Gå til innhold

Steroider frister mye.


Anbefalte innlegg

Har noen kompiser som jeg trener med, og han ene har begynt å tenke på å bruke steroider. Grunnen til dette er rett og slett fordi han er for tynn og greier ikke legge på seg, dermed ikke mer muskler heller.

 

Jeg er redd dette kommer til å skje meg også.

 

Noen forslag til å legge på seg? Har overhodet ikke lyst til å bruke steroider altså..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Steroider kan føre til mentale endringer (feks. at du blir "fucka" i hodet).  Mener også det er dokumentert at du får mindre penis.

7489606[/snapback]

 

Det er en myte at man får mindre penis. Det som blir mindre er testiklene.

Det er riktighet at noen kan oppleve mentale endringer - da til det verre.

 

Yes, tror det heller vil si at man blir steril.

Slutter man med dette så går det en vei, ned.

Derfor blir folk avhengig, bedre å ha et naturlig godt grunnlag som holder livet ut.

 

Det er ingen fysiologisk sammenheng med dopingbruk og avhengighet. De fleste som bruker doping i en periode i dag kjører kun en kur eller i meste fall et par kurer. Det er kun personer som er tungt inne i et slikt miljø som bruker sterioder systematisk jevnlig.

Husk at de aller fleste som bruker doping er helt vanlige mennesker som kun gjør det for å se bedre ut - det er med andre ord ikke i en konkurransesetting.

 

Har noen kompiser som jeg trener med, og han ene har begynt å tenke på å bruke steroider. Grunnen til dette er rett og slett fordi han er for tynn og greier ikke legge på seg, dermed ikke mer muskler heller.

 

Jeg er redd dette kommer til å skje meg også.

 

Noen forslag til å legge på seg? Har overhodet ikke lyst til å bruke steroider altså..

 

Hvor gamle er dere?

 

Doping er ikke noe man skal leke med og dersom man tar det valget å bruke det så må man forstå selv hva man gjør. Kunnskap er det viktigste hjelpemiddelet dersom man skal forhindre dopingbruk, men også det viktigste dersom man bestemmer seg for å bruke doping. Det er ikke ulovlig å bruke doping i Norge så lenge man ikke er en aktiv idrettsutøver, men det er ulovlig å omsette det.

 

Dersom man vil lære om doping, uansett grunn, så finnes det en del veldig gode bøker om dette emnet i salg i bokhandler / på nett.

 

Det dere må forstå er at selv om dere bruker doping, så må dere likevel trene riktig og spise riktig. Det er ikke slik at musklene vokser av seg selv dersom man tar steroider. Muskler må bygges, og for å gjøre det trenger kroppen rikelig med næring. Det første dere bør gjøre er å spise mer og spise riktig. Jeg kan garantere dere at dere vil legge på dere muskler dersom dere følger et skikkelig kostholdsoppsett. Uansett hvor høy forbrenning man har, så er det ikke noe problem å legge på seg så lenge man vet hva man må gjøre.

 

Ikke engang tenk på å bruke doping med mindre du har trent en del år og allerede har et bra++ kosthold.

 

Det finnes en del tråder om det å legge på seg allerede og jeg gidder ikke å repetere meg selv og andre nå, så bruk søkefunksjonen så finner du mer om det.

 

Du bør for så vidt også lese Treningforum, som er Norges største treningsforum med mye bra info.

En annen god side er Iform.no

 

Dersom du ikke vet noe om doping så bør du ikke engang tenke på det før du har opparbeidet nok kunnskap til å forstå alle aspekter av det.

Det er mye skremselspropaganda når det gjelder doping, men mye av det som blir sagt er også sant.

 

Doping omtalt i media i den senere tid:

Dop gir større muskler

 

DNP - risikabel doping  (6.12.2006)

 

En kvinne (51) fra Drammen ble fredag innlagt på Sykehuset Buskerud. Hun er trolig forgiftet etter at å ha tatt Dinitrofenol (DNP), skriver Drammens Tidende.

DNP blir av kroppsbyggere brukt til å gå ned i vekt. Stoffet gir risiko for alvorlige bivirkninger, og man har også sett dødsfall etter bruk av stoffet.

 

Denne saken her er et typisk eksempel på at ting kan gå galt, spesielt dersom man ikke har nok kunnskap om det man skal bruke.

Doping er legemidler enkelt og greit, og alle legemidler kan ha alvorlige bivirkninger dersom anbefalte doser overskrides. Mange folk dør av aspirin rundt om i verden hvert år, så selv om det i utgangspunktet er trygt å bruke det, så må man likevel vite hva man gjør og følge klare retningslinjer.

 

Litt generell info om bivirkninger ved bruk av AAS.

Link til Antidoping Norge

Nå er det ikke alt som er listen i den linken der som er like reelt.. Fåtallet vil oppleve alle problemene som er beskrevet der, så det er litt skremselspropaganda også, men det er vel å forvente også fra et slikt organ. Uansett så er det god info.

 

 

 

Alvlutning:

 

Stopper her da jeg ikke ser poenget av å ha en mer dyptgående diskusjon av dopingbruk på et slikt forum som dette. I tillegg tviler jeg på om moderatorer vil bli glad for en slik tråd :)

 

Uansett, det viktigste rådet man kan gi er å opparbeide seg kunnskap om emnet.

Lenke til kommentar

Steroider er ikke løsningen, du gainer like mye muskler ved å spise mye og riktig mat som å bruke steroider uten riktig kosthold.

 

Overtal han kameraten din.

 

Bivirkninger som man kan få av å bruke anabole steroider:

 

gynekomasti(bitch tits)

 

forstørret hjerte

 

økt nivå av det dårlige kolesterolet

 

kviser

 

uren/fet hud

 

strekkmerker

 

væskeretensjon/vannansamlinger

 

sterilitet

 

impotens/ereksjonsproblemer

 

mindre sædproduksjon

 

mindre testikler

 

håravfall

 

hårvekst

 

dypere stemme

 

økt seksualdrift

 

mindre eller helt stoppet egenproduksjon av testosteron

 

nyreskader

 

leverskader

 

økt svetting

 

høyt blodtrykk

 

større blodvolum

 

stoppet skjelettvekst hos unge brukere

 

depresjoner

 

angst

 

asosial oppførsel

 

ødelagt stoffskifte/forbrenning

 

diabetes

 

cyster

 

allergier

 

fordøyelsesproblemer

 

magesår

 

brokk

 

prolaps

 

avrevne muskelfester

 

hjerneblødning

 

ødelagt immunforsvar

 

aggressivitet

Endret av DNA
Lenke til kommentar

AAS. Har en god del bivirkninger. Den som du merker først er at du blir agressiv. (fadern har fått utskrevet AAS en gang pga sykdom, for å si det enkelt. Jeg hadde aldri i verden gått på det. 2 Skeive ord og han eksploderte)

 

Du later til å være ganske ung. Sikker på at du spiser nok (og riktig)? De aller fleste har ingen større problemer med å legge på seg, men det er klart 1 wasa knekkebrød til frokost, med ett glass melk, 2 til på skolen, middag og 2 brødskiver til kvelds, så legger du ikke på deg. Føler du at du har problemer med å legge på deg, så sørg for å spise mer enn det du gjør nå. Les mer om hvilke matvarer du burde få i deg. f.eks egg, kylling osv.

 

Jeg har flere kompiser som var skikkelig tynne, men, med jevn trening. Riktig matinntak og god tid, så ble faktisk noen av dem rimelig store.

 

Steroider er en snarvei, bare husk på at det er ulemper med det. Jeg hadde ikke tatt det om jeg var deg, du er mest sannsynlig i en alder der du overhodet ikke har bruk for det (12-20) din egenproduksjon av testosteron er skyhøy, i værste tilfelle. Så setter kroppen din ned egenproduksjonen pga bruk av steroider. Noe som gjør at du enten kan fortsette med steroider resten av livet hvis du vil fortsette å bli større, eller regne med å bli ganske pinglete pga bruk av steroider i ung alder.

Lenke til kommentar

Jeg var å så litt på bivirkninger for hjerte. Fant dette:

"Hjertet er tverrstripet muskulatur, som i skjelettmuskler, men det fungerer som glatt/automatisk muskulatur. Derfor kan hjertet også påvirkes av anabole steroider, noe det ofte gjør. Hjertet kan vokse(oksehjerte). Dette er delvis reversibelt, men kan være fatalt. Det er dokumentert at anabole steroider kan føre til en fortykkelse hjertets venstre ventrikkel. Det fører til at det blir trangere for blodet å passere. Dette kan ikke avsløres ved en EKG undersøkelse, men krever undersøkelse med ultralyd.

 

Forskning har vist at inntak av anabole steroider gir høyere nivå av det dårlige kolesterolet(LDL), og senker nivået av det gode kolesterolet(HDL). Dette er ikke særlig gunstig for hjerte og karsystemet. Dette fører til fettavleiringer inne i blodårer. Har man i tillegg et dårlig kosthold, er det enda farligere. Steroidebruk fører ofte til høyt blodtrykk blant annet pga. væskeretensjon og tykkere blod pga. økt produksjon av røde blodceller. Det er også funnet kalkavleiringer inne i blodårer hos steroidebrukere. Det er ikke uvanlig at brukere opplever brystsmerter, blodtrykksfall, for høyt blodtrykk, arytmier eller svimmelhet."

 

Jeg får frysninger av å lese det der. Og dette var bare på hjertet. Det fins maaasse andre bivirkninger ved dopingbruk. Jeg takker fanden for at jeg aldri har prøvd dette og aldri kommer jeg til å gjøre det. Jeg vil heller ha en sunn kropp enn en usunn kropp.

Lenke til kommentar

Ser at trådstarter er født i 1989 og regner med at vennen er av tilsvarende alder.... --> Hva faen tenker han på?

 

Dere er såpass unge at dere neppe kan ha trent lenge og dermed vil effekten av bol være _minimal_. Helt høl i hue. Jeg skjønner at "manglende" resultater kan være noe som får han til å tenke slike baner, men da fokuserer han helt feil: Han burde heller lære seg å balansere kosthold og treningen: Lær dere å trene, tren hardt og fast og spis rett og dere vil se resultater. Å bruke bol for å bli stor er ingen løsning; Desverre/heldigvis er alle mennesker forskjellige, og ikke alle reagerer likt på en treningsmetode eller kostplan. Mitt råd blir derfor: Hold dere vekk fra det meste av denne type tilskudd - sats på gode fettsyrer og proteinrikmat- og tren dere frem; det er svaret for å oppnå et kropp man virkelig kan være stolt av.

 

Håper det er unødvendig å nevne at å bruke an. steroider er noe som ikke lønner seg på sikt og noe jeg selv tar avstand fra. Husk: Ingen, selv ikke bolerne, ble stor på en dag ;)

Lenke til kommentar

Anabole steorider varierer veldig i kvalitet, og dere vite hva dere driver med hvis der har tenkt til å begynne med dette.

 

Du må trene hardt og mye for at det skal få maks effekt (pluss kost).

Hvis man er profesjonell bobybuilder, har kostholdet og kunnskapen inne, og man bruker steoridene med rett dosering mm, og holder seg til det i de få ukene i året man kan gå på en slik kur, kan man vurdere det.

 

Ellers hvis man er en 16/17-åring som kun vil bli større og har lite kjennskap til bivirkninger, kosthold og trening, kan man ødelegge kroppen sin for alltid. Personlig ville jeg ikke brukt steorider, så jeg advarer dere mot det.

 

DNA: Prøv å hold det litt saklig, og ikke post slike "avskrekkende" posts uten noe vesentlig innhold.

Lenke til kommentar
Steroider er ikke løsningen, du gainer like mye muskler ved å spise mye og riktig mat som å bruke steroider uten riktig kosthold.

 

Overtal han kameraten din.

 

Bivirkninger som man kan få av å bruke anabole steroider:

 

7489851[/snapback]

 

vill bare si at det er mange typer forskjellige super-anabole stoffer som også da har forskjellig grad av bivirkningene. Vill også si at det meste av informasjonen kommer fra organisasjoner og gjennom media som har satt det i et dårlig lys for at personer ikke skal tiltrekkes av det, altså skremselspropaganda.

men det er selfølgelig ikke risikofritt å bruke det men det innebærer mye mindre risk enn det massemedia skal ha det til.

alltså det er bare en liten promile av dem som bruker det som får noen av bivirkningene i større grad. Store bivirkninger får man som oftest med misbruk.

 

Eg korta ned på sitatet ditt. Det er ikkje nødvendig å sitere så lange tekster. Det fører bare til unødvendig scrolling.-ttt

Lenke til kommentar

Hvis du ikke legger på deg så spiser du ikke nok. Enkelt og greit.

Om du tror du spiser mye, men ikke øker i kroppsvekt, så spiser du ikke nok!

 

Hva spiser du og kameraten din iløpet av en dag? Hvor lenge har dere trent?

 

Å starte med steroider før man i det hele tatt har et treningsgrunnlag tror jeg vil bli bare tull. Bruk heller pengene på mat, og tren tungt.

 

Om du er for tynn, så prøv å spis mat så ofte du kan. Smør deg en stor matpakke på skolen, og spis i hvert eller annethvert friminutt. Brødskiver med proteinrikt pålegg, og drikk mye melk. En grei regel er å spise hver 2. time.

 

Et greit måltid/mellommåltid er proteinpulver, havregryn, melk/vann, og en spisesje eller 3 olivenolje som du blander i en shaker. Dette drikker du i deg så ofte du kan, i tillegg til de vanlige måltidene iløpet av dagen. Drit i om du er mett, drikk havreshaker/spis likevel. Press i deg mat. Det er det eneste som hjelper.

Lenke til kommentar
Æsj....

 

Ikke prøv det sier jeg bare!

 

Gikk en dokumenter på TVNorge søndag kveld om bol. Se den først...

7497769[/snapback]

Den anbefales ikke å sees fordi den er elendig. Det finnes flere bra dokumentarer om det på youtube og andre steder.

 

S1rre raportert!

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Den anbefales ikke å sees fordi den er elendig. Det finnes flere bra dokumentarer om det på youtube og andre steder.

7498012[/snapback]

Det er klart det "lønner" seg å se en annen dokumentar om man har stålsatt seg til å begynne på steroider. For etter den dokumentaren har man lyst til å holde seg langt, langt unna sånt. Greit den er litt skremselspreget, den var jo helt jævlig å se på, men jeg for min del hadde satt pris på om det ikke ble flere aggressive, store idioter i byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...