Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av...


Anbefalte innlegg

Har et problem jeg... Maskinen slåes av uten forvarsel...

 

Jeg har hatt dette problemet i noen dager nå. har reinstallert Win Xp med original cd, uten SP2... har installert alle oppdateringer til XP, inkludert SP2... Installert Norton Internet security 06 fra online.no... Har stått at det er problemer med temperatur, men den er ikke varm. alle vifter går som de skal... har støvsugd den inni... har slått av sjekking av temperatur, håpet det fungerte... siste meliding jeg fikk var denne, da jeg slo den på: Overclocking failed, Overvoltage failed... Men har ikke klokket den...

 

her er maskinen min:

Pentium4 3,8Ghz

Corsair Value S PC4200 DDR2 2048MB ram

Asus P5WD2 premium hovedkort

NorthQ strømforsyning

XFX GeForce 6800GS 256MB GDDR3 XXX

 

kjøpt den fra komplett, fikk den rett før påske

 

hva kan jeg gjøre... har hørt noe om at man kan skrive shutdown -a i "kjør"... men husker ikke om det er rett kommando...

 

hva kan jeg gjøre? :hm:

 

NB!

har søkt og tittet på andre emner om dette. men har ikke funnet noen løsning...

 

EDIT:

Maskinen restarter ikke... Det har sjedd mens jeg har spillt WOW og mens jeg har surfet... Når dette skjer kan jeg ikke slå på maskinen i et par min. Man kan høre viftene begynne og surre, men så slår den seg av...

Endret av krypton666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du vært i BIOS å tuklet med instillingene? :p  Prøv å resett CMOS.

7446457[/snapback]

 

hehe. nei... jeg har lagt til bios passord, satt temp på disable. snakket med han på komplett, og han sa at det var greit. er selv in ekspert på data, men kan litt...

 

Har lastet ned en BIOS update fra asus. men hvordan resette CMOS?

Lenke til kommentar

Det er ofte en jumper på hovedkortet. Les manualen.

 

Er du inne i Windows når PCen slår seg av? Får du blåskjerm? Hvis ikke, se om automatisk restart er skrudd på.

 

Kontrollpanel - system - avansert - oppstart og gjenoppretting - systemfeil - fjern haken fra automatisk restart.

Lenke til kommentar
Det er ofte en jumper på hovedkortet. Les manualen.

 

Er du inne i Windows når PCen slår seg av? Får du blåskjerm?

 

glemte og skrive det...

 

jeg er inne i windows... den har slått seg av mens jeg har surfet på nettet, og mens jeg har spillt WOW...

 

Hvis ikke, se om automatisk restart er skrudd på.

Kontrollpanel - system - avansert - oppstart og gjenoppretting - systemfeil - fjern haken fra automatisk restart.

7446745[/snapback]

 

Maskinen restarter ikke. Den slår seg av. men jeg har slått av automatish restart. så er det hvertfall gjort...

Lenke til kommentar
Ok, da er det noe med BIOS. Ser ut som om noe overoppheter og BIOS skrur av maskina for at noe ikke skal bli ødelagt.

7447391[/snapback]

 

er nok det... for som sagt, det står at maskinen over opphetes, men den er ikke varm, hverfall ikke som jeg kan kjenne... får slå av temp sikringa... fikk høre at det kan være vanlig at slikt skjer. og brukte maskinen uten problemer en god stund etter at jeg flasha of oppdaterte BIOS...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...