Gå til innhold

Skal ha ny gitar men er usikker på merke


MrVilla

Anbefalte innlegg

Hei der.

 

Jeg er nybegynner når det gjelder gitarer og har vært å sett litt på gitarer mellom 2000 og 3000. Jeg bor i Stavanger så jeg var innom Sagevik musikkforetning og der hadde dem stort sett kun CORT gitarer i denne prisklassen. Er disse greie?

Trenger også en god bok eller lignende for opplæring. Noen som kan anbefale noen?

 

Takker for alle tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville godt for epiphone eller squire. De er begge billige merker av Gibson og Fender

7454674[/snapback]

 

 

Du skriver ingenting om hva du skal ha? El gitar eller aukustisk? Enig med tidligere innlegg, ephiphone til 2-3000 er bra når det gjelder el-gitar. (min sønn har den).

Aukustisk er det du selv som må høre lyd osv for å avgjøre. Mye bra på markedet i dag. Ibanez, takamine osv.

Lykke til

Endret av bror40
Lenke til kommentar

Hvis du bor i Stavanger så ville jeg heller sett på gitar på Musikksenteret som ligger rett rundt hjørnet fra Sagevik, de har mye større utvalg.

 

Squire strat vil jeg si er den mest utbredte nybegynner gitaren men epiphone gitarer kan ofte være litt "kulere" utseende messig, det kommer ann på hvor gammel sønnen din er. Det er viktig at du ikke bare velger den kuleste gitaren! B.C Rich anbefales ikke!

 

Ang. bok så kan du bare spør de som jobber der, de har alltid noen nybegynner bøker liggendes.

Endret av chaiz
Lenke til kommentar

Vil anbefale en Ibanez GRG-170dx hvis du vil trene deg litt opp til å bli god, mens du sparer til en Epiphone, Fender, Gibson, Jackson, Dean eller hvilket som helt BEDRE merket du vil ha. Alle gitarer har forskjellig sound, ikke bestill fra nettet, hvis du ikke har en god venn som kjenner deg godt nok til å velge noe som passer for deg. Prøv rundt i butikker ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Nå er det ikke min sønn, men jeg som skal ha gitar :)