Gå til innhold

To Radiatorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha to radiatorer, som ikke er veldig mye vits, hvis du ikke bruker to små radiatorer.

Men isolering, da kan du bruke noen som heter Neopren som er em slags porøs gummi. bruk også silkon i center av sokkelen, og smør godt med fett rundt, på og inni sokkelen

Finnes mange guider rundt på internett om isolering.

Swiftech har en guid på web sidene sine.

Hvilken peltier-blokk skal du bruke ?

Lenke til kommentar

men uansett, jeg fant ikke no guide på swiftech.

og hvor får jeg tak i neopren i forskjellige former(så jeg får dem på vannrøra)? men det med silicon i sockelen, må jeg fylle opp helt eller kan jeg ha luft der(hvis det er plass i det heletatt) bare det er tett?

ps. det er helt sikkert greit at flere henger seg på her, trenger alle råd og synspunkter jeg kan få :smile:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal ha vanntank..hvordan skal du få vann inn/og luft ut av systemet ditt da?

 

Jeg var på utkikk(er dårlig til å lete) i går .. på hele 3 store butikker.. men fant ingen "billige" tappekraner(?).. merkelig!

 

Og jeg fant ingen av plast eller lignende.. det er jo det jeg skulle hatt... så jeg kjøpte meg en slags liten vanntank da.. får se hvordan det fungerer :roll: ..

Lenke til kommentar

To radiatorer vil senke temperaturen på vannet.

 

Et raskt estimat vil være at du halverer temperaturdifferansen mellom vanntempen ved bruk av en radiator og luft. (Eks: RT=22C, Vann1=30C, => Vann2=26C, Altså 4 grader forbedring)

 

Isolering ved bruk av peltier trenger du kun å gjøre der det er fare for at tempen blir vesentlig under rom-temp. Dvs. kun rundt CPU'en, coldplaten, socketen og bak hovedkortet under socketen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...