Gå til innhold

Plansliping...


Anbefalte innlegg

når det gjelder plansliping, da er det BARE core som skal slipes ikke sant?

 

AMD%20Athlon%20XP%201900%20Plus%20GST215.JPG

og det er den svarte firkanten i midten på bilde som er core?

plz hjelp meg ellers så kan det ende med en total vraka athlon :sad:

bare si fra om jeg er helt på bærtur her, bare jeg får hjelp, råd eller moralsk veiledning :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: sINNsRO på 2002-11-20 02:52 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-20 03:34, skrev Arctic:

Vel, du bør holde CPU langt unna sandpapir. Den er plan :smile: Det er kjøleribba vi vanligvis bruker og planslipe.

Ellers regner jeg med du har fått med hvordan du går fram? Våtslipepapir på en glassplate (eller tilsvarende) som du heller litt vann på. Så er det bare og pusse.



 

Burde lese guiden tol ik.no...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 03:34, skrev Arctic:

Vel, du bør holde CPU langt unna sandpapir. Den er plan :smile:



 

Stryk fingeren over kjerna på en Athlon, du kan *kjenne* at teksten gjør at den ikke er helt jevn. Derfor vil en riktig utført plansliping hjelpe, men man skal være forholdsvis dyktig for å planslipe en athlon core. Det skal ikke mye til før du bare har gjort skade.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare:

 

bruk fint sandpapir!!!

 

Hvis du før har planslipt f.eks en Celeron eller en P2 eller P3, så kan overflaten på coren overhodet ikke sammenlignes med athlon!

Der man før begynte på 600 for å fjerne ujevnheter!

Begynn med 1200, og bruk ikke mindre finhetsgrad! Grunnen er at bare en liten glipp/ustødighet på hånda så er du i gang med å fjerne hjørnene på prosessoren!

 

Jeg vet hva jeg snakker om! Og husk at sandpapiret må ha et eller annet smøremiddel. Jeg har hørt at folk bruker artic silver faktisk... om det er særlig bedre enn vann vet jeg ikke, men man kan jo prøve.

 

Det viktige er at coren glir lett oppå sandpapiret slik at man ikke "henger igjen" slik at hjørnene forsvinner (blir buet).

 

Når du ikke kjenner teksten oppå coren lengre, så er det på tide å stoppe.

For at dette skal ha noen hensikt er det også svært viktig at kjøleribba/blokka er helt plan, så den bør få samme behandling. Vask begge deler med isopropanol for å fjerne fjortis-finger-fett og andre ulumskheter, samt følg how-to`s for hvordan man best "masserer" inn goop i prosessoroverflaten og i ribba/blokka.

 

Ocshoot.no har testet goop og funnet Shin Etsu som et såvidt bedre alternativ enn artic silver. Når du først har satt i gang å planslipe en athlon, så bør du også benytte det beste goop alternativet!

 

DrErling

Former lapper of Cellys, L2s and P3s...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...