Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

skal sove med linser, hva skjer?


papirvann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg søvna av med linser en gang, måtte føle meg ut til badet og bruke en klut for å få vekk all øyevoksen, kunne ikke se.. Var engangslinser.

7459308[/snapback]

Hmm, det har aldri skjedd med meg. Har sovnet med engangslinser ganske mange ganger. Når jeg våkner er det bare litt rart å se, litt uklart. Men da er det bare å blunke litt med øynene så blir alt mye bedre.

Lenke til kommentar
Blind blir du ihvertfall ikke. Er det dagslinser?

7459309[/snapback]

 

nei mnd linser.

 

og er det farlig for øynene?

7459327[/snapback]

Med mndslinser er det ikke farlig. De kan du bruke en måned og sove med de uten at det skjer noe.

7459340[/snapback]

 

KA? kødda du? gjelder det alle eller bare noen?

Lenke til kommentar
Det finnes nok noen du kan sove med, har spurt optikeren og han sa at det gikk helt greit å bruke de en månedstid om gangen. Kanskje ta de ut etter to uker og gjøre de rein.

7459402[/snapback]

 

 

da tror jeg du har misforstått litt :)

 

meninga er at de skal renses om natten vært døgn. du tar de på etter en halvtime/time etter du stod opp og tar de ut og legger dem i rensevæske om natten.

 

da har nok misfortsått opptikeren, han har sikkert ment at du kunne bruke de i 1 månde og rense de ekstra etter to uker (d.v.s legge de i hånda, ta rensevæske på og gni)

 

er noen linser som er lagd til å kunne sove med i 10 - 15 min men ikke mer en det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
INGEN linser er egentlig ment til å brukes mer en 12 timer om dagen...

 

fordi øyet trenger å hviles, ved bruk av briller/ eller hvis du ikke er så svaksynt ikke bruke

7459394[/snapback]

 

Det er noe mange rett og slett glemmer, slet selv med en kraftig infeksjon i ene øyet mitt, det var et resultat av at jeg hadde brukt linser for mye, så hvis du ikke har det allerede, så skaff deg avlastningsbriller hvis du ser veldig dårlig (som jeg gjør) eller gå uten linser. anbefaler at man i minstefall bruker avlastningsbriller i helgene, og etter jobb/skole... For infeksjon på øyet er noe dritt, øyelegen sa at hvis infeksjonen hadde vært verre så kunne jeg godt ha mistet synet på det øyet... :(

Lenke til kommentar
INGEN linser er egentlig ment til å brukes mer en 12 timer om dagen...

 

fordi øyet trenger å hviles, ved bruk av briller/ eller hvis du ikke er så svaksynt ikke bruke

7459394[/snapback]

 

Det er noe mange rett og slett glemmer, slet selv med en kraftig infeksjon i ene øyet mitt, det var et resultat av at jeg hadde brukt linser for mye, så hvis du ikke har det allerede, så skaff deg avlastningsbriller hvis du ser veldig dårlig (som jeg gjør) eller gå uten linser. anbefaler at man i minstefall bruker avlastningsbriller i helgene, og etter jobb/skole... For infeksjon på øyet er noe dritt, øyelegen sa at hvis infeksjonen hadde vært verre så kunne jeg godt ha mistet synet på det øyet... :(

7459451[/snapback]

 

Heldigvis gikk det bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...