Gå til innhold

Hvordan kjøre 2x20"lcd i Span, samt en 42" klonet?


bygern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har 2 x 6600GT kort og med SLi deaktivert kan eg ha 4 skjermer.. har prøvd 3.....

http://www.tju3tre.com/Bilder/DSC00423.JPG

Du bare klikker på Properties på skrivebordet og velger Settings og der klikker du på skjerm 2 eller 3 alt etter som, og huker av, Extend my Windows desktop onto this monitor.. funker fint...

 

http://www.tju3tre.com/Bilder/skjerm%20valg.JPG

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Vet ikke om du (eller jeg) misforsto, men slik vil jeg ha oppsettet:

 

* 2 x 20" LCD skjermer som kjører SPAN av desktopen

* 1 x 42" Plasma TV som er en kloning av den ene 20"en (Primary)

 

Dette for å kunne spille av filmer etc på 42"en.. mens jeg også har mulighet til å benytte en SPANed desktop til vanlig PC bruk.

 

Jeg har idag nVidia 7600 GS kort med to DVI utganger. Jeg har også en del PCI skjermkort slengende hvis det er mulig å benytte en av disse til dette formålet?

 

Hvordan blir den enkleste (og billigste) løsningen i mitt tilfelle? Er åpen for evt. andre smarte løsninger også! :)

 

. . .

Lenke til kommentar
Plasma skjermer tåler ikke samme bilde lenge, da brenner det seg fast..

 

Ville heller gått for en LCD skjerm for det bruket ditt..

7479547[/snapback]

 

 

Takk for et nyttig svar!

 

1. Hvem sier jeg skal ha samme bilde på i lengre tid?

 

2. Hvem sier at det brenner seg fast?

 

3. Spurte jeg om hvilken TV jeg burde kjøpe?

 

 

MVH

Byg.

Lenke til kommentar
Jeg har kun erfaring med Matrox Parhelia og den løsningen du ønsker. og det funker i alle fall utmerket. Nå har de også kommet med en ekstern boks som skal kunne plugges i en single VGA port og fungere tilsvarende. http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/prod.../th2go/home.php

7479657[/snapback]

 

 

Vet du hvordan kortet ditt er iforhold til HDTV prosessering? Om man kan benytte det til å kjøre HDTV filmer ut på TV'en ? :)

Lenke til kommentar
Plasma skjermer tåler ikke samme bilde lenge, da brenner det seg fast..

 

Ville heller gått for en LCD skjerm for det bruket ditt..

7479547[/snapback]

 

Stemmer ikke for de fleste nyere plasmaskjermer, som min.

På min forflytter bildet seg, det merkes ikke men inbrenning ungås

7479679[/snapback]

Jo det stemmer. Står samme bilde der brennes det. Min fars kompis driver egen shappe med tv/satelitt tv.

Og jeg har snakka med han om akkurat dette. For hadde tenkt på plasma selv..

 

Takk for et nyttig svar!

 

1. Hvem sier jeg skal ha samme bilde på i lengre tid?

 

2. Hvem sier at det brenner seg fast?

 

3. Spurte jeg om hvilken TV jeg burde kjøpe?

 

 

MVH

Byg.

Hva mente du med det innlegget?

Skal jeg besvare det liksom?

Lenke til kommentar

la oss bryte ned noe av innbrennings"mystikken"..

 

innbrenning kan forekomme på alle plasmaskjermer, nye og gamle.

 

nyere plasmapaneler er mer motstandsdyktige mot innbrenning pga. teknologi som skal motvirke dette, bl.a. flyttes bildet noen få pixler innimellom og TV-kanaler er obs på dette og skifter plassering på sin logo.

 

selv på tross av denne teknologien så hjelper ikke dette dersom bildet på skjermen har bildeflater som har et areal som strekker seg over mange pixler, f.eks vil et rødt areal på 10x10cm alltid ha rødfarge på de samme pixlene, nemlig de som befinner seg i midten av arealet.

 

de skjermene som opplever innbrenning har ofte stått med samme stillbilde over en lengre periode, vi snakker som regel om 3-4 dager og mer. det er særlig de første panelene som kom og paneler brukt på flyplasser, togstasjoner o.l. som opplever innbrenning. er man uvøren og lar en kanal som ikke skifter logoens plassering stå på en hel kveld kan man oppleve å se logoen i hjørnet en liten stund etterpå, men den forsvinner som regel etter en tid.

 

det finnes måter å fjerne noen typer innbrenning på, forskjellige produsenter har forskjellige måter, f.eks kjøre inverse bilder over skjermen en periode. ikke all innbrenning kan fjernes.

 

dedikerte PC-skjermer bør ikke være plasmaskjermer, trådstarter er her ute etter en plasma som skal fungere som filmfremviser og skal opptre som en klone av primærskjermen nettopp til dette bruket. dette blir som å ha en plasma TV :)

 

altså: innbrenning kan skje på alle plasmapaneler, men nyere paneler er mer motstandsdyktige og litt fornuftig bruk når man er klar over fenomenet gjør underverker.

Endret av dc
Lenke til kommentar

Leste du gjennom tråden jeg linket til?

 

Feature mode/Theatermode(ATi):

 

Feature mode er også svært simpelt, skjermen du velger som "feature display" vil være helt svart og ikke vise noen bakgrunn ol. men kun filmer som blir spilt av i f.eks media player.

Du vil IKKE kunne bevege muspekeren til skjermen som er valgt som "feature display".

Dette er nyttig hvis du f.eks har koblet til en TV og vil vise fullskjermfilm på TVen men fortsatt kunne bruke den/de andre skjermen(e) til vanlig windows bruk

 

Dette er Feature mode på den skjermen til høyre, og span på de to andre (span støttes nå også av ATi, les punktet under).

 

user posted image

 

Finner bla.a dette der. Som ligner litt på det du hadde tenkt deg?

 

Står også dette:

nVidia (alle kort i GeForce FX serien):

Driverene til nVidia gjør sitt til at du bruke de fleste oppsett for dual skjerm og er derfor et klart valg hvis du skal kjøre dual. Det er også enkelt å bytte mellom oppsett ved hjelp av den medfølgende programvaren "nView desktop manager".

 

+ nVidia er rask på 3d/spilling.

+ Støtter 2 skjermer

+ Støtter span mode ol.

+ Kan skaffes med 2xDVI

- Støtter ikke 3 skjermer og "ekte" Surround Gaming.

Lenke til kommentar
Plasma skjermer tåler ikke samme bilde lenge, da brenner det seg fast..

 

Ville heller gått for en LCD skjerm for det bruket ditt..

7479547[/snapback]

 

 

Takk for et nyttig svar!

 

1. Hvem sier jeg skal ha samme bilde på i lengre tid?

 

2. Hvem sier at det brenner seg fast?

 

3. Spurte jeg om hvilken TV jeg burde kjøpe?

 

 

MVH

Byg.

7479607[/snapback]

 

Vet ikke om første setning var ment ironisk, men det virker sånn. Trenger ikke være Frekk selv om du ikke er ening i det han skriver.

 

Spør du meg, var det nyttinge svar han gav.

Lenke til kommentar
Vet ikke om første setning var ment ironisk, men det virker sånn. Trenger ikke være Frekk selv om du ikke er ening i det han skriver.

 

Spør du meg, var det nyttinge svar han gav.

7485335[/snapback]

Jeg føler derimot med trådstarter, han spurte om 1 spm(Hvordan få til 2 skjermer i SPAN, pluss 1 bildet av primary skjermen i SPAN). Hvorfor begynner da -shark- å trekke inn innbrennings problematikken er for meg da helt uforståelig.

 

For alt vi vet skal denne skjermen kun brukes til å vise film en gang i uken, hvor han da sannsynligvis ikke vil få noe innbrenning før om 10 år.

 

Trådstarter har heller ikke sagt noe om hva slags bruk han trenger dette til, hvordan kan da -shark- fraråde han plasma til hans bruk?

 

Jeg for min del ser flere fordeler med plasma, men det trenger jeg ikke gå inn på her.

 

Tilbake til trådstarters problem. Hva skjer hvis du først setter opp de 2 skjermene i span mode, for så prøver å aktivere tv-utgangen?

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

OK, dette ble litt komplisert.....skal vi se, rett meg om jeg misforstår for det må da kunne gå ann å ordne dette :)

 

- 2x20" LCD skjermer som kjører i span (ikke extended), disse må kjøres på samme skjermkort

- 1 plasma/skjerm som er en klone av den totale 2x20" span oppløsningen, på et nytt skjermkort

 

Dette, vil aldri gå. Når du kjører SPAN, er det kun en primær skjerm - det er den totale oppløsningen du kjører over begge 2x20" LCD skjermer. Det er derfor SPAN fungerer som den gjør - spill f.eks. behandler "primærskjermen" som en kjempeoppløsning hvor skjermkortet fordeler bildet ut på 2 skjermer. Hvis du skal klone primærskjermen vil du få f.eks. (1280*2)*1024 = 2560*1024 på plasma :)

 

Vil det bli veldig galt å kjøre

#1 - primær & #3 - klone av primær?

#2 - extended

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...