Gå til innhold

spørsmål om proteinpulver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1)Hvor mange ganger om dagen burde jeg ta det?

7481209[/snapback]

1-2.

 

2)er det før eller etter treningen?

7481209[/snapback]

Helst begge deler, men i mindre porsjoner. Det spørs litt på hva du vil oppnå. Hvordan spiser du i forhold til trening nå?

 

3)hvor mye proteinpulver burde jeg ha oppi en shaker med 2.5 dl vann?

7481209[/snapback]

25g, ca?

 

4) kommer jeg til å merke stor forskjell av å ta proteinpulver?

7481209[/snapback]

Det spørs på kostholdet ditt nå. Jeg ville anbefale at du lærte deg litt mer om kosthold før du kjøper pulveret, du risikerer å kaste penger ut av vinduet, og jeg mistenker at du er såpass ung at du ikke har all verdens penger heller.
Lenke til kommentar
1)Hvor mange ganger om dagen burde jeg ta det?

7481209[/snapback]

1-2.

 

2)er det før eller etter treningen?

7481209[/snapback]

Helst begge deler, men i mindre porsjoner. Det spørs litt på hva du vil oppnå. Hvordan spiser du i forhold til trening nå?

 

3)hvor mye proteinpulver burde jeg ha oppi en shaker med 2.5 dl vann?

7481209[/snapback]

25g, ca?

 

4) kommer jeg til å merke stor forskjell av å ta proteinpulver?

7481209[/snapback]

Det spørs på kostholdet ditt nå. Jeg ville anbefale at du lærte deg litt mer om kosthold før du kjøper pulveret, du risikerer å kaste penger ut av vinduet, og jeg mistenker at du er såpass ung at du ikke har all verdens penger heller.

7481429[/snapback]

 

 

spiser 1 porsjon havregryn om morgen å etter at jeg har trent. men har ikke sånn veldig peilling på hva slags kosthold jeg burde holde meg til. I helgene kan jeg fort gli ut å ende opp med å drikke et par halv literere cola flasker. vet ikke om det gjør noe? men har du noen tips om et pra kosthold jeg burde holde meg til? tusen takk for svar Zethyr :)

Lenke til kommentar

1)Hvor mange ganger om dagen burde jeg ta det?

1-3

 

2)er det før eller etter treningen?

Noen mener man skal ta det etter noen før, jeg mener det er best etter.

 

3)hvor mye proteinpulver burde jeg ha oppi en shaker med 2.5 dl vann?

Står på pakken. Alt fra 30g-60g.

 

4) kommer jeg til å merke stor forskjell av å ta proteinpulver?

Det spørs helt hvor mye proteiner du spiser, for noen er det bortkastet og for noen funker det og andre mener det ikke fungerer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
1)Hvor mange ganger om dagen burde jeg ta det?

1-3

 

2)er det før eller etter treningen?

Noen mener man skal ta det etter noen før, jeg mener det er best etter.

 

3)hvor mye proteinpulver burde jeg ha oppi en shaker med 2.5 dl vann?

Står på pakken. Alt fra 30g-60g.

 

4) kommer jeg til å merke stor forskjell av å ta proteinpulver?

Det spørs helt hvor mye proteiner du spiser, for noen er det bortkastet og for noen funker det og andre mener det ikke fungerer i det hele tatt.

7487516[/snapback]

 

Hvorfor mener du det er best etter?

 

Iform.no skrev nettopp at proteiner rett etter trening er så godt som bortkastet hvis du ikke får i deg noen raske karbohydrater samtidig, f.eks banan(er). Husk at kroppen trenger 4-6 ganger så mye karbohydrater som proteiner. Når det gjelder mengde så strides de lærde. Er litt usikker på hva man har kommet fram til, men hvis du ikke er veldig seriøs bør du vel ikke ha i deg mer enn ca 1.5g proteiner pr kg kroppsvekt daglig - inkludert det du får i deg uten pulver.

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål.

Jeg har 5 måltider om dage.

Jeg spiser brød til frokost med leverpostei, sill i tomat etc.

i lunchen på skolen tar jeg 25 g proteinpulver

Kommer hjem og lager meg middag, fiskegrateng, som det er karbohydrater og proteiner i.

Stikker å trener, spiser en banan etter trening, og en time etter slenger jeg i meg proteinpulver og noe annet.

så til kvelds tar jeg proteinpulver i vann.

Tar jeg for masse proteinpulver i forrhold til inntaket av mat?

Altså 75g hver dag.

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål.

Jeg har 5 måltider om dage.

Jeg spiser brød til frokost med leverpostei, sill i tomat etc.

i lunchen på skolen tar jeg 25 g proteinpulver

Kommer hjem og lager meg middag, fiskegrateng, som det er karbohydrater og proteiner i.

Stikker å trener, spiser en banan etter trening, og en time etter slenger jeg i meg proteinpulver og noe annet.

så til kvelds tar jeg proteinpulver i vann.

Tar jeg for masse proteinpulver i forrhold til inntaket av mat?

Altså 75g hver dag.

7500528[/snapback]

 

Frokosten er grei.

 

Til lunch bør du ha noe annet sammen med proteinpulveret, du bør alltid ha to makronæringsstoffer i hvert måltid, dvs protein+fett eller protein+karbohydrat, du kan ta alle 3 oxo, men ikke ta FOR mye av fett og karbo samtidlig, da legger det seg bare på vomba.

 

En banan etter trening har ikke nok raske karbs, ta heller 2 godt modne bananer sammens med en proteinshake.

 

Til kvelds gjelder det samme som lunch, du må ha noe sammens med shaken, og fett er best om kvelden, fordi du har ikke bruk for karbohydrater, så 2ss med olje er greit der.

 

Jeg synes ikke du tar for mye pulver i forhold til vanlig mat.. pulver tar man til måltid hvor man ikke klarer eller har mulighet til å få i seg fastføde-protein. Men, det beste er selvsagt mat istedetfor pulver. :)

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...