Gå til innhold

Nytt Metallica-album rett om hjørnet, hva tror du?


Martin-sama

Anbefalte innlegg

the new song og the other new song hadde jo heilt grei gitar.. spesielt the new song... probleme e james, han synge jo so elendi.. stemma va noke heeeilt anna på dei gode gamle som ride the lightning;P

7617193[/snapback]

 

Jeg synes nå James har fått tilbake noe av særpreget i stemme sin. Han hadde fått mer growl stemme igjen. Syntes han var bra på konserten!

 

Jeg synes ingen av de nye sangene er spesielt bra, og håper jeg slipper å se dem på det nye albumet

 

edit, Må innrømme at en av sangene faktisk ikke er så ille som første gang jeg syntes første gang jeg hørte dem. Soloen i den ene er ganske bra!

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
the new song og the other new song hadde jo heilt grei gitar.. spesielt the new song... probleme e james, han synge jo so elendi.. stemma va noke heeeilt anna på dei gode gamle som ride the lightning;P

7617193[/snapback]

 

Jeg synes nå James har fått tilbake noe av særpreget i stemme sin. Han hadde fått mer growl stemme igjen. Syntes han var bra på konserten!

 

Jeg synes ingen av de nye sangene er spesielt bra, og håper jeg slipper å se dem på det nye albumet

9554488[/snapback]

 

Har du hørt Ecstasy of Gold? Den er jo helt fantastisk, med genial(e) solo(er) :D

 

edit: NYT DET!

 

Zm7EeuWnc-8

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
the new song og the other new song hadde jo heilt grei gitar.. spesielt the new song... probleme e james, han synge jo so elendi.. stemma va noke heeeilt anna på dei gode gamle som ride the lightning;P

7617193[/snapback]

 

Jeg synes nå James har fått tilbake noe av særpreget i stemme sin. Han hadde fått mer growl stemme igjen. Syntes han var bra på konserten!

 

Jeg synes ingen av de nye sangene er spesielt bra, og håper jeg slipper å se dem på det nye albumet

9554488[/snapback]

 

Har du hørt Ecstasy of Gold? Den er jo helt fantastisk, med genial(e) solo(er) :D

9554578[/snapback]

Ja, Ennio Morricone komponerte den til The Good, the Bad and the Ugly.

Metallica har brukt den som intro i mange år...

Lenke til kommentar
the new song og the other new song hadde jo heilt grei gitar.. spesielt the new song... probleme e james, han synge jo so elendi.. stemma va noke heeeilt anna på dei gode gamle som ride the lightning;P

7617193[/snapback]

 

Jeg synes nå James har fått tilbake noe av særpreget i stemme sin. Han hadde fått mer growl stemme igjen. Syntes han var bra på konserten!

 

Jeg synes ingen av de nye sangene er spesielt bra, og håper jeg slipper å se dem på det nye albumet

9554488[/snapback]

 

Har du hørt Ecstasy of Gold? Den er jo helt fantastisk, med genial(e) solo(er) :D

9554578[/snapback]

Ja, Ennio Morricone komponerte den til The Good, the Bad and the Ugly.

Metallica har brukt den som intro i mange år...

9554584[/snapback]

 

Jaja, men jeg snakker ikke om introen, jeg snakker om den videoen jeg posta to poster opp. Der kan ingen klage på soloer ihvertfall.

Lenke til kommentar
the new song og the other new song hadde jo heilt grei gitar.. spesielt the new song... probleme e james, han synge jo so elendi.. stemma va noke heeeilt anna på dei gode gamle som ride the lightning;P

7617193[/snapback]

 

Jeg synes nå James har fått tilbake noe av særpreget i stemme sin. Han hadde fått mer growl stemme igjen. Syntes han var bra på konserten!

 

Jeg synes ingen av de nye sangene er spesielt bra, og håper jeg slipper å se dem på det nye albumet

 

edit, Må innrømme at en av sangene faktisk ikke er så ille som første gang jeg syntes første gang jeg hørte dem. Soloen i den ene er ganske bra!

9554488[/snapback]

 

Har du hørt Ecstasy of Gold? Den er jo helt fantastisk, med genial(e) solo(er) :D

 

edit: NYT DET!

 

Zm7EeuWnc-8

9554578[/snapback]

 

Det der hadde da vel ingenting med innlegget mitt å gjøre?

 

Og, ja. Selvsagt har jeg hørt The Ecstasy of Gold. Tøff coverversjon Metallica har av den, men den er ikke brukt lang tid på. Hører at det ikke er gjort så altfor mange opptak

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Translated from a Swedish magazine...

Some new tidbits in here, such as the lyrics being written 100% by James.

 

------------------------------------------------

 

Q: How is the new album going to sound?

 

A: The attitude of the new material is totally old school. Which has alot to do with us playing "MOP" live last year.

One thing that Rick Rubin said to Lars and James was; "When you are creating the songs, try and think about what was going throu your heads at the time when you made "MOP". Try and have the same attitude in the creative process."

 

Q: But how does it sound?

 

A: The songs are not going to be short. Your not going to hear any 4 min songs on this one. There is alot going on with diffrent harmonies and layers. Its hard for us who are up in it all creating to have a good perspective on it, but then you get some one from the outside like Scott Ian from Anthrax, who was waiting outside for me and Kirk. He heard us work on one of the new songs and said: "Wow, what a riff!!! Is it going to be on the new album?", he was clearly excited.

 

Q: So, is that riff going to be on the new album?

 

A: I actually dont remember (laughs), I cant remember that riff, but the song on the other hand. There are 14 songs, and we are not going to put so many on the record, so we dont know yet. There are some songs which we know with absolute certainty will make the album. There's alot of great riffs and cool grove to it, sometimes its very dynamic, I think this will be a really special album. We are still in a way writing these songs, on this tour James just came up with a fantastic riff, and it just has to make the new album, so in that sence the songs are still changing. And I got all these ideas on what I want to do with the bass. I think there is a creative magic going on in the group for this effort.

 

Q: Many people want to know if its gonna old "glories" thrash metal on the new record.

 

A: Yes! There are many diffrent musical inputs, and one of them is thrash. The dynamic elements Metallica used in the 80's are also a factor you will see on this record. There is also something that I think is a renewal of the heavyness, which is this Slayer-kind powergroove with a Metallica signature. The material is really heavy, even at the "groovie" parts, and alot of really strong melodies. The lyrics are also cool, I wasnt there under the recording of St.Anger, but there the Lyrics were made by everyone, this time its 100% James Hetfield. So the songs are more his then they were the last time, which is a good thing.

 

 

- Then there is something about Bob Rock getting fired and why they are now working with Rubin, and it goes on to.......

Q: And now there is "pre-Bob rock" philosophy.

 

A: Rick said this; James, why did you have a higher range on your singing voice before? Is it something you still can do? Can you still sing this song in this way?

I think that is fantastic, and I know alot of people will be surprised when they hear James on the new record. When songs are sung in an octave lower its easier for James, the voice hasnt the same agression and sounds more bluesy. Its good for James to get these kinds of suggestions, it forces him out from comfortable zone where he has been the past years, and this gives him a challenge. You can hear the old-school feeling in his voice now, just as back in the day.

 

Q: Many fans think that James voice isnt good enough these days, that it isnt nearly as good as it was before, is this something you guys discuss within the band?

 

A: Yes, and there are may reasons for James voice changing. The voice changes with age, but James.... Well, ok the voice isnt the same, when you are young you scream alot and have this attitude, the same attitude is more so in these new songs then it has been for in 20 years. These are things that Rick Rubin sees and wants us to work with, which has alot to do with the result of this album.

 

A: Another thing which people dont usually think about is the tuning. "Do you drop down a half step?", this dosent tell you much if you dont play an instrument. The vocals have a range and James is now using much of his register which he hasnt sung in for a long time. I personaly, and the rest of the band think that this is more in the lines of the "Old school" Metallica then that of the latest stuff. The vocals have a big part in the change/direction the music is going.

Now days many bands tune down to D, like Korn did, or to tune the E-string down to A. Early Metallica was never about this, it was about what I call A440, which is the standardtuning.

 

Q: "Invisible Kid" on St.Anger was really down-tuned.

 

A: Yeah, really. Rick thou not a fan of down-tuning. I dont have problem with it, Slayer down-tune in some song and they still sound brutal.

 

Then the interviewer talks about the two new songs, which he said, hade some great riffs; like the FWTB intro and strong riffing in the end, but had alot of boring riffs and parts that didnt go anywhere..... Etc etc. New song played in Bilbao, Rob said they fucked it up, you know the rest of that story.

 

Q: How was it to join Metallica? Do you think you joined Metallica at a perfect moment? If the new album lives up to its expectations then it will be like "Rubin and Trujillo saved Metallica" cry will replace the "Bob rock ruined Metallica".

 

A: I dont think it has ever been better to be in Metallica. If it had been 10-15 years ago I'm sure it would have been difficult to get along with Lars and James. The attitude within the band is healty, when I come with suggestions thye listen. Like when I said that it would be cool to play "Dyers Eve" live. What is cool is that when I joined the band they wanted to start playing old stuff, but this attitude didnt "Manifest" itself before the Filmore gig. I always say that the Filmore gig was 100% rehearsel.

We didnt do Dyers Eve this summer, but we have allready gone throu all our Metallica songs and picked some for the next tour, which we know are going to sur

 

 

 

 

Bare en ting å si, dette høres jævli bra ut, lange sanger er elsk.

Lenke til kommentar
the new song og the other new song hadde jo heilt grei gitar.. spesielt the new song... probleme e james, han synge jo so elendi.. stemma va noke heeeilt anna på dei gode gamle som ride the lightning;P

7617193[/snapback]

 

Jeg synes nå James har fått tilbake noe av særpreget i stemme sin. Han hadde fått mer growl stemme igjen. Syntes han var bra på konserten!

 

Jeg synes ingen av de nye sangene er spesielt bra, og håper jeg slipper å se dem på det nye albumet

 

edit, Må innrømme at en av sangene faktisk ikke er så ille som første gang jeg syntes første gang jeg hørte dem. Soloen i den ene er ganske bra!

9554488[/snapback]

 

Har du hørt Ecstasy of Gold? Den er jo helt fantastisk, med genial(e) solo(er) :D

 

edit: NYT DET!

 

Zm7EeuWnc-8

9554578[/snapback]

 

Det der hadde da vel ingenting med innlegget mitt å gjøre?

 

Og, ja. Selvsagt har jeg hørt The Ecstasy of Gold. Tøff coverversjon Metallica har av den, men den er ikke brukt lang tid på. Hører at det ikke er gjort så altfor mange opptak

9556006[/snapback]

 

Enig i at Ecstasy Of Gold er bra, men jeg liker nå bedre den symfony/opera versjonen de har som intro på konserter jeg :D

Endret av M-Gard
Lenke til kommentar
Enig i at Ecstasy Of Gold er bra, men jeg liker nå bedre den symfony/opera versjonen de har som intro på konserter jeg :D

9616239[/snapback]

 

Jeg har aldri hørt noen operaversjon av Ecstasy of Gold, som Metallica har hatt som intro før konserter. De har riktignok hatt en symfoniversjon, som ble fremført av Metallica og (California?) Symfoni Orkester på "S&M"-konserten.

 

Bortsett fra den konserten, så spiller de originalen av The Ecstacy of Gold som intro på konserter. Eller, de spiller den vel heller ikke. Den spilles av en cd eller noe.

Lenke til kommentar
Enig i at Ecstasy Of Gold er bra, men jeg liker nå bedre den symfony/opera versjonen de har som intro på konserter jeg :D

9616239[/snapback]

 

Jeg har aldri hørt noen operaversjon av Ecstasy of Gold, som Metallica har hatt som intro før konserter. De har riktignok hatt en symfoniversjon, som ble fremført av Metallica og (California?) Symfoni Orkester på "S&M"-konserten.

 

Bortsett fra den konserten, så spiller de originalen av The Ecstacy of Gold som intro på konserter. Eller, de spiller den vel heller ikke. Den spilles av en cd eller noe.

9622043[/snapback]

 

Ja, DE spiller den ikke, det blir bare spilt av i starten av konsertene for å byffe opp en stemning.

 

Forresten: Jeg vil bare whine litt fordi de er så jævla treige med den plata...

 

WHINNNEE!111! OMGOMGOGM!!11 N000BBBSSS!!111 GIEFGIEF CAEKN00BS!11 LOLZORCAEKOMGWTFBBQ!!11

Lenke til kommentar
Enig i at Ecstasy Of Gold er bra, men jeg liker nå bedre den symfony/opera versjonen de har som intro på konserter jeg :D

9616239[/snapback]

 

Jeg har aldri hørt noen operaversjon av Ecstasy of Gold, som Metallica har hatt som intro før konserter. De har riktignok hatt en symfoniversjon, som ble fremført av Metallica og (California?) Symfoni Orkester på "S&M"-konserten.

 

Bortsett fra den konserten, så spiller de originalen av The Ecstacy of Gold som intro på konserter. Eller, de spiller den vel heller ikke. Den spilles av en cd eller noe.

9622043[/snapback]

 

Ja, DE spiller den ikke, det blir bare spilt av i starten av konsertene for å byffe opp en stemning.

 

Forresten: Jeg vil bare whine litt fordi de er så jævla treige med den plata...

 

WHINNNEE!111! OMGOMGOGM!!11 N000BBBSSS!!111 GIEFGIEF CAEKN00BS!11 LOLZORCAEKOMGWTFBBQ!!11

9623071[/snapback]

 

Men for faen a. Kan du være litt mer konsekvent når du quoter? Andre gangen på en side, at du quoter meg helt meningsløst

Lenke til kommentar
Enig i at Ecstasy Of Gold er bra, men jeg liker nå bedre den symfony/opera versjonen de har som intro på konserter jeg :D

9616239[/snapback]

 

Jeg har aldri hørt noen operaversjon av Ecstasy of Gold, som Metallica har hatt som intro før konserter. De har riktignok hatt en symfoniversjon, som ble fremført av Metallica og (California?) Symfoni Orkester på "S&M"-konserten.

 

Bortsett fra den konserten, så spiller de originalen av The Ecstacy of Gold som intro på konserter. Eller, de spiller den vel heller ikke. Den spilles av en cd eller noe.

9622043[/snapback]

Ja det var den jeg mente :)

Den som kom rett før de gikk på på Valle Hovin :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...