Gå til innhold

oppgradering av skjermkort eller "alt"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på et par ting til jeg: er det normalt at cpu ligger på litt over 50 grader på load? og hvorfor står det i bios at jeg bruker 2x1GB DDR333, når det egentlig er DDR400

fant ut at det kun var en tilkobling fo chassis vifte på hovedkortet, så det virker som det blir litt varmt? eller er ikke dette så varmt?

 

Kjørte 3dmark05 i dag: 9660poeng, og 3dmark06: 6233poeng, er mektig imponert :thumbup:

Endret av marius883
Lenke til kommentar

jeg ville godt for et nytt opsett.

 

Intel Pentium D 2,8 ghz til ca 900kr, den yter totalt 5,6Ghz siden den er tokjernet. Det er ingen amd cpu'er som er så raske.

 

Men her er mitt tips:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324693

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309926&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326983

 

Jeg har hatt 7600GS å det tok BF 2142 på fullt, samme med NFS Carbon.

Med Gainward kort følger det med overklokkings programvare. Du kan styre vifte hastigheten på kortet og overklokke det om du vil.

+ du kan kjøpe ett helt likt skjermkort seinere og ha SLI.

Endret av seidon
Lenke til kommentar
jeg ville godt for et nytt opsett.

 

Intel Pentium D 2,8 ghz til ca 900kr, den yter totalt 5,6Ghz siden den er tokjernet. Det er ingen amd cpu'er som er så raske.

 

Men her er mitt tips:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324693

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309926&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326983

 

Jeg har hatt 7600GS å det tok BF 2142 på fullt, samme med NFS Carbon.

Med Gainward kort følger det med overklokkings programvare. Du kan styre vifte hastigheten på kortet og overklokke det om du vil.

+ du kan kjøpe ett helt likt skjermkort seinere og ha SLI.

7756278[/snapback]

 

Ja for pentium d er jo bedre enn core 2 duo :tease: NOT

Og for det andre geforce 7800gtx er bedre enn 7600gs!

lær deg litt mer om data før du kommer med sånne forslag takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen folkens!

 

Ville bare si at jeg er knallfornøyd med det nye oppsettet mitt så langt, har ikke hatt et eneste problem siden jeg monterte det, og pcen har ikke "klikket" en eneste gang heller :)

 

Jeg må bare si TAKK til FBEN som kom med forslaget om å kjøpe dette oppsettet, jeg er ivertfall max fornøyd så langt! :thumbup:

 

Det jeg går å funderer litt på nå, er om jeg skal gå til innkjøp av windows vista som kommer ut i dag, tenkte da å kjøpe Vista Home Premium i OEM utgave, til en 1000 lapp, men er litt usikker på om det er verdt det? jeg kjører i dag windows xp pro sp2. jeg har også en engelsk versjon av vista home premium som jeg har innstalert på en annen partisjon, lastet ned for å se hvordan den var, og pcen har ivertfall ikke noen som helst problemer med å kjøre vista, får 5,5 i den vista ratingen, og jeg merker ikke at det går noe treigere enn xp, også ser den jo så utrolig mye bedre ut enn xp, pluss at den har media center :)

er også litt kult med den funksjonen som gjør at man kan styre pcen med stemmen. hva syns dere, er det verdt 1000 kroner? :hmm:

Lenke til kommentar

Vil absolutt si det er verdt 1000 kroner, men jeg personlig kommer til å vente en liten stund før jeg skifter til Vista.

 

Foresten; hvis du kjøpe vista nå, og det oppdages store sikkerthethull e.l., og det kommer ut en ny Service Pack, får man da oppdatert dette, eller må man kjøpe ny Vista for å få den oppdaterte versjonen? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville heller satset på en Vista oppgradering... -Da kan du skifte hovedkort og systemdisk uten noe tull.

7833827[/snapback]

 

ja, men hvis jeg skal vista oppgradering til home premium, så må jeg ha en av disse versjonene av xp innstalert:

Oppgradering fra:

Microsoft Windows XP Home Edition SP2 eller nyere

Microsoft Windows XP Media Center 2004

Microsoft Windows XP Media Center 2005

Microsoft Windows Vista Home Basic Edition

eller så må jeg kjøpe ultimate versjonen, og den har jeg ikke råd til!

 

så jeg kan ikke bytte hovedkort og diverse andre deler med en OEM versjon? :hmm:

Den xp pro versjonen jeg har nå er jo en OEM versjon, og den funka jo helt greit etter at jeg byttet div. deler.

Lenke til kommentar

Fint at oppsettet funket så bra da. :!:

 

Bare retail som kommer i fancy boks.

 

Når det gjelder OEM versjonen og oppgradering, så er det full krangel om man må kjøpe ny lisens eller ikke når du har skiftet for mange deler. Så ville avente litt og se hva folk blir enige om, og forhåpentligvis så kommer Microsoft sentralt med en offisiell uttalelse om det.

Lenke til kommentar
Fint at oppsettet funket så bra da.  :!:

 

Bare retail som kommer i fancy boks.

 

Når det gjelder OEM versjonen og oppgradering, så er det full krangel om man må kjøpe ny lisens eller ikke når du har skiftet for mange deler. Så ville avente litt og se hva folk blir enige om, og forhåpentligvis så kommer Microsoft sentralt med en offisiell uttalelse om det.

7837589[/snapback]

 

et spørsmål til: jeg har lest noen steder at jeg kun får kjøpe OEM versjonen dersom jeg kjøper en pc komponent samtidig, f.eks en mus. stemmer dette?

Lenke til kommentar

Microsoft kom med nye regler før jul, nå kan du kjøpe Vista OEM uten å kjøpe hardware i tillegg.

 

Såvidt jeg har skjønt nå, så behøver du heller ikke kjøpe nye OEM lisens når du har skiftet ut for mye hardware, men du må ringe til Microsoft for å aktivere på nytt. Lignende som du må gjøre i dag med XP, men du kan skifte mer hardware før du må ringe inn.

Lenke til kommentar
Microsoft kom med nye regler før jul, nå kan du kjøpe Vista OEM uten å kjøpe hardware i tillegg.

 

Såvidt jeg har skjønt nå, så behøver du heller ikke kjøpe nye OEM lisens når du har skiftet ut for mye hardware, men du må ringe til Microsoft for å aktivere på nytt. Lignende som du må gjøre i dag med XP, men du kan skifte mer hardware før du må ringe inn.

7850182[/snapback]

 

Takk for svar nok engang, da tror jeg at jeg skal bestille meg en OEM versjon av Home Premium. :thumbup:

Men du, hvis jeg fjerner xp helt nå, og innstalerer den engelske verjonen av vista ultimate som jeg har liggende (virker bare i 30 dager) mens jeg venter på at den andre kommer, kan jeg da fjerne den uten problemer når jeg skal innstalere den norske versjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...