Gå til innhold

OneCall: superbillig men bra?


Anbefalte innlegg

Leste en artikkel på Dagbladet eller VG, og der var det OneCall som var den rimeligste teleoperatøren. Sjekket på sidene til OneCall, og de er faktisk råbillige. Ingen innmeldingsavgift, Norges billigste SMS med 35 øre pr.stk. og kun 65 øre pr. min. for å ringe.

 

Spørsmålet er om de er en seriøs operatør. Noen som har erfaringer med de? Virker som om de eies av Hafslund, eller i hvert fall et av Haflunds datterselskaper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldrene mine og flere jeg kjenner har ip-telefoni fra dem og på det området har de virket veldig seriøse. God og rask kundeservice og blant de aller billigste. Det jeg har å utsette på dem er at de bl.a har plantet en og annen ansatt her på forumene tidligere som har reklamert som bare det for dem. De har også vært "for billige" på noen av tjenestene sine og måtte sette opp prisene endel i ettertid, noe som irriterte mange kunder.

Lenke til kommentar

Du kan nok trygt velge OneCall. Har hatt dem selv en stund, men gikk tilbake til Netcom, men bare pga. Trådløs famile.

 

OneCall virker som et særiøst selskap de. Det eneste som plaget meg litt var at jeg ba de sende regningene mine i posten, men fikk de likevel på mail. Krevde dog bare en til telefon så var det fikset. :) Men veldig rimelige og konkurransedyktige priser. :)

Lenke til kommentar

Djuice allstar fra telenor har

 

50 gratis sms pr måned fra mobil + 30 sms fra telenormobil.no

39 øre i sms

69 øre minuttpris uansett + 69 øre i oppstartsavgift.

 

Det eneste du sparer på å velge en ukjent liten aktør er småpeng.

 

 

Dessuten kan det nevnes at frifamilie fra telenor har 18 års aldersgrense.

Lignende tilbud fra netcom og tele2 har 25 års grense.

Endret av emalisti
Lenke til kommentar
Tja.. de har minimumsfakturering på 45 kroner. :thumbdown:

 

I tillegg er de dyre hvis man bruker abonnement i utlandet.

7473278[/snapback]

 

 

Det siste stemmer da ikke, bare å gå inn på www.telepriser.no så ser dere at One Call er en av de rimligste for bruk i utlandet.

7474164[/snapback]

 

I tillegg så er jo dette med minimumsfaktuering ganske normalt når man ikke har abonnementsavgift. Og du glemmer i tillegg en vesentlig ting jokab: 55 ringeminutter + 55 smser for de 45 kronene. Høres ut som en grei tradeoff i mine øre.

 

Når det er sagt, så har jeg akkurat byttet til OneCall Kontant, så får vi se. Bruker privatmobilen så lite at jeg ikke trenger noe særs til abonnement, og er jo greit å få de billigste SMSene på den i det minste.

Lenke til kommentar

Har også brukt onecall noen måneder nå.. regningen gikk betraktlig ned fra telenor non stop. Nå skal det nevnes at på slutten, så sendte jeg ikke så mye meldinger at det abb lønte seg.. men uansett gikk jeg fra 700kr i måneden med telenor til 180kr måneden med onecall..

 

Kundeservice har jeg ikke hatt behov for enda, så kan ikke uttale meg der.

 

Alt i alt er jeg fornøyd :)

 

Bortsett fra den elendige dekninga som netcom har.

Lenke til kommentar
Det siste stemmer da ikke, bare å gå inn på www.telepriser.no så ser dere at One Call er en av de rimligste for bruk i utlandet.

7474164[/snapback]

 

Tja... har akkurat nå sammenlignet OneCall med Tele2 Scratch (tilfeldig valgt mobiloperatør - har den ikke selv).

Har valgt et land og her er priser:

 

OneCall - 29.38 kr/min

Tele2 - 6,5 kr/min

Lenke til kommentar

I tillegg så er jo dette med minimumsfaktuering ganske normalt når man ikke har abonnementsavgift. Og du glemmer i tillegg en vesentlig ting jokab: 55 ringeminutter + 55 smser for de 45 kronene. Høres ut som en grei tradeoff i mine øre.

 

Når det er sagt, så har jeg akkurat byttet til OneCall Kontant, så får vi se. Bruker privatmobilen så lite at jeg ikke trenger noe særs til abonnement, og er jo greit å få de billigste SMSene på den i det minste.

7474190[/snapback]

 

Ja, dette har jeg ikke lagt merke til. :blush:

Det virker som om det er likevel ganske bra greie hvis man skal ikke bruke den i utlandet. SMS priser fra utlandet er lave, men ikke telefonsamtaler.

Må tenke litt om jeg skal bytte....

Lenke til kommentar

Ved tap av simkort: Dersom du har mistet/blitt frastjålet mobiltelefonen så ta kontakt med kundeservice på telefon 815 66 111 umiddelbart, slik at SIM-kortet kan sperres.

 

--> Utenfor våre åpningstider kan du ringe tlf.nr. 46 78 04 11 og legge igjen beskjed på vår mobilsvarer. <--

 

Ser ut som det ledes av ca. 1 pers :p

Lenke til kommentar
Har valgt et land og her er priser:

 

OneCall - 29.38 kr/min

Tele2 - 6,5 kr/min

7477428[/snapback]

Du har sikkert valgt Fuji eller noe. For meg er det mest i Norden og Vest-Europa jeg reiser, og da er ringe prisene henholdsvis 6 kr og 8,50 kr. Det er ikke ille. SMS koster 1 krone å sende i motsetning til NetCom jeg har nå hvor det vel koster 4 kroner.

Lenke til kommentar
Har valgt et land og her er priser:

 

OneCall - 29.38 kr/min

Tele2 - 6,5 kr/min

7477428[/snapback]

Du har sikkert valgt Fuji eller noe. For meg er det mest i Norden og Vest-Europa jeg reiser, og da er ringe prisene henholdsvis 6 kr og 8,50 kr. Det er ikke ille. SMS koster 1 krone å sende i motsetning til NetCom jeg har nå hvor det vel koster 4 kroner.

7479492[/snapback]

 

Prøv heller Tele 2 Champion. Det er BILLIG og norske priser til Sverige og i Sverige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...