mest sannsynlig ringt?

7495735[/snapback]

 

Sorry mann, JEG hadde ringt de med den beste pizzaen.. Lar meg ikke påvirke av sånt, helt sant! :)

7496441[/snapback]

Men si at du liker begge stedene like godt... hvilket av stedene hadde du huska telefonnummeret til og da mest sannsynlig ringt? :)

Lenke til kommentar
Men si at du liker begge stedene like godt... hvilket av stedene hadde du huska telefonnummeret til og da mest sannsynlig ringt? :)

7496467[/snapback]

 

Skjønner hvor du vil, og reint hypotetisk, om begge pizzasjappene lå like langt fra huset mitt, pizzaen kostet det samme, servicen var den samme osv ville jeg muligens som en siste preferansefaktor valgt å se på nr.

 

se forøvrig edit i forrige post.

 

Er ikke her for å kverulere, helt sant, men telefonnr er en siste preferansefaktor. Tilgjengeligheten på nr til stedene jeg faktisk vil handle er så god at betydningen av et nummers enkelhet spiller liten trille.

 

Det er min teori ihvertfall! :)

Lenke til kommentar

Poenget er vel ikke at man bevist skal velge pizzasjappa med enkelt nummer for å belønne dem for at de har enkelt nummer, men enkelt og greit fordi det er det nummeret man først husker (i mange tilfeller).

 

Skal jeg ha taxi (ikke så ofte) ringer jeg 02323. Finnes vel konkurrenter, men det nummeret har satt seg i hodet og da er det enklest..

 

edit: Men uansett, bedrifter kjøper seg vel 0xxxx-nummre nå, så jeg ser enda mindre verdi i gullmobilnummer nå..

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Det var i grunnen et knallgodt eksempel! Pizzasjappa nede i veien har nr 32870000 og de på andre siden av elva husker jeg ikke for alt i verden. Men er der jeg bestiller.. :)

 

Mennesker har automatisk mye større tilgjengelighet til ønsket informasjon i dag enn tidligere, så menneskers individuelle preferanser spiller vesentlig større rolle enn den "billige" typen tilgjengelighet ved et enkelt nummer. Mennesker kan til mye større grad enn før skaffe de varene og tjenestene de ønsker hos den leverandøren de ønsker.

 

Skjønner at bedrifter vil ha nummerserier osv, slik at alle nummer har betydelige likheter, men banal enkelhet er ingen garanti for omsetning.

7496441[/snapback]

SELVSAGT hadde man ringt 32870000, Miami har jo den beste pizzaen, kjører selv fra Vestfossen og dit for mine pizzabehov. :thumbup:

Lenke til kommentar
Poenget er vel ikke at man bevist skal velge pizzasjappa med enkelt nummer for å belønne dem for at de har enkelt nummer, men enkelt og greit fordi det er det nummeret man først husker (i mange tilfeller).

 

Skal jeg ha taxi (ikke så ofte) ringer jeg 02323. Finnes vel konkurrenter, men det nummeret har satt seg i hodet og da er det enklest..

 

edit: Men uansett, bedrifter kjøper seg vel 0xxxx-nummre nå, så jeg ser enda mindre verdi i gullmobilnummer nå..

7496681[/snapback]

 

Interessant, men fremdeles en tanke uenig! :) Jeg husker ikke pizzasjappenr, jeg finner gode pizzasjapper og lagrer nr deres. Men dette blir en sak basert på hva de enkelte setter pris på ved konsumering. Jeg setter pris på kvalitet, andre setter pris på tilgjengelighet. Om ikke annet innbilt tilgjengelighet! ;) Spørsmål: om dere visste at taxisjåførene i et annet selskap fikk dere frem raskere, billigere og med mindre ventetid, ville dere da ringt 02323? Står på at dette handler om tilgjengelighet av informasjon og at folk står friere til å velge kvalitet framfor teoretisk tilgjengelighet.

Lenke til kommentar
Jeg går for tiden gjennom bruktmarkedet og ser folk avertere "gullnummer".. Jeg går nesten hver gang inn for å se, men nesten hver gang blir jeg bare irritert og skuffet..  Det groveste eksempel på at det har gått inflasjon i å kalle noe for gullnummer er dette..

 

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=74879

 

tGullnummer er f.eks. 99999999, eller il nød. 99020000 eller lignende..  alt annet er svada og bare irriterer vettet at dem ikke kan kalle det for noe annet..

7491193[/snapback]

 

 

 

- et nummer som alle husker

 

Et Gullnummer er et nummer som er lett å huske, for eksempel et nummer med flere like sifre eller siffergrupper. Gullnummer er kun tilgjengelig for GSM-abonnementer.

 

 

frå telenor.no

Lenke til kommentar
Når vi først er i gang, er det vel like greit å ringe 32874545, for å bestille pizza. Etter mange år med Miami er jeg blitt lei av den pizzaen.

7496969[/snapback]

 

Mange år siden jeg spsiste pizza fra Efes nå, men god den også.. :p

 

siste OT.. :blush:

 

Back on topic:

Gullnumre ER lette å huske! Ingen tvil! Selv stoler jeg på telefonboka mi, men forstår at det er stas å være på byen og kunne huske nr sitt etter et respektabelt inntak ildvann, men mener nå fremdeles at gullnumre er like nyttige og/eller unyttige som andre nr. IHVERTFALL når man veier nytte mot pris, som var utgangspunktet for diskusjonen.

 

Selvsagt ville jeg ikke takket nei til et enklere nr! :) Men.. Gi masse penger for noe med svært, svært begrenset nytteverdi? Skeptisk.. :p

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

tror nok det er en grunn for at store aktører over telefon har lette nummer :)

 

det er fordi vi husker dette. og dermed dems tjeneste vi bruker.

for eksempel all den reklamen 1881 hadde for at absolutt alle skulle tenke på dette nummeret når man trengte noen opplysninger. og det virker ja :) alltid dette jeg ringer samme gjelder peppes pizza. husker lett 2222 5555 og det er ofte dette jeg ringer framfor et vanskelig nummer og huske fra en annen pizzeria. tror nok det finnes ganske gode statistikker for dette også. men om en privatperson trenger et gullnummer er en annen sak :)

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...