Gå til innhold

hvem har skylda? Apple eller HP?


Anbefalte innlegg

Puttet i dag min iPod shuffle (første generasion) inn i min splitter nye HP Pavilion dv8336ea.

 

Det gikk jo kjempefint inntil jeg skulle ta den ut igjen. USB pluggen på shuffle spilleren har 2 små hull i metallet på siden og disse har av en eller annen grunn hengt seg fast i to tapper i HP maskinens USB port. For å få den ut måtte jeg etter utallige forsøk på lirking og diverse rett og slett bruke litt makt.

 

Nå har disse tappene blitt vrengt ut og står i en slik posisjon at jeg ikke får brukt den USB porten.

 

Hvem har skylda? Hvem skal jeg klage til?

 

Har bilder, men ikke no sted å legge dem ut akkurat nå desverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk svar fra HP i dag og de så ingen grunn til å krangle på denne saken. Var bare å oppgi adresse så kom de og fikset det.

 

Tommelen opp for HP. Venter på svar fra Apple.

 

Kan nok kanskje bøye tappene inn igjen, men jeg er redd for at da kan jeg skade andre indre organer i maskinen. Det er ikke mykt metall men ganske hardt og de skal inn under plastbiten i usb porten.

Lenke til kommentar

Litt vannskelig å forklare, men de tappene skal også inn under den sorte plast dingsen som på en måte hindrer at du kan putten USM ting inn feil vei. Må nok bruke like mye makt for å dytte dem inn under denne som når jeg dro den ut og da er jeg redd for å dytte begge portene og masse innmat lenger inn i maskinen enn de har godt av :D

Lenke til kommentar
ipod-nanokabelen min har ikke sånne hull som din plugg har. Apple liker tydeligvis ikke HP.

7485076[/snapback]

 

 

Kan hende at Apple innså problemet etter først generasjon Shuffle og kuttet det ut. Har ikke sett den typen hull i noen annen usb plugg før så det er nok ikke helt standard. hvorfor de laget det hullet i det hele tatt kan man jo lure på, men det var vel muligens for å spare noen mikro gram.... hva vet jeg. Maks uflaks var det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...